Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-04-24, 15:53
Medlem
Nu har jag rengjort och dammsugit det där jävla fönstret minst 10ggr på 3 dagar och de vägrar att försvinna! Hur ska jag göra? Har sprutat radar på utsidan av fönstret men det kan jag ju inte göra inomhus. Sängen är precis under fönstret och jag pallar inte att bädda rent ikväll igen...

Någon som har tips?
Citera
2008-04-24, 16:15
Medlem
Baalzamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malm-
Någon som har tips?
Skaffa dig en undulat som kan fånga och äta dom
Citera
2008-04-24, 16:36
Medlem
AnnaMs avatar
Citat:
Nu har jag rengjort och dammsugit det där jävla fönstret minst 10ggr på 3 dagar och de vägrar att försvinna! Hur ska jag göra? Har sprutat radar på utsidan av fönstret men det kan jag ju inte göra inomhus. Sängen är precis under fönstret och jag pallar inte att bädda rent ikväll igen...

Någon som har tips?
Varför kan du inte spruta Radar inomhus? Det gör jag hela tiden. Spruta och vädra.
Citera
2008-04-24, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaM
Varför kan du inte spruta Radar inomhus? Det gör jag hela tiden. Spruta och vädra.

Jo, grejen är ju den att jag sover med mitt huvud 20cm från den besprutade platsen och det är nog inte så nyttigt...
Citera
2008-04-24, 17:02
Medlem
AnnaMs avatar
Citat:
Jo, grejen är ju den att jag sover med mitt huvud 20cm från den besprutade platsen och det är nog inte så nyttigt...
Du får väl flytta ut sängen medans du sprutar och sen vädra. Du har ju det eller spindlarna att välja mellan. Det är en gas och jag tror inte det är nån fara om dy sprayar nu och lägger dig om några timmar.
Citera
2008-04-24, 19:36
Medlem
Det är ju lyckospindlar , rekommenderar att du lokaliserar boet, och tänder på, men om du är rädd för skadorna så kan du hälla ut ammoniak.
Citera
2008-04-24, 19:41
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Människor har utmärkt förmåga att bryta ned permetriner, som finns i Radar. Inte ens koncentraten är klassade annat än hälsovådliga.

Spraya på du. Får du spray i näsan lär du dock nysa som fan, då permetriner retar våra nerver. Värre än så är det inte. Men det är bra att du har en skeptisk inställning till gifter.
Citera
2008-04-24, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WirelessGkit2
Människor har utmärkt förmåga att bryta ned permetriner, som finns i Radar. Inte ens koncentraten är klassade annat än hälsovådliga.

Spraya på du. Får du spray i näsan lär du dock nysa som fan, då permetriner retar våra nerver. Värre än så är det inte. Men det är bra att du har en skeptisk inställning till gifter.

Okej, tack än en gång!
Citera
2008-05-24, 21:45
Medlem
Denna tråd behandlar mitt nuvarande problem

De små krypen kommer in längs listen (fönstren är relativt nya men dom är ju så små att dom kommer in överallt)

Jag har provat "Maximum insektsmedel - Klass 3". Sprutat både med fönstret öppet och sedan stängt och sprutat i skarvarna men dom kommer tillbaks bara typ en timma senare trots allt, någon som har nått ytterligare tips?

Malm- hur gick det för dig till slut?
Citera
2008-05-24, 22:31
Medlem
buffalos avatar
Testa att strö ut salt. Det fungerar mot myror, så det kan ju funka mot spindlarna också.
Citera
2008-05-24, 22:32
Medlem
Julius Moscas avatar
Själv bor jag i gammal träkåk och körde jag pymaxol som fan i sovrummet. På morgonen var hela min näsa full med blod och jag hade blött näsblod - något jag bara gjort en gång tidigare i mitt liv.
Citera
2009-05-05, 18:32
Medlem
Antar att problemet är löst men de kommer ju varje vår.

Har själv haft problem med dessa små spindlarna.

De heter uppenbarligen "clover mites" på engelska och det står rätt mycket om den om man söker på google (på engelska)

alla hemsidor säger i princip samma sak;

För bekämpning innomhus: dammsugare + dubbelhäftande tejp vid deras stigar. det är dock inte så ofta som de bor eller lägger ägg inomhus, utan de sköter det utanför, i gräset.
men de går dock in ibland av misstag då de inte är världens skarpaste varelser

För bekämpning utomhus:
Se till att ha 30-40 cm mellan husgrunden och gräsmatta/övrig vegitation
Fyll gärna området mellan gräsmattan och grunden med grus, stenar eller makadam (de blir längre gångavstånd för dem)
plantera lite olika växter runtomkring (är ingen florist, och har inte heller tid att översätta så jag bara listar de engelska namnen på växterna)

"geranium, zinnia, wallflowers, marigold, salvia, rose, chrysanthemum and petunia, or shrubs such as juniper, spruce, arborvitae, yew or barberry"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in