Hej. Jag skulle vilja kolla min uptime på min dator som har xp home edition installerat. Dock funkar inte "systeminfo", "uptime"-programmet som windows har gjort, eller något annat jag har hittat. Så är det någon som vet om det är möjligt att se den totala uptimen datorn har?
Hej. Jag skulle vilja kolla min uptime på min dator som har xp home edition installerat. Dock funkar inte "systeminfo", "uptime"-programmet som windows har gjort, eller något annat jag har hittat. Så är det någon som vet om det är möjligt att se den totala uptimen datorn har?
Mvh
Har du DC++ så kan du skriva /uptime i programmet för att få fran det, annars vet jag inte om inte Systeminfo funkar i kommandokonsollen
Du kan ju alltid kolla de genom nätverks-anslutningen, hur länge den har varit ansluten fall du sitter på ett bredband som är stabilt, så slipper du ha extra program
kommandot systeminfo finns endast i Windows XP Professional, filen finns normalt i "C:\Windows\System32\". Om du har en dator med XP Pro är det bara att kopiera filen "systeminfo.exe" till den aktuella datorn.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!