2008-04-20, 21:23
Medlem
gosas avatar
Hej Alla!

Har sprungit ini ett ganska fånigt problem som jag känner att jag borde veta svaret på..

Min dator har bestämt sig för att den efter en viss tid av inaktivitet växlar till inloggningsvyn. Detta gillar inte jag.

Jag kör den vanliga enkla varienten med två knappar (utan password) för mig och flickvännen.

Detta har aldrig varit ett problem förut, så jag misstänker att det har nåt att göra antingen med en uppdatering jag gjort (tror .NET är inblandat)eller att jag för ovanlighets skull faktiskt har två användarkontotn på burken.

Hursomhelst.. hur f-n gör jag?

Tack på förhand!
Citera
2008-04-20, 21:27
Medlem
Förbannads avatar
Är detta en lösning på ditt problem? Kontrollpanelen - användarkonton - inloggningsalternativ - "använd välkomsskärmen"?
Citera
2008-04-20, 21:32
Medlem
[NMK]s avatar
Kan det vara vänteläge du snackar om?

Kontrollpanelen -> Energialternativ -> Första Fliken -> Försätt i Vänteläge. Sen om du ändrar till fliken "Avancerat" så finns det ett val som heter "Fråga efter lösenord när datorn går ur vänteläge.". Har för mig att den går till välkomst skärmen även om du inte har lösenord när du använder dig av det valet.
Citera
2008-04-20, 21:35
Medlem
Eller; Högerklick på skrivbordet > egenskaper > skärmsläckare > kryssa ur "Återvänd till inloggningskärmen" (när du rör musen efter att skärmsläckaren har gått igång). Så är det på Vista. På XP bör det vara ungefär samma väg dit, lite andra formuleringar på meningarna och flikar istället för länkar typ.

Eller så väljer du "Inget" som skärmsläckare bara, mycket trevligare tycker jag.
Citera
2008-04-20, 21:37
Medlem
jallaballas avatar
Du kanske har en skärmsläckare igång och kryssat i att du vill logga in igen efter att den visats.

Högerklicka på skrivbordet - properties - screen saver - bocka ur "on resume, display logon screen"
Citera
2008-04-20, 21:39
Medlem
gosas avatar
Förbannad: Hmm... tror inte det, för det är det läget jag har just nu.

[NMK]: Har System Standby satt till Never, och "Prompt for password" är ej markerad..

Edit: Jallaballa slog huvet på spiken.. Tack som f-n!

-Problemet (antagligen) löst - lika snabbt och smärtfritt som det var fånigt att jag inte tänkte på det..
Senast redigerad av gosa 2008-04-20 kl. 21:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in