2008-04-23, 04:47
Medlem
Drapåtrissors avatar
Bara SD motsätter sig och kallar det stöld från skattebetalarna. Risken är också att vi tvingas ge sjukvård åt illegala flyktingar från resten av EU. Är det rätt att ge personer som vägrar lämna landet efter avslag eller som ska avvisas efter brottslighet i princip får gratis sjukvård? http://sydsvenskan.se/sverige/article317967.ece
Senast redigerad av Drapåtrissor 2008-04-23 kl. 04:49.
Citera
2008-04-23, 05:12
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Bara SD motsätter sig och kallar det stöld från skattebetalarna. Risken är också att vi tvingas ge sjukvård åt illegala flyktingar från resten av EU. Är det rätt att ge personer som vägrar lämna landet efter avslag eller som ska avvisas efter brottslighet i princip får gratis sjukvård? http://sydsvenskan.se/sverige/article317967.ece

Nej det är inte ett dugg rätt. Får inte ens vi som betalar skatt och jobbar för vårat uppehälle gratis tand/sjukvård, varför ska då några satans parasiter som inte gör ett skit för landet få gratis sjukvård? SD har rätt i att det är en stöld från skattebetalare och jag vill tillägga att det är en våldtäkt på det svenska folkets pengar
Citera
2008-04-23, 05:50
Medlem
snuffomans avatar
Det är rent åt helvete fel. Humanism i all ära, men dessa personer har fått avslag på sina asylansökningar och går de under jorden ska de klassas som kriminella och inget annat. Problemet är inte att det finns gömda flyktingar som behöver vård, problemet är att det finns gömda flyktingar till att börja med. Med sådana här "rättigheter" kommer bara ännu fler välja att gå under jorden. Dessutom så får de väl fri skolgång också om jag inte missminner mig, "för att barnen inte ska behöva lida" eller vad nu argumentet var.

Är detta förövrigt inte samma landsting som blev tvungna att skära ned med 500miljoner i år för att spara pengar? Så det är inte direkt så att vi har ett överflöd med lediga platser i vården, för i så fall hade förslaget verkat lite rimligare, om än väldigt väldigt lite.

Jag hoppas verkligen att svenska medborgare iaf har förtur. För ifall jag blir tvungen att uppsöka vård men får ställa mig bakom en "flykting" i min flera månader långa kö så kommer jag bli mer än lovligt förbannad. Det är för fan mina skattepengar .
Citera
2008-04-23, 06:12
Bannlyst
Det är fan sanlöst! Varför inte öppna gränserna då för dessa "gömda" Såg nu på nyeterna nån stolle som sa att dom flytt hit från krig och vill bo tryggt. Men varför i helvet gömmer dom sig då?

Svenskar som slitit i 40-50 år och knappt får något efter pensionen och knappt har råd att bo kvar... Dessa skiter man i!

Detta är ju ren stöld från skattebetalarna. Lika mycket som man inte vill redovisa bokslut för legala flyktigar! Fyfan!

Det finns ju vissa anledningar till varför dessa flyktingar INTE får stanna i Sverige och är här legalt!

Samtidigt strejkar våra sjuksköterskor för sina låga löner!

Men ta in flyktingar har vi råd med!

Fyfan!
Senast redigerad av Odes 2008-04-23 kl. 06:16.
Citera
2008-04-23, 08:02
Medlem
Om man dessutom lyssnar på vad...

sjuksjöterskan* Åsa Wielsander har att säga så blir man direkt mörkrädd:

-Detta är bara ett första steg. Målsättningen är att all sjukvård skall vara fri för de s.k "gömda flyktingarna".

Ungefär 1:30 in i inslaget.

http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=1122517

.............

På sitt sätt klargörande. Då vet vi alla att Åsa Wielsander och kanske övriga sjuksköterskor anser att de har för hög lön och att dessa pengar med fördel kan satsas på de "gömda flyktingarna" i.st. (Varför nu en flykting skall behöva gömma sig är för mig en gåta...?)

*Stavningen sjuksjöterskan är det vad SVT skriver i högerspalten.
"Åsa Wielsander, sjuksjöterska Deltakliniken"
Symptomatiskt på vad som nu sker i förfallets Sverige där rosengårdsspråket just i dagarna hyllas i något som mer eller mindre liknar vågen.
Citera
2008-04-23, 08:03
Medlem
ufomongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor

Och som vanligt är det stängt för kommentarer på de artiklar där folk engagerar sig. Jag funderar på att återigen maila sydsvenskan och berätta varför jag sade upp min prenumeration.

SÅ! Vad händer om jag som ganska mörkhårig går till mitt sjukhus här i Skåne och begär vård via en papperslapp skriven på dålig svenska och vägrar säga ett ord?

Dom får inte tillkalla polis och dom måste ge vård till alla som inte visar ID.
Smart Sickan.
Citera
2008-04-23, 08:14
Medlem
Eeries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ufomongo
Och som vanligt är det stängt för kommentarer på de artiklar där folk engagerar sig. Jag funderar på att återigen maila sydsvenskan och berätta varför jag sade upp min prenumeration.

SÅ! Vad händer om jag som ganska mörkhårig går till mitt sjukhus här i Skåne och begär vård via en papperslapp skriven på dålig svenska och vägrar säga ett ord?

Dom får inte tillkalla polis och dom måste ge vård till alla som inte visar ID.
Smart Sickan.

Jag kommer vägra visa ID och endast kommunicera på engelska om ett förslag som detta går igenom. Om inte annat bara för att jävlas med idioterna i landstinget.

Det är fan en skandal att man ska få något kostnadsfritt. För det är banne mig inte gratis. Det är bara någon annan som betalar. Som det sagts så många gånger förrut. Varför startar inte alla dessa läkare mottagningar som drivs emd donationer utanför deras ordinarie tid inom landstinget. Nä det går inte, man måste ju få göra detta på avlönad arbetstid annars är det ju inget roligt...
Citera
2008-04-23, 08:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Nej det är inte ett dugg rätt. Får inte ens vi som betalar skatt och jobbar för vårat uppehälle gratis tand/sjukvård, varför ska då några satans parasiter som inte gör ett skit för landet få gratis sjukvård? SD har rätt i att det är en stöld från skattebetalare och jag vill tillägga att det är en våldtäkt på det svenska folkets pengar

Ja precis. Inte fan kan de få gratis sjukvård utan att ha gjort ett piss i landet. Skulle väl endast tillåtas om det är ett akutfall, annars inte!
Citera
2008-04-23, 08:34
Bannlyst
Med tanke på alla mysiga smittsamma sjukdomar som finns ska vi vara glada, skulle ju suga med en epedemi av något slag.
Citera
2008-04-23, 09:17
Medlem
Bengrots avatar
Nej, de ska inte få fri läkarvård. Det ska vara förbehållet svenska medborgare.
Citera
2008-04-23, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eerie
Det är fan en skandal att man ska få något kostnadsfritt. För det är banne mig inte gratis. Det är bara någon annan som betalar.
Jerker Swanstein garanterar att det ryms inom budgeten
Citat:
Sverigedemokraterna menade att förslaget var stöld från de skånska skattebetalarna. Regionstyrelsens ordförande Jerker Swanstein sa att det ryms inom budgeten.
http://sydsvenskan.se/sverige/article317967.ece

.
Citera
2008-04-23, 09:34
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Sverigedemokraterna menade att förslaget var stöld från de skånska skattebetalarna. Regionstyrelsens ordförande Jerker Swanstein sa att det ryms inom budgeten.

Det ska inte vara med i någon budget.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in