Jag måste verkligen bumpa den här tråden, och jag hoppas den lever vidare. Det här är jag till punkt och pricka! Jag har alltid
vetat att jag inte är ensam om det, men det känns ofta som att jag kan vara ensam om att visa det så jävla mycket. När jag ser det hela ur perspektiv, alltså dagar jag mår bra och dagar jag mår dåligt, så är det nödvändigtvis inte så stor skillnad på mig utåt sett (givetvis är det en skillnad, men svårt att beskriva, ni fattar). Men den tanken är väldigt svår att hålla fast vid sig när man har en sån där dålig dag... Vad man än gör känns bara så fel ena dagen, nästa dag kan man göra samma sak fast liiiite annorlunda och med rätt känsla och vipps, så är det right on och så jävla rätt och perfekt.
Man behöver inte ens få positiv respons av sin omgivning för att själv veta att det man gör är helt rätt.
Just den känslan, är den som känns så jävla genuin och skapar ens image. Det är ju, när man ser på det, faktiskt bara ett annat sätt skita i vad andra tycker.
Det vore så jävla intressant om någon hade mer information om detta att dela med sig utav, har läst igenom hela tråden och även om det känns bra att många svarat att de känner igen sig så vill jag verkligen försöka förstå det här fenomenet en gång för alla. Jag älskar att vara hög på livet som jag är ibland, när allt är perfekt, man älskar andra och andra verkar älska dig och värmen bara flödar. Men jag kan inte hålla i känslan! Någon skrev tidigare något om att h*n kunde känna "det här är inte jag" när man är mitt uppe i ett glädjerus, det har jag också tänkt men när jag sedan reflekterat över det, så är det ju jag, eftersom jag gör det. Inte bara en gång utan det händer kontinuerligt. Men jag söker alltid efter att ligga på en jämn nivå, vilket är jävligt svårt.
Dessutom reagerar jag ibland starkt på triggers, dvs att jag kan må dåligt fram tills en viss tid på dagen sen händer något och då är allt bra igen, det kan vara allt ifrån att jag får mat i mig till att jag i min lilla "depression" faktiskt råkar dra något klockrent skämt eller så. Inte helt ovanligt att jag mår dåligt fram tills kvällen då jag är hemma själv med bara hunden och datorn, då triggas jag till att må bra och jag har sjukt roliga konversationer på facebook typ. Ibland är det tvärtom, att komma hem och vara ensam är en ångest, känslan av att vilja göra något finns men då känns det som att omvärlden är lugn och det bara är du som är uppe i varv och man
tvingar sig själv att lugna sig.
Vad skönt det var att skriva av sig lite

Låt den här tråden leva vidare, jag har en känsla av att det här faktiskt är vanligare än vad man tror.
BTW, säger som ovanstående det här måste vara den roligaste felskrivningen jag sett på bra länge!
Citat:
Ursprungligen postat av diamant04
jag ser det ibland som ett negerlag att jag stannat hemma.