2008-04-24, 20:07
Medlem
menvafans avatar
Det är bittra toner som gäller i I&I forumet, med all förståelse, jag är också trött på svartmuskingarna.

Topicens fråga: Är det någon här som har blivit rånad av en vit man eller är det verkligen bara invällare som sysslar med denna styggelse?
Det här gäller bara rån, varken hot eller misshandel.

Ni får gärna beskriva händelseförloppet så att det blir lite smaskigare och så vi slipper paragrafryttarnas tjat.

Med högerhälsningar
Menvafan
Citera
2008-04-24, 21:56
Medlem
Mandic!s avatar
Det finns statistik på det där någonstans, långt över 50 % iaf.
Citera
2008-04-24, 22:32
Medlem
menvafans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Det finns statistik på det där någonstans, långt över 50 % iaf.

Låter intressant, var finner jag den informationen?
Citera
2008-04-25, 15:37
Medlem
ambisckos avatar
80-90 procent av rånarna har invandrarbakgrund.

Ur BRÅ-rapporten 2000:6 - Ungdomar som rånar ungdomar i Malmö och Stockholm:

http://www.bra.se/extra/measurepoint/?module_instance=4&name=00033030953.pdf&url=/dynamaster/file_archive/050126/663d0ce7dcec57dd32bde2798fb0084d/00033030953.pdf
(sida 27)
Citat:
Misstänkta gärningsmän: Andelen misstänkta gärningsmän som var födda i Sverige av svenskfödda föräldrar sjönk mellan åren 1995 och 1999 i både Malmö och Stockholm, från 21 respektive 36 procent, till 10 respektive 15 procent. Denna grupp ungdomar var således kraftigt underrepresenterade bland de misstänkta gärningsmännen då de enligt SCB:s befolkningsregister utgjorde cirka 55-60 procent av den totala andelen 15-20-åringar.
Andelen misstänkta gärningsmän som var födda i Sverige av minst en utlandsfödd förälder var varken över- eller underrepresenterade (drygt 20 procent), med undantag för i Stockholm år 1999 då denna grupp utgjorde drygt 40 procent av de misstänkta gärningsmännen.
Utlandsfödda ungdomar utgjorde i Malmö drygt hälften av alla misstänkta
gärningsmän
år 1995. År 1999 hade denna andel ökat till 69 procent. I Stockholm utgjorde ungdomar som var födda i utlandet cirka 40 procent av de misstänkta gärningsmännen både år 1995 och år 1999. Utlandsfödda ungdomar
var kraftigt överrepresenterade bland de misstänkta gärningsmännen då de 28 enligt befolkningsstatistiken utgjorde 24 procent (Malmö), respektive 13 procent (Stockholm), av samtliga 15-20 åringar.
Senast redigerad av ambiscko 2008-04-25 kl. 15:44.
Citera
2008-04-25, 22:12
Medlem
hantels avatar
Etniska svenskar slutade väl att begå personrån på 70-talet? Nåväl, den siste rånaren borde väl blivit utkonkurerad i samband med balkaninvällningen på 90-talet?
Citera
2008-04-25, 22:29
Medlem
Rhesus-Minuss avatar
Jag sätter i vanlig ordning en pungkula på att procentsatsen invällare i detta sammanhang inte understiger 90%.
Citera
2008-04-25, 22:36
Medlem
the_dude82s avatar
rånar inte svenskar då?

Jo det gör de, men antagligen står dessa 80% av befolkningen för 20% av brotten. Det ger en överrepresentation för berikarparasiterna på nätta 1600% . Helt klart behöver Sverige öka invandringen, annars klarar vi inte välfärden .
Citera
2008-04-26, 03:00
Medlem
Spoke_islands avatar
Det är länge sen jag konstaterade att invällare står för majoriteten av personrånen i Sthlm. De enda som inte fattar det är PK-iterna. Men å andra sidan så varken bor eller vistas de i områden där de riskerar att stöta på någon av föremålen för sin ömma omsorg.
Citera
2008-04-26, 04:00
Medlem
mr.arnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rhesus-Minus
Jag sätter i vanlig ordning en pungkula på att procentsatsen invällare i detta sammanhang inte understiger 90%.
I Norrort (Stockholm) så är det mer än 90% när det gäller just personrån. Källan är en f.d. anställd på en tingsrätt i Norrort som sade det till mig. Lite svårt länka eller hänvisa till denna källa, så ni är fria att tro vad ni vill.
Citera
2008-04-26, 04:04
Medlem
brickbots avatar
Det är som med pizzerior/kvartersbutiker/skomakare och gud vet allt. Svenskar klarar inte av att konkuera på samma vilkor. Skulle vi ens försöka konkurera så knäcks vi antingen av skattebördan eller blir utdrivna av våra kära vänner eftersom vi inkräktar på deras område.

I det här fallet så tror jag att en svensk ungjävel illa kvickt skulle bli nermalen av myndigheterna och stoppad i paragraf 12 hem. Eller så skulle någon effektivare Orch kontra-råna honom och ta ifrån han bytet. Myndigheterna har väl insett det meningslösa i att ens försöka få rättsida på de här kamel-ryttarna! Dessutom vet de att de är rasister om de tvångsomhändertar dem. Således har de mer eller mindre sanktionerat deras härjningar.
Citera
2008-04-26, 04:57
Medlem
MadamMims avatar
Invandrare är en majoritet, men inte dom enda.

Vart med under ett personrån (var ej aktiv).

Jag (halviranier), en maroccan (stavning?), en finne och en svensk drev runt på stan. Jag gick tio meter bakom finnen och svensken och snackade med araben.
Ser helt plötsligt hur mina polare framför mig börjar viska till varandra. Plötsligt fäller svensken en kille som gick framför honom och finnen la ett knä i ansiktet på honom under fallet.
Vi "svartingar" blev riktigt förvånade och undrade "vad fan håler dom på med?".

Finnen i vårat gäng var han jag inte kände. Han hade hållt på i ett par år med denna förseelse samt att svensken vart med 2-3 gånger under persorån.
Det jag och araben brukade göra på den tiden när vi bröt mot lagen (likaså finnen och svensken) var att röka ett par gåsar om dagen.
Citera
2008-04-26, 08:11
Medlem
Rackabajsares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadamMim
Invandrare är en majoritet, men inte dom enda.

Vart med under ett personrån (var ej aktiv).

Jag (halviranier), en maroccan (stavning?), en finne och en svensk drev runt på stan. Jag gick tio meter bakom finnen och svensken och snackade med araben.
Ser helt plötsligt hur mina polare framför mig börjar viska till varandra. Plötsligt fäller svensken en kille som gick framför honom och finnen la ett knä i ansiktet på honom under fallet.
Vi "svartingar" blev riktigt förvånade och undrade "vad fan håler dom på med?".

Finnen i vårat gäng var han jag inte kände. Han hade hållt på i ett par år med denna förseelse samt att svensken vart med 2-3 gånger under persorån.
Det jag och araben brukade göra på den tiden när vi bröt mot lagen (likaså finnen och svensken) var att röka ett par gåsar om dagen.

Undantaget som bekraftar regeln...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in