• 1
  • 2
2008-04-21, 22:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kokkuli
Konstigt, det kom i oöppnad burk som det stog rohypnol på.. + väldigt säker kran som aldrig ljugit för mig..

Detta fick jag också höra från min kran som förvisso är en obotlig mytoman vid vissa tillfällen, men i detta fallet tror jag helt klart att han talade sanning, han hade fått erbjudande på dessa och försökte kränga dom till mig men jag bad honom beskriva dom och fattade direkt att det var iktorvil. Han blev själv besviken för han trodde ju att det vankades roppar till ett billigt pris.

Tror absolut inte att någon ljuger här utan det är nog helt enkelt ompackade och ommärkta burkar som kommit in i ett parti. Är ju väldigt lätt att bli lurad på dessa 2 preparat om man inte vet om den lilla skillnaden innan och känner till att dom ofta förväxlas, medvetet men också omedvetet, och eftersom roppar ö.h.t är väldigt eftertraktat överallt och allra minst 2mg:are! så när dessa dyker upp och ryktet börjar gå att "alla säger det är 2mg Rohypnol och billiga är dom också" så nappar folk så klart på det. En smart ide men sen kan jag inte riktigt förstå varför Roche gör 2 sådana tabletter med olika verkan, (dock båda benzo men ändå med sina unika egenskaper) nästintill identiska. Förväxlingsfaktorn är ju enorm.
Citera
2008-04-22, 01:22
Bannlyst
det är en viss smakskillnad (roppar är godare) om du låter dem smälta under tungan samt att (jag iallafall) blir mer igång på flun (roppar) och lite mer soft på klon (ikto) särskilt om man dricker alkohol(sprit) samtidigt.

sedan inbillar jag mig att jag kan bli mer svängd på roppar än på ikto, precis som om man kan fylla på mer av den sorten istället för att det inte blir någon ökad effekt efter ett tag.

dock var det ganska längesedan jag åt någon större mängd benzo på samma gång och man är ju alltid full av andra blandningar vid de svagare tillfällena så vem vet egentligen vad som sker?

man blir definitivt (inte jag) inte "lugnare" på någon av de sorterna iallafall som man kan bli på tex diazepam (valium) eller oxazepam (sobril) så det är trevliga sorter vad du än fått tag på, ha det så trevligt

Citat:
Ursprungligen postat av Himmler!
Det florerade en hel del Rohypnolburkar som egentligen innehöll Iktorivil för något år sedan. Och som sagt, är det två prickar bredvid tvåan så är det Iktorivil, och är det en ring runt tvåan så är det roppar. Båda sorterna har krysskåra.

stötte på den sorten också föra sommaren tillsammans med äkta roppar från samma källa.
Citera
2008-04-22, 10:22
Medlem
Tack allesammans, så iktrovil e likt rohypnol, i rus också?
Citera
2008-04-22, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kokkuli
Tack allesammans, så iktrovil e likt rohypnol, i rus också?
all benso är väl ganska lik den andre så att säga
Citera
2008-04-22, 19:09
Medlem
fentssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livet
all benso är väl ganska lik den andre så att säga

Den enda skillnaden jag märker är hur fort de verkar, hur länge de håller i sig och styrkan(hur många jag måste ta för att få önskad effekt). Så på ett blind test hade jag varit värdelös! Så jag nöjer jag mig med vilka som helst, bara jag har tillräckligt av dem så är jag nöjd! Om man ska gå in på sorter så tar jag gärna sobril m jag vill ha något lätt och nitrazepan om jag vill ha ngot starkare som hller i sig lite längre. Jag kan dock ta en halv nitra på dagen och två sobril å kvällen effekten blir den samma för mig!
Citera
2008-09-02, 14:01
Bannlyst
först o främst så kommer du må jävligt mycket bättre på ett par roppar än iktro! 1.a hinten
Citera
2008-09-02, 16:56
Medlem
Mords avatar
nej. helt individuellt.

men som sagt tänk så här. roppar har en ring
iktorivil har två prickar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera