Citat:
Ursprungligen postat av HejsanHoppsan007
Hejsan. Jag har letat runt lite och visste inte riktigt vart jag skulle posta detta, men tänkte att under utbildning eller liknande verkade vara det mest vettiga.
Jag har både skrivning och uppkörning nästa vecka på onsdag. Självklart är man nervös, men känner ändå att jag är väl redo. Gör tester på körskolan samt på ett testprogram som jag drog ner, körtest 2.
Jag har typ max 2-3 fel, ibland full pått.
Jag har läst lite på andra forum och det verkar som att dom blir kuggade för minsta lilla, typ parkera lite fel eller typ få motorstopp vid start i backe eller liknande. Är det kanske så att jag inte vet hela historien eller är det verkligen nolltollerans på fel?
Behöver även lite tips om hur jag ska hantera tisdagen. Ska jag plugga eller bara ta det lungt och låter allt smälta in? Slutar skolan typ vid 4 och körskolan stänger inte förens 6. kanske göra 3 tester där då eller ska jag som sagt bara gå hem?
En fråga också som jag såg att 4 st personer fått på sitt teoriprov. Skulle vara sjuk tacksam om någon visste svaret och isåfall kunde typ länka eller något, eller kommer ihåg att det var rätt svar sen erat test så jag säkert kan svara på det om den skulle dyka upp.
Frågan:
hur underlättar man för synskadade som korsar ett övergångsställe?
A, signalerar med signalhornet
B,vevar ner rutan och säger åt personen att gå
C, lägger ur växeln tomgång (någonting)
D, hoppar ur bilen och hjälper den över
Det var så frågan var skriven enligt personerna.
Tack edit. hoppa ur bilen och allt känns lite konstigt om du gör det , lägga ut växeln/stänga av bilen i värsta fall kanske vore bra då hon/han känner sig säker? säga åt personen att gå är väll typ samma sak som att vinka över en på ett övergångsställe, vilket man inte ska göra?
1. Du får göra fel. Ingen kuggar dig för att du får motorstopp. En sned parkering kan du alltid rätta till.
Uppkörningens syfte är att du ska visa att du kan hantera en bil utan att utsätta någon för fara (typ). Alla, oavsett hur länge man har haft körkort, får motorstopp once in a while.
Ett tips är dock att titta väldigt mycket i backspeglarna.
2. Jag körde upp och hade teoriprov på olika dagar. Dagen innan teoriprovet råpluggade jag (klarade provet på första försöket).
Hade körlektion ett par timmar innan uppkörningen vilket jag också klarade på första försöket.
3.
A, signalerar med signalhornet
Nej (förklaring behövs ej)
B,vevar ner rutan och säger åt personen att gå
Nej, som du säger, det är samma som att vinka över någon.
C, lägger ur växeln tomgång (någonting)
Detta är förmodligen rätt. Dessutom verkar du inte riktigt komma ihåg hur alternativet lyder.
D, hoppar ur bilen och hjälper den över
Nej, du kan inte kliva ur din bil när den står mitt på en trafikerad väg.