2008-04-24, 19:32
Medlem
Hej.
Får det här lite irriterande felet när jag försöker starta kalkylatorn, har inte orkat bry mig om det förräns nu. När jag även får det när jag försöker intstallera Gears Of War.
http://data.fuskbugg.se/skalman01/user32.JPG

Jag har testat lite saker jag har läst om. Avinstallerat mina ljuddrivrutiner(Realtek ALC885/889A) och installerat en fix från microsofts hemsida, men inget av sakerna fungerar.
Någon som har en lösning på detta problem?
Kan tillägga att jag inte kan använda windows skivan då jag inte har någon cd-läsare inkopplad för tillfället.
Citera
2008-04-24, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mormis
Hej.
Får det här lite irriterande felet när jag försöker starta kalkylatorn, har inte orkat bry mig om det förräns nu. När jag även får det när jag försöker intstallera Gears Of War.
http://data.fuskbugg.se/skalman01/user32.JPG

Jag har testat lite saker jag har läst om. Avinstallerat mina ljuddrivrutiner(Realtek ALC885/889A) och installerat en fix från microsofts hemsida, men inget av sakerna fungerar.
Någon som har en lösning på detta problem?
Kan tillägga att jag inte kan använda windows skivan då jag inte har någon cd-läsare inkopplad för tillfället.

Det låter som ett jobbigt problem, och jag har egentligen ingen aning om vad det är för fel.
Men en gissning från min sida är att du råkat ut för någon typ av spyware eller liknande, då felmeddelandet ser för amatörmässigt ut för att vara äkta.
I början står det "System DLL user32.dll" och i slutet står det "system-DLL-filer", det jag reagerade på är alltså bindestrecket.

Testat att köra lite Ad-Aware/Spybot och liknande i förebyggande syfte, för att utesluta?
Citera
2008-04-24, 19:47
Medlem
Jag har testat ett antal antispyware program och kört virus scan med Nod32. Så jag antar att det inte är de som är felet.
Citera
2008-04-24, 20:16
Medlem
Quixtons avatar
ladda ner en korekt shell32.dll och lägg den i system32, skapa en backup innan
Citera
2008-04-24, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quixton
ladda ner en korekt shell32.dll och lägg den i system32, skapa en backup innan
Det har jag också testat.