2008-04-21, 10:17
Medlem
Bor utanför Sverige, köpt mina första IKEA-möbler förra veckan and ska nu samla ihop en PAX garderob. Har sett flera andra möbler som jag tyckte om. Hur brukar det gå med IKEA-möbler?
Citera
2008-04-21, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av melterina
Bor utanför Sverige, köpt mina första IKEA-möbler förra veckan and ska nu samla ihop en PAX garderob. Har sett flera andra möbler som jag tyckte om. Hur brukar det gå med IKEA-möbler?

Jag har köpt en del saker från IKEA, några saker totalt skit medans andra saker bra kvalite till bra pris.

Har själv som du köpt PAX och är väldigt nöjd med just detta system.
Citera
2008-04-21, 16:10
Medlem
ubersantas avatar
1. urkass rubrik till att börja med

2. Vad fan menar du egentligen? "Hur brukar det gå?"
Citera
2008-04-21, 16:16
Medlem
Jag, en stekares avatar
Mina IKEA-möbler har gått alldeles utmärkt att samla ihop. Konstigt nog blir det alltid en eller två skruvar över.
Citera
2008-04-21, 21:42
Medlem
Samla ihop? Du menar väl inte möjligtvis bygga/skruva ihop..(för helvete)!
Citera
2008-04-21, 21:53
Medlem
Arasalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burritoz
Samla ihop? Du menar väl inte möjligtvis bygga/skruva ihop..(för helvete)!

Samla = montera på dansk, du får väl lära dig läsa nordiska, vi blir mer samlade för varje dag, om man säger så

När det gäller topic - Ikea brukar ha väldigt bra instruktioner, steg-för-steg, och man brukar oftast få skruvar, brickor etc. över, inte för att man har gjort fel, utan för att de skickar med extra.

Dessutom är de generösa med byten, enligt min erfarenhet. Är något trasigt, skadat eller fattas, byter de bums utan att tjafsa.

Passformen och hålpositioner brukar också vara i det närmaste perfekt - vilket ofta INTE är fallet med andra platta paket (t.ex. från Jysk).
Citera
2008-04-22, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jag, en stekare
Konstigt nog blir det alltid en eller två skruvar över.

det kan också bero på att dom skickar med skruvar till tillbehör även om man inte köper det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in