2008-12-20, 19:15
  #145
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av parkråtta
Tråkigt det där.

När vi ändå är inne på Västerås, någon som har varit inne i tunnlarna som släpper ut vatten i svartån? Nämner inga platser, men några här inne bör veta vart dessa är och vad det är för någonting.

Dom tunnlarna jag tänker på är dom under vallbybron och dom leder till rocklunda. det är kylvatten till anl, nå andra kommer jag inte på iallafall, men till mälaren finns det många stora tunnlar som man kommer in i.
Citera
2008-12-21, 18:38
  #146
Medlem
Olikasakers avatar
Här är några v-ås-objekt:

http://ferdiksblogg.blogspot.com/2008/01/det-gamla-lasarettet.html

http://ferdiksblogg.blogspot.com/2008/01/panncentralen.html

http://ferdiksblogg.blogspot.com/2008/05/hamnhuset.html

http://ferdiksblogg.blogspot.com/2008/04/vsters-norra.html

Det är inga trånga fuktiga tunnlar. Såna hittar på på krogen.
Citera
2008-12-22, 12:53
  #147
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olikasaker
Här är några v-ås-objekt:

http://ferdiksblogg.blogspot.com/2008/01/det-gamla-lasarettet.html

http://ferdiksblogg.blogspot.com/2008/01/panncentralen.html

http://ferdiksblogg.blogspot.com/2008/05/hamnhuset.html

http://ferdiksblogg.blogspot.com/2008/04/vsters-norra.html

Det är inga trånga fuktiga tunnlar. Såna hittar på på krogen.


Ojj vilka minnen det väcker....
Bland det första jag blev jagad på var på gammla sjukhuset fick hoppa ut från ett fönster när det kom en arg schäffer inge kul när man är 4st och alla ska ut först

Panncentralen var jag nog först in i fanns inte ett spår i damet då. Det var riktigt läskigt allt stod kvar som dom lämnat det, kaffe muggarna stod kvar på bordet i fikarummet, alla arbetskläder hängde i skåpen inget var trasigt, panncentralen var nog det mest orörda objektet då.
Synd att det inte fanns mobilkamera på den tiden.


Och gammla ångkraftverket har jag vanliga pappersfoton från jag var där 1993. Då stod man och var häftig på taket underbara tider.

Och en kul grej om nån besöker hamnhuset kolla i rummen på makplan som brunnit, där har det varit ett privat bryggeri ligger sockerpåsar och gäst till några hundratals liter...
__________________
Senast redigerad av neKruB 2008-12-22 kl. 12:56.
Citera
2008-12-22, 14:32
  #148
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neKruB


Dom tunnlarna jag tänker på är dom under vallbybron och dom leder till rocklunda. det är kylvatten till anl, nå andra kommer jag inte på iallafall, men till mälaren finns det många stora tunnlar som man kommer in i.

Okej, in i dem ska jag i alla fall. Men meningen var att du inte skulle säga vart de låg Kom ihåg att vem som helst kan läsa.

Citat:
Ursprungligen postat av Olikasaker
Här är några v-ås-objekt:

http://ferdiksblogg.blogspot.com/2008/01/det-gamla-lasarettet.html

http://ferdiksblogg.blogspot.com/2008/01/panncentralen.html

http://ferdiksblogg.blogspot.com/2008/05/hamnhuset.html

http://ferdiksblogg.blogspot.com/2008/04/vsters-norra.html

Det är inga trånga fuktiga tunnlar. Såna hittar på på krogen.

Oj, mycket fina bilder där. Det gamla lasarettet borde man hitta till, känner dock inte igen huset över huvud taget. Skumt.
Citera
2008-12-22, 14:38
  #149
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av parkråtta
Okej, in i dem ska jag i alla fall. Men meningen var att du inte skulle säga vart de låg Kom ihåg att vem som helst kan läsa.



Oj, mycket fina bilder där. Det gamla lasarettet borde man hitta till, känner dock inte igen huset över huvud taget. Skumt.


Har varit med och byggt pumpstationen under bron så huset som står där finns det inget intressant i förutom några pumpar..

Gamla sjukhuset ligger på vänster sida om man står utanför huvudentren, från den ingången till det nämda huset är det ca 70meter eller nått.
Citera
2009-01-24, 16:12
  #150
Medlem
implantss avatar
Drar upp den här tråden igen. Tänkte fråga om panncentralen. Var där för ett par månader sen och alla dörrar verkar vara igensvetsade, har det varit så länge? Hittade ett par stora hål i marken men de verkar inte leda nånstans, var fyllda med vatten och bråte. Det var visserligen mörkt men såg ingen liten tunnel eller dörr nere i hålen. Skulle vilja ta mig upp till taket men verkar som att dom har kommit på att folk springer in dit stup i kvarten och därför har de bommat igen skiten.
Citera
2009-02-14, 23:35
  #151
Medlem
rapsoljas avatar
Gryta Med Omnejd

någon som vet eller känner till (bergrummet) eller (skyddsrummet) som ligger på gryta, ungefär vid konsum affärn?
har hört på långväga att det skall finnas ett sådant där?!
Citera
2009-02-20, 00:09
  #152
Medlem
Rivningshus i västerås (bilder)

Det var tre st hus från början, fick tyvär inte bild på alla.

Det ena övergavs redan för 2-3 år sedan stått tomt sen dess fast brandkåren har vart där ibland och övat det andra har en bekant till mig bott, en lustig typ som höll på mycket med mopeder och i samma hus låg ett hunddagis? hur nu det går ihop.

Det tredje och sista som dom flesta bilderna är ifrån har olika band hyrt av kommunen, vad ja hörde när an gick förbi så var de bara hårdrock som spelades där, Magnus Uggla har blandannat vart på besök där för ett tag sen när dom letade efter olika band och artister kommer inte riktigt ihåg va de hette dock.

Känslan av att gå där inne var helt otrolig! man kände hur hela huset typ skakat av musik en gång i tiden och av att dömma av allt bråte och ölburkar där inne har dom haft det riktigt kul!

http://picasaweb.google.com/Lufsen88/Rivningshus02#
Citera
2009-02-20, 12:23
  #153
Medlem
-SWE-ViGGENs avatar
Trevliga bilder, men vem slänger ett par trummor så där?
Citera
2009-02-20, 13:00
  #154
Medlem
Quantilhos avatar
Nice. Trevligt ställe. Såg ut som ett gammalt kollektiv för musiker eller så.
Citera
2009-02-20, 14:07
  #155
Medlem
ja det undrar jag med! de låg grejer överallt, de var som en tidresa


Citat:
Ursprungligen postat av -SWE-ViGGEN
Trevliga bilder, men vem slänger ett par trummor så där?
Citera
2009-02-20, 14:22
  #156
Medlem
rapsoljas avatar
snygga bilder, och grymt mycket prylar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in