• 1
  • 2
2008-04-24, 07:15
Medlem
Zleepings avatar
Då kan det vara så att Adblock och Adblock Plus använder olika filer för att spara ner filterna. Jag antog, utan någon egentlig grund, att de skulle använda samma fil.

Prova att installera det Adblock du hade tidigare och upprepa samma procedur. Du kan kolla in i FF mappen efter en fil som skulle kunna tillhöra adblock. Detta är ingenting jag har testat men det kan vara värt ett försök. Du kan även prova att välja "Disable on flashback.info", jag vet att det finns ett sådant alternativ på Adblock Plus men jag vet inte om det finns i vanliga Adblock.

Annars skulle jag råda dig att, med gammla adblock installerat, kolla runt i programmets inställningar och försöka hitta de filtren som spökar.

/Z
Citera
2008-04-24, 13:30
Medlem
buffalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zleeping
Då kan det vara så att Adblock och Adblock Plus använder olika filer för att spara ner filterna. Jag antog, utan någon egentlig grund, att de skulle använda samma fil.

Prova att installera det Adblock du hade tidigare och upprepa samma procedur. Du kan kolla in i FF mappen efter en fil som skulle kunna tillhöra adblock. Detta är ingenting jag har testat men det kan vara värt ett försök. Du kan även prova att välja "Disable on flashback.info", jag vet att det finns ett sådant alternativ på Adblock Plus men jag vet inte om det finns i vanliga Adblock.

Annars skulle jag råda dig att, med gammla adblock installerat, kolla runt i programmets inställningar och försöka hitta de filtren som spökar.

/Z
Tack för tipsen, men det hjälpte inte.

Jag har valt att sätta flashback.info som undantag i båda programmen, men utan resultat.

Har letat efter filer i Fx-mappen, men vad letar jag egentligen efter, jag hittade ingen adblock.xxx i alla fall.
Citera
2008-04-25, 15:55
Medlem
buffalos avatar
Ingen som har nån idé om vad det rör sig om för fel?
Citera
2008-04-25, 17:56
Medlem
MaZtoRs avatar
Hur många gånger tror du att du hade hunnit ominstallera firefox under den tiden du har lagt på att lösa problemet? Avinstallera, släng allt som har med firefox att göra och installera på nytt. Tar inte överdrivet många minuter.
Citera
2008-04-27, 16:11
Medlem
buffalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaZtoR
Hur många gånger tror du att du hade hunnit ominstallera firefox under den tiden du har lagt på att lösa problemet? Avinstallera, släng allt som har med firefox att göra och installera på nytt. Tar inte överdrivet många minuter.
Det är bara det att jag har en hel del tillägg och bokmärkta sidor.
Senast redigerad av buffalo 2008-04-27 kl. 16:15.
Citera
2008-04-27, 16:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo
Det är bara det att jag har en hel del tillägg och bokmärkta sidor.

Under "Bokmärken" -> "Ordna Bokmärken" så kan du säkerhetskopiera och importera bokmärken på ett enkelt vis. Hur man säkerhetskopierar tilläggen vet jag inte, men har du mellan 5-10 tillägg så tar det inte så fruktansvärt lång tid att ominstallera dessa.
Senast redigerad av UrbanResident 2008-04-27 kl. 16:35.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in