Har träffat på honom ett par gånger, han är en riktigt dryg jävel!
Ja, han är riktigt dryg. Under mitten av 90-talet så träffade vi på honom på västkusten en blöt lördagskväll. Då åkte den dryge Pontus på rejält med smisk av en polare...
I Stockholm brukade/brukar(?) det arrangeras en liten fotbollsturnering mellan främst restauranger, men även andra jippolag. För en sisådär tio år sedan fick jag möjligheten att vara med. Vårt lag skulle då möta Stockholmsgruppen. Det var med viss bävan man såg Martin Dahlin knalla omkring vid sidan av planen i en Stockholmsgrupptröja. Som tur var fick han inte vara med. Det fick däremot Pontus. Han hamnade på min kant och vid en duell gjorde jag en snygg brytning och tog bollen först och Pontus vrist sedan. Han låg och spottade i gräset ett bra tag och höll sig sen lugn. Men det är ett kul minne att ha fått sänka honom...
Med spökprogram menade jag att han blev programledare för obskyra "medier" och "varsel" och sånt där som normala människor är skeptiska till. Sånt som han nyligen körde på typ kanal TV400 eller liknande.
Annars tycker jag han verkar vara en rätt najs person. Dock blandar jag ofta ihop honom med den där Rowan på SvT.
Ett bestående rykte som jag hört i x-antal i år att Pontus Gårdinger har/haft en vana att slinka in på klubbar där man kan runka åt bögporr i såna där små "bås". Dock inte någon sorts sex med andra män, iaf på dessa faciliteter.
Hade nöjet att arbeta som bartender på en privatfest när Pontus släkting fyllde år. Detta var ca. 14-15 år sedan och hans dåvarande flickvän var den då mycket vackra Cathrine Hardenborg.
Mitt intryck av Pontus, efter några timmar i gratisbaren, var att han höll sig på sin kant och verkade nästan blyg. Han uppträdde hela tiden korrekt och blev inte full trots att tillfälle knappast saknades. Cathrine däremot blev pruttfull och började stöta på, och fick nobben av, en av hans bröder (som förövrigt ser ut som en alkoholiserad variant av Pontus).
Pontus kan även stoltsera med fem halvsyskon. Pappa Lennart, även känd från P3s Karlavagnen, slösade inte med krutet under unga år och har dessa sex ungar med fyra olika kvinnor.
Ja, han är riktigt dryg. Under mitten av 90-talet så träffade vi på honom på västkusten en blöt lördagskväll. Då åkte den dryge Pontus på rejält med smisk av en polare...
Tycker inta alla sillstrypare att alla stockholmare är dryga..??
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!