Hej, Har fått någon trojan/svårt virus i datorn som ja inte kan ta bort..
Vet inte riktigt va den gör för skada, förutom att störa mig med att poppa upp en critical warning ruta ibland och försöker öppna internet explorer (vilket är blockat ändå)
Får också upp en liten ruta nere vid klockan som säger system alert vilket också e jobbigt -.-
Så utan att riktigt veta vad det är jag har ( ganska säker på att det är en back door trojan) finns det något bra program som tar bort de flesta virus/trojarnerna som ja kan använda?
Så utan att riktigt veta vad det är jag har ( ganska säker på att det är en back door trojan) finns det något bra program som tar bort de flesta virus/trojarnerna som ja kan använda?
ett antivirusprogram?
ladda ner HijackThis, kör loggen här och scanna med AdAware. annars kan du komma rätt långt bara genom att rensa från suspekta program under "add or remove programs" (eller motsvarande, beroende på språk) vilket du finner under kontrollpanelen.
har redn antivirus, har glocalnet vilket jag tycker funkat bra hitills , står att virusen tagits bort när jag kör kör skanning av datorn med det fast de försvinner inte :/
har redn antivirus, har glocalnet vilket jag tycker funkat bra hitills , står att virusen tagits bort när jag kör kör skanning av datorn med det fast de försvinner inte :/
då funkar det inte bra :-) något jag kan rekommendera är NOD32, finns på valfri bittorrent-tracker.
hm, körde den där loggen och fick se att jag hade några filer som visst va nasty och såg att dom låg i en, för mig okänd mapp men väll synlig ( C:\Program).
mappen heter Netproject är 60,8kb stor och innehåller 6 filer vilka jag inte kan ta bort på vanlig väg.
hur ska ja ta bort det`?
Edit: fick bort en fil kallad scit.exe genom att stänga ned en processor med samma namn.
Edit2: kunde radera hela mappen efter att filen deb filen var borta :P
Senast redigerad av spirates 2008-04-20 kl. 22:14.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!