2008-04-20, 18:15
Medlem
Desperat_s avatar
Kom av en slump in på en sida där man kunde beställa Pizza online från pizzerior över hela Sverige i princip..

Detta måsta vara höjden av lathet, men har någon provat de här? Hela grejen verka ganska konstig

här va sidan:
http://onlinepizza.se/
Citera
2008-04-20, 18:18
Medlem
nollans avatar
När jag var på besök hos en polare i Köpenhamn klev han upp dagen efter en rejäl utekväll och räddade dagen genom att beställa 3-4 rejält flottiga tingestar genom ett motsvarande för Danmark.

Slappt? Ja, men ingen klagade direkt
Citera
2008-04-20, 18:22
Medlem
chaoswithins avatar
Mycket bättre än att ringa då dom brukar ha rediga förståelseproblem på pizzerior, men står det svart på vitt vad man vill ha brukar inte ens dom kunna misslyckas.

Chaoswithin gillar denna service skarpt!
Citera
2008-04-20, 18:22
Medlem
eskimås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Desperat_
Kom av en slump in på en sida där man kunde beställa Pizza online från pizzerior över hela Sverige i princip..

Detta måsta vara höjden av lathet, men har någon provat de här? Hela grejen verka ganska konstig

här va sidan:
http://onlinepizza.se/

Är klockrent att beställa på den sidan. De flesta pizzabagare kan ju svenska som en treåring så det är gött att kunna välja bort/till ingredienser på sin pizza utan behöva upprepa sig 17 ggr.
En annan sak som är bra är att om man inte har cash hemma så kan man betala med kort på flertalet av ställen direkt över internet.
Citera
2008-04-20, 18:23
Medlem
Desperat_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaoswithin
Mycket bättre än att ringa då dom brukar ha rediga förståelseproblem på pizzerior, men står det svart på vitt vad man vill ha brukar inte ens dom kunna misslyckas.

Chaoswithin gillar denna service skarpt!

Jo de va min tanke också, är dock spektisk eftersom de två pizzerior ja kan välja mellan har jag i princip aldrig hört talats om
Citera
2008-04-20, 18:24
Medlem
Spyrrans avatar
Haha, absolut en annorlunda och kul ide. Tyvärr fanns varken min stad med, eller nån annan pizzeria/stad som var villig att köra ut pizzor till stället där jag bor
Citera
2008-04-20, 18:28
Medlem
morgontrötts avatar
Yes! Senast i morse.. En livräddare på bakisdagar!
Citera
2008-04-20, 18:28
Medlem
chaoswithins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Desperat_
Jo de va min tanke också, är dock spektisk eftersom de två pizzerior ja kan välja mellan har jag i princip aldrig hört talats om
Desto bättre! Skitsnack färdas mycket snabbare än rekomendationer!

Så hade det vart skitpizzerior hade du garanterat hört det, nu finns det en chans att det är missade guldkorn!

DU beställer pizza ikväll! (Och recenserar den)
Citera
2008-04-20, 18:29
Medlem
nollans avatar
De kryptiska språkförbistringarna som är så starkt förknippad med hela pizzeriakulturen har hängt med även online verkar det som. Eller, hur tolkar ni det fetstilade?
Citat:
När leveransadressen ligger i xxx xx gäller följande:

Ingen pizzasallad eller dricka ingår. Beställningen måste uppgå till minst 200 kr. Om du beställer för mindre än 200 kr tillkommer 50 kr i utkörningsavgift, annars kostar det 50 kr.
50 bagis i vilket fall?!
Citera
2008-04-20, 18:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nollan
De kryptiska språkförbistringarna som är så starkt förknippad med hela pizzeriakulturen har hängt med även online verkar det som. Eller, hur tolkar ni det fetstilade?
50 bagis i vilket fall?!
Haha, de verkar ha svårt att bestämma sig. Svårtolkat.
Citera
2008-04-20, 19:10
Medlem
Desperat_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaoswithin
Desto bättre! Skitsnack färdas mycket snabbare än rekomendationer!

Så hade det vart skitpizzerior hade du garanterat hört det, nu finns det en chans att det är missade guldkorn!

DU beställer pizza ikväll! (Och recenserar den)

tyvärr blev de ingen pizza ikväll, fick mat serverad såå..
Citera
2008-04-20, 19:16
Medlem
Funkar utmärkt på alla sätt och vis. Riktigt schyst att kunna betala med kort direkt på siten samt betygsätta exakt den pizzan på precis den pizzerian. Att kunna vara så specifik med ingredinienserna utan strul är även det positivt.

Värsta cyberspace när ordern bekräftas förresten. Det kommer upp en "INITIALIZING"-ruta och så får man inom 30 sekunder reda på hur lång tid det kommer ta. Hur funkar det egentligen? Har pizzeriorna en terminal som tjuter till vid beställning som bagarn springer till?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in