2008-04-20, 15:35
Medlem
-TnT-s avatar
Ni som är eller känner invandrare hur är deras/era tankar om Sverige? Finns det någon kärlek såsom att ni/de är redo att försvara friheten och Sverige. Finns det någon är eller bekant med andra eller tredje generationens så berätta gärna hur de ställer sig till Sverige.
Citera
2008-04-20, 15:45
Medlem
SödermalmMöllans avatar
Klart det finns! Jag känner många första, andra och tredje generationens invandrare som älskar Sverige helhjärtat.

Att invandrare skulle hata Sverige är ett påhitt av främlingsfientliga personer.
Citera
2008-04-20, 16:32
Medlem
Det är väl svårt när inte ens svenskarna själva känner nått för Sverige?
Citera
2008-04-20, 16:42
Medlem
Äspens avatar
Det är inte så vanligt att svartingar älskar Sverige. Men det är inte heller vanligt att vi hatar Sverige.
Citera
2008-04-20, 17:22
Medlem
RyssJävels avatar
Älskar moder Svea och ser henne som mitt land. Jag gillar inte krig och våld, men skulle inte tveka att ställa mig vid fronten om det verkligen behövs.
Citera
2008-04-20, 17:39
Moderator
Falukropps avatar
Bland välintegrerade, välfungerande invandrare har jag inga problem att tänka mig att de kan hysa en lika stor hemlandskänsla till Sverige som infödda svenskar.

Det lär däremot ligga sämre till med den saken bland gemene khattuggande somalier i valfri stockholmsförort. Tyvärr har ordet invandrare blivit synonymt med den här typen av icke önskvärda individer de senaste 10 åren på grund av den stora tillströmningen av rent slödder. Varför det är förståeligt att folk kan ställa sig frågan om invandrare kan älska Sverige.
Citera
2008-04-20, 18:09
Bannlyst
Har tyvärr aldrig mött en invandrare som skulle försvara Sverige. Känner en välintegrerad invandrare, dock så är han inte jätteglad i Sverige, även om det inte beror på Sverige som land. Har snarare med skatter och sånt att göra skulle jag tro. Sedan är han lokalpatriot som gillar Göteborg dock

Tyvärr är det så att resten av alla invandrare jag känner skryter hela tiden om att de är Bosnien och de skulle nog hellre försvara sitt hemland än Sverige.

Sverige saknar patriotism. Hade varit en bra idé om man som ny medborgare i Sverige skulle vara tvungen att svära trohet till den svenska flaggan, ungefär på samma sätt som i USA.
Citera
2008-04-20, 18:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SödermalmMöllan
Att invandrare skulle hata Sverige är ett påhitt av främlingsfientliga personer.
Jovisst, vi säger så om det får dig att känna dig bättre...

http://imittsverige.blogspot.com/2008/04/bismilahi-terrorfrskolor-litar-inte-p.html
http://muslimskafriskolan.blogspot.com/2008/04/bismilahi-terrorfrskolor-litar-inte-p.html
http://fru2-sverige.blogspot.com/2008/04/bismilahi-frskolor.html

Citat:
"Ayla som skriver bloggen Mångkulturell kvinna bevakar Bismilahi muslimska terrorförskolor som enbart inhyser somaliska barn. Inte nog med det. Hon besitter insides information om hur föräldrarna till de somaliska barnen ser på svensk förskola. Tack Ayla för att du berättar för oss om fördomarna mot Sverige som tagit emot dessa flyktingar från Somalia:

"... Jag vet att Bismilahi förskolorna är fortfarande öppna. Föräldrarna vill att någon annan skall ta över verksamheten. Jag har hört sägas att någon skall ta över. Och att föräldrarna vill inte låta sina barn gå på svensk förskola, varför frågar jag: Svaret jag fick var att dom litar inte på svenskarna och svenska skolor.

Aldrig, sa dom, dom vill inte ha sina barn i svenska skolan."
Varför litar inte somalierna på Sverige och svenskar?

Men visst finns det assimilerade eller kraftigt integrerade invandrare som vill Sveriges väl. Det finns det. Men min erfarenhet är att de är en nästintill försvinnande minoritet.
Senast redigerad av whoopwhoop 2008-04-20 kl. 19:34.
Citera
2008-04-20, 19:01
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whoopwhoop

Varför liter inte somalierna på Sverige och svenskar?

Skulle du lita på en somalier?

De är nog rädda för att deras barn får felaktiga värderingar i svenska skolor.
Vi vet ju att dessa "flyktingar" ofta skickar hem sina blättelägg och sätter dem i koranskola där.
Citera
2008-04-20, 19:03
Medlem
Squalos avatar
Det är bidragen man älskar. Inte Sverige.

Sen lär det ju variera beroende på om det är bidragsblattar från Mellanöstern eller västeuropéer.
Citera
2008-04-20, 19:10
Medlem
skulle bidragen dras in eller om sveriges säkerhet skulle hotas så skulle 2-3 miljoner parasiter lämna vårat land.
Citera
2008-04-20, 19:25
Bannlyst
Sen när talar ett par somalier för alla svartskallar?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in