Det är rent åt helvete fel. Humanism i all ära, men dessa personer har fått avslag på sina asylansökningar och går de under jorden ska de klassas som kriminella och inget annat. Problemet är inte att det finns gömda flyktingar som behöver vård, problemet är att det finns gömda flyktingar till att börja med. Med sådana här "rättigheter" kommer bara ännu fler välja att gå under jorden. Dessutom så får de väl fri skolgång också om jag inte missminner mig, "för att barnen inte ska behöva lida" eller vad nu argumentet var.
Är detta förövrigt inte samma landsting som blev tvungna att skära ned med 500miljoner i år för att spara pengar? Så det är inte direkt så att vi har ett överflöd med lediga platser i vården, för i så fall hade förslaget verkat lite rimligare, om än väldigt väldigt lite.
Jag hoppas verkligen att svenska medborgare iaf har förtur. För ifall jag blir tvungen att uppsöka vård men får ställa mig bakom en "flykting" i min flera månader långa kö så kommer jag bli mer än lovligt förbannad. Det är för fan mina skattepengar

.