• 1
  • 2
2008-04-21, 19:17
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taiga
Vid närmare eftertanke kan jag nog erinra mig att ha hört talas om någon plan involverande judar och Madagaskar tidigare. Det låter ju emellertid lite väl ambitiöst att försöka placera juden så långt bort. Borde det inte räckt med att de passerade riksgränsen?

Polackerna var faktiskt om jag inte missminner mig inne på Madagaskarplanen före tyskarna, de skickade även en delegation till Madagaskar för att rekognoscera. Inte så långsökt, kanske, då till och med sionisterna var inne på Uganda som ett alternativ till Palestina.

Citat:
Hur stor riktighet äger egentligen dessa vho-länkar du ständigt strör omkring dig Ezzelino? Hur ser "andra sidan" på dem? Wikipedia tycks inte se dem som någon ligitim källa (förvisso föga förvånande med tanke på vilka som styr och ställer där).

Jag har inte sett några faktafel eller icke korrekta citat ur dokument i texter från VHO. Mattogno är en vad gäller källkritik och arkivstudier mönstergill forskare, som de gaskammartroende inte kan annat än ignorera - i en fri diskussion om exempelvis Auschwitz eller Treblinka skulle han förstås segra över de judisk-supremasistiska fanatiker motståndarsidan skulle sätta in för att bekämpa honom (Van Pelt, Arad et al).

http://sv.metapedia.org/wiki/Carlo_Mattogno
Citera
2008-04-21, 19:44
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Vid närmare eftertanke kan jag nog erinra mig att ha hört talas om någon plan involverande judar och Madagaskar tidigare. Det låter ju emellertid lite väl ambitiöst att försöka placera juden så långt bort. Borde det inte räckt med att de passerade riksgränsen?

Varje förnuftig människa kan se att Herzl's plan var att skapa zionistisk stat i Palestina.

Som han skriver i "Der Judenstaat" (The Jewish State).

"We be given sovereignty over a part of the earth's surface sufficient for the rightful requirements of our people; we shall take care of everything else ourselves."

"No one is strong enough, or rich enough, to move a people from one dwelling place to another. Only an idea can do that. The idea of a state may well have such force."

Det är ren och klar apartheid.

"Judarna" har aldrig varit intresserade av att lämna andra stater, vare sig det är fråga om Sveriges Riksdag heller Vita Huset. Dom sitter överallt med dubbla medborgarskap.

Israel är ett offerlamm för zionismen. Ett offer för att kontrollera hela världen. Zionismen är gränslös.
Citera
2008-04-21, 22:21
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Varje förnuftig människa kan se att Herzl's plan var att skapa zionistisk stat i Palestina.

"We be given sovereignty over a part of the earth's surface sufficient for the rightful requirements of our people; we shall take care of everything else ourselves."

"No one is strong enough, or rich enough, to move a people from one dwelling place to another. Only an idea can do that. The idea of a state may well have such force."

"Judarna" har aldrig varit intresserade av att lämna andra stater, vare sig det är fråga om Sveriges Riksdag heller Vita Huset. Dom sitter överallt med dubbla medborgarskap.

Israel är ett offerlamm för zionismen. Ett offer för att kontrollera hela världen. Zionismen är gränslös.
"Planen" = Sion Vises Protokoll?? ... Eller?
Citera
2008-04-22, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Jag har inte sett några faktafel eller icke korrekta citat ur dokument i texter från VHO. Mattogno är en vad gäller källkritik och arkivstudier mönstergill forskare, som de gaskammartroende inte kan annat än ignorera - i en fri diskussion om exempelvis Auschwitz eller Treblinka skulle han förstås segra över de judisk-supremasistiska fanatiker motståndarsidan skulle sätta in för att bekämpa honom (Van Pelt, Arad et al).

http://sv.metapedia.org/wiki/Carlo_Mattogno

Gott!

Citat:
Ursprungligen postat av sten.b

Det verkar som om vi missförstår varandra. Med "planen" åsyftar jag varför juden sattes i läger från första början. Att Herzl ville ha en sionistisk stat i Palestina är jag väl medveten om.
Citera
2008-04-22, 10:38
Medlem
sten.bs avatar
Citat:

Det verkar som om vi missförstår varandra. Med "planen" åsyftar jag varför juden sattes i läger från första början. Att Herzl ville ha en sionistisk stat i Palestina är jag väl medveten om.

Som jag förstått var planen att göra de av tyskarna ockuperade områdena "judenfrei".

Min poäng var att denna plan motarbetades av zionisterna som absolut ville ha Palestina och i förlängningen Jerusalem

I mitt tidigare inlägg citerade jag Rabbi Weissmandl som menar zionisterna motarbetade tyskarnas plan och gärna offrade judar för att genomföra sin plan.

Citat:
IS IT TRUE that the answer of the Zionist leaders was negative, with the following comments:
a) ONLY Palestine would be considered as a destination for the deportees.
b) The European Jews must accede to suffering and death greater in measure than the other nations, in order that the victorious allies agree to a "Jewish State" at the end of the war.
c) No ransom will be paid
http://www.nkusa.org/Historical_Docu...nquestions.cfm
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här