• 1
  • 2
2008-04-21, 03:32
Medlem
du får fixa hemsmör eller importera från utlandet!
Citera
2008-04-21, 09:19
Bannlyst
Inte nog med att det har minskat smörmängden med 5% de har även höjt priset med 20%.

Det är nästan så man övergår till rent smör istället. Vill jag ha äcklig fettpasta kan jag handla margarin.
Citera
2008-04-21, 16:07
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I Svea I
Sen kan du ju lägga upp bevis för att light-produkter inte är hälsosamma.

Du kan ju försöka bevisa för mig att dom är hälsosamma.
Citera
2008-04-21, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Vad pratar du om, mitt Bregott innehåller 75%.

Light-produkter ska man undvika, inte hälsosamma.

Bregott mellan är ingen light-produkt. Samma tillsatser som i vanliga Bregott men lite lägre fetthalt. Blanda inte in Unilevers försök till kopior i Bregottsnacket, tack.
Citera
2008-04-21, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Germanpilsner
Nej, jag fick springa och kolla mitt Bregottpaket för jag trodde det var 80% än idag. Nu vet vi varför Bregottet inte smakar som förr.
Vad menar du med förr? Det är säkert fyra år sedan om inte mer som man ändrade fetthalten i Bregott normalsaltat.
Citera
2008-04-21, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kundkennel
Inte nog med att det har minskat smörmängden med 5% de har även höjt priset med 20%.

Följer du med världsmarknadspriserna på mejeriprodukter så vet du säkert att priserna på matfett var åtskilliga gånger högre i höstas än förra våren. 20% var ingeting i det prisrallyt man upplevde i höstas på mejeriprodukter. Nu har priset stabiliserats på ca 20% upp men hur det blir i höst vid en eventuell fettbrist återstår att se.
Även smörpriset steg som du kanske kommer att märka.
Citera
2008-04-21, 19:29
Medlem
Santadunks avatar
Finns verkligen Havssalt kvar hos bregott? Jag har inte sett den på ett tag. Jävligt gott smör måste jag säga
Citera
2008-04-21, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Santadunk
Finns verkligen Havssalt kvar hos bregott? Jag har inte sett den på ett tag. Jävligt gott smör måste jag säga

Den finns kvar. Och det har inte varit leveransstörningar från tillverkaren så det är nog din butik som inte har tagit hem den. Kanske ser en del den som säsongsartikel som ska finnas på sommaren med grillning och allt sådant.
Citera
2008-04-22, 11:16
Medlem
Germanpilsners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busett1
Vad menar du med förr?

Sorry att jag inte var mer specifik än så, jag menar såklart hur Bregott smakade på 60-talet.
Citera
2008-04-22, 16:02
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Bregott med havssalt har fortfarande 80% fett.
Tyvärr kostar det nästan dubbelt så mycket som det vanliga.
Citera
2008-04-22, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Germanpilsner
Sorry att jag inte var mer specifik än så, jag menar såklart hur Bregott smakade på 60-talet.

Om du med 60-talet menar 1969 så kan jag föstå dig. När Bregott lanserades 1969 så var det med sojaolja och inte rapsolja. Raposoljan kom nog in i bilden någon gång på 90-talet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in