Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-04-23, 21:02
Medlem
Plantah_s avatar
Jag har nu installerat Vista Ultimate 64 och jag vill kunna använda mina 8gb ram så jag har försökt installera hotfix. Men det står så här när jag ska börja...

http://img214.imageshack.us/my.php?image=vaaaci0.jpg

Så vad är fel? Jag har aktiverat windows..
Citera
2008-04-23, 23:29
Medlem
Hejsan1s avatar
Visste inte att man behövde en hotfix för det O: låter ju dumt.
Men säker att uppdateringen är för 64 bitars? Känns ju dumt iofs att Windows Update skulle lista uppdateringar som inte passar ditt OS. Testa ladda ner uppdateringen som standalone istället visa Microsofts nedladdningssidor.
Citera
2008-04-24, 13:48
Medlem
Plantah_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsan1
Visste inte att man behövde en hotfix för det O: låter ju dumt.
Men säker att uppdateringen är för 64 bitars? Känns ju dumt iofs att Windows Update skulle lista uppdateringar som inte passar ditt OS. Testa ladda ner uppdateringen som standalone istället visa Microsofts nedladdningssidor.

Ja det är till 64 bit verisionen, jag testade på skoj att försöka installera 32 bit verisionen av hotfix men det står samma sak där. Kan det vara något som känner att mitt OS är nertankat?

Vad menade du med att ladda ner updateringen som "standalone" ?

Edit: Problemet är att jag inte kan starta med mina 8gb ram som moderkortet stöder har också 64 bit verisionen av Vista Ultimate så jag trodde det var hotfix jag behövde men det kanske är något annat? Vad ska jag göra för att använda mina 8 gig?
Senast redigerad av Plantah_ 2008-04-24 kl. 14:05.
Citera
2008-04-24, 16:12
Medlem
Förmodligen så är uppdateringen redan installerad på din dator.

Du har alltså 64-bits version av Vista men ändå så visas inte 8GB? Skumt må jag säga! Hur många GB visas?
Citera
2008-04-24, 16:23
Medlem
Hejsan1s avatar
Vad jag vet så ska Vista x64 klara 8gb utan några hotfixar.
Alltså standalone menar jag om du kan tanka ned uppdateringen i typ .exe format från Microsofts hemsida istället för Windows Update.
Kör du Vista Ultimate eller nåt annat?
Säker att det inte är ett hårdvarufel då?
Citera
2008-04-24, 17:52
Medlem
Plantah_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abe87
Förmodligen så är uppdateringen redan installerad på din dator.

Du har alltså 64-bits version av Vista men ändå så visas inte 8GB? Skumt må jag säga! Hur många GB visas?

Det är så att jag inte ens kan starta datorn om jag har satt i alla stickor, kan starta me 2gb och 4gb, det visas korrekt i wondows också.
Citera
2008-04-24, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plantah_
Det är så att jag inte ens kan starta datorn om jag har satt i alla stickor, kan starta me 2gb och 4gb, det visas korrekt i wondows också.

och det beror nog på att 4 gb stöds bäst just nu så kör på det

8 gb låter lite overkill om du frågar mig...men det kan aldrig bli förmycket
Citera
2008-04-24, 22:24
Medlem
Hejsan1s avatar
8gb är lite overkill ja men det ska då funka. Kolla denna guide är du väl får igång datorn http://www.tomshardware.com/reviews/vista-workshop,1775.html
Annars kan jag tipsa om att kolla så alla stickor verkligen sitter i helt, fixa memtest på en diskett/cd och kör det vid boot och kolla så att allt funkar ok du bör ju hitta felet då
Citera
2008-04-24, 23:52
Medlem
Plantah_s avatar
Jo nog är det overkill, men har man köpt vill man ju använda dem. Tack för alla svar ska läsa guiden imorgon får se hur det går då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in