• 1
  • 2
2008-04-24, 22:47
Medlem
compactlivings avatar
Jag vill skicka en låt från min sony ericsson 890i till en dator som inte har internet, och jag har inte min USB-kabel med mig, eller programskivan för den delen heller. Kan jag skicka låten på ngt annat sätt? Spanks
Citera
2008-04-24, 23:00
Medlem
the godmothers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av compactliving
Jag vill skicka en låt från min sony ericsson 890i till en dator som inte har internet, och jag har inte min USB-kabel med mig, eller programskivan för den delen heller. Kan jag skicka låten på ngt annat sätt? Spanks
Om du inte har internet eller USB-kabeln så försök och se om datorn har blåtand. Då kan du överföra låten genom blåtand in till datorn.
Du måste ha en reciver, typ en usb-blåtandsmottagare(likande detta http://www.clasohlson.se/Product/Pro...x?id=34292184). Den kopplar du in till datorn och sedan så överför du låt precis som du skulle göra mellan två blåtand telefoner...

Jag kan ha fel så om någon vet ett bättre sätt.. please share

Lycka till
Citera
2008-04-24, 23:07
Medlem
compactlivings avatar
Hmm... okej, dock så är jag inte i sverige, så clas ohlsson får vänta. IR-port då? Hur funkar det?
Citera
2008-04-24, 23:09
Medlem
TheCazes avatar
Citat:
Hmm... okej, dock så är jag inte i sverige, så clas ohlsson får vänta. IR-port då? Hur funkar det?

Har din dator en IR port?
Citera
2008-04-24, 23:15
Medlem
compactlivings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheCaze
Har din dator en IR port?

Jag vet inte, det är en dator i en bar... såg väl inte ut som det nyaste man kan hitta på marknaden.. Men den borde ha windows någonting. Har XP IR?
Citera
2008-04-24, 23:17
Medlem
TheCazes avatar
Citat:
Jag vet inte, det är en dator i en bar... såg väl inte ut som det nyaste man kan hitta på marknaden.. Men den borde ha windows någonting. Har XP IR?

Om du har Vista eller XP spelar ingen roll. Beror på om det finns en IR port på den.
Eller en IR adapter.

Men du! Det spelar igen roll! För Sony Ericsson W890i har ingen IR port. Tyvär.
Citera
2008-04-24, 23:24
Medlem
compactlivings avatar
Citat:
Om du har Vista eller XP spelar ingen roll. Beror på om det finns en IR port på den.
Eller en IR adapter.

Men du! Det spelar igen roll! För Sony Ericsson W890i har ingen IR port. Tyvär.

Joho! Det har den visst det, jag kollade! Kanske heter den W800i, det e en cybershot! Försök inte...
Citera
2008-04-24, 23:26
Medlem
TheCazes avatar
Citat:
Joho! Det har den visst det, jag kollade! Kanske heter den W800i, det e en cybershot! Försök inte...

Ja, du kan ju börja med att ta reda på vad du har för mobil.

Sony Ericsson W890i är denna,
http://www.mobilegazette.com/handset...890i-combo.jpg

W800i är inte nån CyberShot mobil. Det är en Walkman mobil.
Citera
2008-04-24, 23:29
Medlem
compactlivings avatar
Citat:
Ja, du kan ju börja med att ta reda på vad du har för mobil.

Sony Ericsson W890i är denna,
http://www.mobilegazette.com/handset...890i-combo.jpg

W800i är inte nån CyberShot mobil. Det är en Walkman mobil.

Okej, det är en Sony Ericsson K810i. Iaf, hur vet jag om datorn har en IR-port?
Citera
2008-04-24, 23:31
Medlem
TheCazes avatar
Citat:
Okej, det är en Sony Ericsson K810i. Iaf, hur vet jag om datorn har en IR-port?

Ja, det är hlet olika mobiler så nu är jag med på banan!

Kontrollpanelen?
Citera
2008-04-24, 23:32
Medlem
epost72s avatar
Det är nog inte så troligt att du hittar vare sig IR eller BT på en skum dator i någon skum bar. (möjligtvis IR om det är en äldre bärbar)

Har du loggat i på nätet via telefonen? varför är det viktigt att få in en låt på en skum dator i någon skum bar någonstans i världen

Ursäkta eventuella stavfel från mig en och annan jäger har slunkit ned ikväll schkåål
Citera
2008-04-24, 23:35
Medlem
compactlivings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Det är nog inte så troligt att du hittar vare sig IR eller BT på en skum dator i någon skum bar. (möjligtvis IR om det är en äldre bärbar)

Har du loggat i på nätet via telefonen? varför är det viktigt att få in en låt på en skum dator i någon skum bar någonstans i världen

Ursäkta eventuella stavfel från mig en och annan jäger har slunkit ned ikväll schkåål

Nej jag har inte prövat ngt än med datorn.. så jag tänkte bara höra mig för om det var möjligt. Du om ngn borde ju då förstå när man börjat dricka att man vill höra vissa låtar, eller?!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in