2008-04-20, 23:42
Awaiting Email Confirmation
Vilket program är bra o man vill mixa låtar på datorn? Dels göra sessions för eget bruk att bränna på CD tex. Men jag vill oxå kunna ta med min lap till klubben/baren när jag spelar ute.
HAr alla program ett kort/låda för att separera kanaler och förlyssna?
Självklart önskar jag mig ett program som inte kräver en extern låda eller separat ljudkort.

Givetvis ska det finnas beatmix, timestrech, effekter osv.

Ljudredigeringsprogram som Logic, ProTools, Wavelab m.fl. är inte ämnade för detta.

Tacksam för alla tips!
Citera
2008-04-20, 23:50
Medlem
Shine_s avatar
Native instruments program Traktor är bra och används mycket! Skall gå att förlyssna utan externa grejjer med rätt inställningar. Men ett externt mixerbord rekommenderas verkligen, bli svårt att sköta allt korrekt och snabbt med musjäkeln. Du kan givetvis spela in dina mixar i traktor också om detta är av intresse.

Annars finns dekadance och virutal DJ också, men dessa har jag inte kört och kan därför inte uttala mig.
Citera
2008-04-21, 19:53
Medlem
Dejads avatar
Kan bara instämma med föregående "talare", Traktor är bra, Virtual DJ ska fungera det med enligt många. Vad du kan skaffa är en usbcontroller (finns sådana som ser ut som ett mixerbord, spelare och joghjul) för att mixa lättare. Annars är det ruggit bra att lära sig använda tangentbordet när du mixar, med musen, tangentbordet och en extern mixer kan du förmodligen göra bra mixar.
PC-DJ är ett bra program det med (pc-dj red är ruggit stabilt) som används av många duktiga DJs och användes även av tex P3 för sändning (där är just stabilitetskraven höga) och jag har bara hängt det när jag laddat in 80gig musik i en playlist och skulle göra autogain och bpmcheck på alla låtarna. Traktor har jag hängt några gånger när jag inte gjort direkt krävande saker men det är säkert stadigt när man har mer ram (jag hängde det när jag hade 512 i ram har inte testat så mycket nu med 2 gig i burken).

Det mest pinsamma det skulle kunna råka ut för är just att programmet hänger sig och du inte har någon backup och står där utan ljud.
Citera
2008-07-11, 15:59
Medlem
MrNiceGuys avatar
Jag är endast ut efter ett program för att göra enklare "blandband". Jag har provat Traktor men det är för avancerat, jag behöver något som är lätt att använda.

Jag har lovat att lta med en skiva med bra musik till ett bröllop i morgon, kan någon hjälpa mig med det kanske?
Citera
2008-07-11, 18:30
Medlem
von skithåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrNiceGuy
Jag är endast ut efter ett program för att göra enklare "blandband". Jag har provat Traktor men det är för avancerat, jag behöver något som är lätt att använda.

Jag har lovat att lta med en skiva med bra musik till ett bröllop i morgon, kan någon hjälpa mig med det kanske?
Mixmeister.. ett fusk program enligt mig, men kanske något för dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in