2008-04-22, 19:31
Medlem
korvgobbens avatar
Hmmn...en liten fråga bara, var i Göteborgsområdet kan man köpa plåtar, till ugnen. Har aldrig tänkt på det, mina plåtar är rätt sletna. Det är ju inte så ofta man köper nya, men nu behövs det....!!
Citera
2008-04-22, 20:08
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvgobben
Hmmn...en liten fråga bara, var i Göteborgsområdet kan man köpa plåtar, till ugnen. Har aldrig tänkt på det, mina plåtar är rätt sletna. Det är ju inte så ofta man köper nya, men nu behövs det....!!
Beror nog på vilket märke du har på spisen.

~Paul~
Citera
2008-04-23, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvgobben
I samma affärer som du köper spisar. Uppge märke och modell på spisen så du får plåtar som passar.
Citera
2008-04-23, 13:14
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gmn
I samma affärer som du köper spisar. Uppge märke och modell på spisen så du får plåtar som passar.
Det var det jag skrev .

~Paul~
Citera
2008-04-23, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Det var det jag skrev .

~Paul~
Det kanske var det du menade, men du skrev:
Citat:
Beror nog på vilket märke du har på spisen.

~Paul~
Citera
2008-04-23, 13:20
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Det kanske var det du menade, men du skrev:
Visserligen, men var och en förstår att det är andemeningen.

~Paul~
Citera
2008-04-23, 13:31
Medlem
Citat:
Visserligen, men var och en förstår att det är andemeningen.

~Paul~
Om personen ifråga inte har en aning om vart han ska vända sig, blir han nog inte så mycket klokare av det svaret.
Det var enklare på gammelmormors tid, hon gick till bysmeden så fixade han det. Har fortfarande kvar 2 av dessa plåtar i måtten 20x30, finfin kvalitet.
Citera
2008-04-23, 13:37
Medlem
dePauls avatar
Citat:
1. Om personen ifråga inte har en aning om vart han ska vända sig, blir han nog inte så mycket klokare av det svaret.
2. Det var enklare på gammelmormors tid, hon gick till bysmeden så fixade han det. Har fortfarande kvar 2 av dessa plåtar i måtten 20x30, finfin kvalitet.
1. Jag tror att du underskattar "personens i fråga" kapacitet att tänka

2. Hm, den tiden är tyvärr borta. En sådan plåt skulle idag kosta lika mycket som halva spisen . (Bildligt talat, så ingen missförstår ).

~Paul~
Citera
2008-04-23, 14:07
Medlem
Har aldrig sett att dom sålt ugnsplåtar löst, men det går säkert att beställa från den leverantör som tillverkat spisen.
Annars, ett riktigt bra ugnsrengöringsmedel brukar kunna återställa en spisplåt så att den ser i stort sett ny ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in