2008-04-20, 20:49
Medlem
Von Drakes avatar
Hej!
Jag undrar om någon har ett tips på ett program för att ta emot fax på PC:n, via ett modem. Program för att skicka fax, följer ju med modemen, men jag skulle behöva ett för att ta emot fax. Jag sökt lite här, men de flesta svar brukar hänvisa till olika tjänster på nätet.

Mvh Von Drake
Citera
2008-04-20, 22:02
Medlem
Förbannads avatar
Kontrollpanelen->skrivare och faxar. Windows inbyggda fungerar väl för detta ändamål?

Annars finns det ett program som heter WINFAX som tydligen ska vara superb.
Citera
2008-04-20, 22:04
Medlem
Von Drakes avatar
Tack! Jag ska prova det!
Citera
2008-04-23, 04:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Förbannad
Kontrollpanelen->skrivare och faxar. Windows inbyggda fungerar väl för detta ändamål?

Annars finns det ett program som heter WINFAX som tydligen ska vara superb.

Inbyggda faxen vill ha ett K56 modem
Citera
2008-04-23, 06:26
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le saab
Inbyggda faxen vill ha ett K56 modem
Är inte alla moderna modem K56 modem ?

Vad har du för modem och har du installerat det i XP/Vista (finns det med under kontrollpanelen)
Citera
2008-04-23, 06:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Är inte alla moderna modem K56 modem ?

Vad har du för modem och har du installerat det i XP/Vista (finns det med under kontrollpanelen)
Ser inte att det går med bredbandsmodemet men jag har ett Powerbit i reserv. Sände just ett fax på prov. Man kan ta emot fax gratis via USA i datorn och får en del reklam.
Citera
2008-04-23, 10:44
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le saab
Ser inte att det går med bredbandsmodemet men jag har ett Powerbit i reserv. Sände just ett fax på prov. Man kan ta emot fax gratis via USA i datorn och får en del reklam.
För att sända o ta emot fax själv måste du ha ett modem anslutet till ett telefonjack ett bredbandsmodem är något helt annat, visst det går att skicka fax det hållet också men då måste du köpa den tjänsten eller använda någon osäker reklamtjänst...
Citera
2008-04-24, 20:24
Medlem
sasos avatar
det finns jo gratis tjänster på nätet som man kan skicka och ta emot fax gratis på nätet
sök efter "fax2mail", "mail2fax" ,"pc2fax" eller nåt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in