2008-04-22, 11:19
Medlem
Hej flashback.
Nu är det så här,jag ska börja spela age of conan inom en förhoppningsvis snar framtid och skulle därför vilja installera windows vista för att komma åt directx10.Jag skulle därför vilja dualboota mitt xp jag har nu tillsammans med vista.
Jag har bara hittat guider som innebär att man ska använda sig av massa program för att minska XP installationen för att göra plats åt vista på samma hårddisk.
Jag har dock två primära hårddiskar på min dator nu,eller snarare en hårddisk som är uppdelad på två partitioner.Så jag undrar om man kan installera vista på den andra hårddisken och sedan dualboota på så sätt?
Med Vänlig Hälsning Robin
Citera
2008-04-22, 11:21
Medlem
cammos avatar
Det är bara att installera VIsta på andra partitionen så fixar den bootmenyn och allt åt dig.
Citera
2008-04-22, 16:54
Medlem
Hejsan1s avatar
Som cammo säger brukar det vara så enkelt, annars finns det guider på Google. Du ska få upp en bootmeny där det står typ "Previous version of Microsoft Windows" och "Microsoft Windows Vista" eller liknande, där 'previous' är XP.
Citera
2008-04-22, 20:29
Medlem
rolllers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hairymale
Hej flashback.
Nu är det så här,jag ska börja spela age of conan inom en förhoppningsvis snar framtid och skulle därför vilja installera windows vista för att komma åt directx10.Jag skulle därför vilja dualboota mitt xp jag har nu tillsammans med vista.
Jag har bara hittat guider som innebär att man ska använda sig av massa program för att minska XP installationen för att göra plats åt vista på samma hårddisk.
Jag har dock två primära hårddiskar på min dator nu,eller snarare en hårddisk som är uppdelad på två partitioner.Så jag undrar om man kan installera vista på den andra hårddisken och sedan dualboota på så sätt?
Med Vänlig Hälsning Robin

Jag har gjort precis det du pratar om och det var inga problem!
Citera
2008-04-22, 20:38
Medlem
Plantah_s avatar
Är inte alls insatt i dualbooting, men jag undrar om det påverkar datorns prestanda om man har 2 operativsystem installerade?
Citera
2008-04-22, 21:04
Medlem
Germanias avatar
nej, du kör inte operativsystemen samtidigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in