2008-04-20, 10:48
Medlem
engis avatar
Tjena killar. Satt och surfade på deviantart idag och såg ett väldigt snyggt VS ( http://lassekongo83.deviantart.com/a...s-GTK-82802529 ), jag har det till även på min Windows-dator så tycker det skulle passa bra på en Linux också. Kom på att vi hade en dator som bara stog och samlade damm.

Men jag vet inte riktigt vilket OS jag ska ha och hur jag ska gå till väga för att få det att funka. Någon som kan göra en liten nybörjarguide till detta? Har använt Ubuntu i cirka 2 veckor så lite koll har jag. Men går detta att använda på Ubuntu eller?

Skulle vara väldigt tacksam för lite hjälp.

/Johan
Citera
2008-04-20, 13:39
Medlem
X_surfers avatar
Någon guide orkar jag inte skriva men, högerklicka på panelen där menyerna ligger och välj properties (eller om det var configure) och välj svart som bakgrundsfärg. gå till system ->Apparance -> Desktop och välj det skrivbordsunderlägg du vill använda gå sedan till themes och välj rätt tema dock så kommer menyn fortfarande att bli grå när man klickar på den, det vet jag inte hur man får bort någon annan som vet?
Citera
2008-04-20, 14:17
Medlem
engis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
Någon guide orkar jag inte skriva men, högerklicka på panelen där menyerna ligger och välj properties (eller om det var configure) och välj svart som bakgrundsfärg. gå till system ->Apparance -> Desktop och välj det skrivbordsunderlägg du vill använda gå sedan till themes och välj rätt tema dock så kommer menyn fortfarande att bli grå när man klickar på den, det vet jag inte hur man får bort någon annan som vet?

Detta är alltså till Ubuntu?
Citera
2008-04-20, 18:24
Medlem
ovopaxs avatar
Tror det är till GNOME, som är Ubuntus fönsterhanterare.
Sök på Gnome, GTK och lär dig mer. Kan inte själv tillräckligt bra.
Sen kan du skriva en guide här. =)
Citera
2008-04-20, 18:29
Medlem
danielebs avatar
spelar ingen roll vilken dist du kör, det är ett gtk-tema så det funkar i Gnome och Xfce inte bara i ubuntu... Det borde bara vara att installera med temahanteraren i t.ex. ubuntu eller annan valfri distribution. Nybörjarguide till ubuntu om du vill köra det finns väl här på FB?
Citera
2008-04-20, 18:44
Medlem
engis avatar
Får tacka och bocka så mycket för svaret. Detta betyder att ja har lite att göra ikväll
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in