2008-04-19, 22:10
Medlem
Har varit runt och kollat några DC-båtar, storleken ~20 fot.
Tittat på några bättre begagnade Bay-liner 185 BR, Campion 545BR, Örnvik 620 osv. Jag fastnade dock för en (från min sida) otippad modell, en Crescent T-Rex V23 (6,2 m). Den verkade vara det bästa av båda världar, gott om utrymme för sex personer men även kojplatser för (med lite god vilja) fyra personer.

Den kändes "lagom" stor utan att vara klumpig och lite mer allround än t ex Baylinern. Kabinbåtar i den klassen har annars en benäghet att ha små ytor att röra sig på samtidigt som kabinen passar bäst att förvara väskor i...

Pelle Pettersson har konstruerat båten, den var snygg, praktisk och innehöll en mängd smarta lösningar. Såldes med 115hk (utombordare) som standard.

Någon som har någon erfarenhet av denna modell? Ris eller ros?
Räcker det med 115 hk, eller ska man sätta på en 150 hk?
Citera
2008-04-19, 22:18
Medlem
http://www.crescent-boats.se/sv/ht/trexv23.htm
Citera
2008-07-19, 11:37
Medlem
har du fått svar?

Crescent T-Rex tycker jag personligen är en riktigt fin båt men tycker nästan mer om Crescent Dorado då jag tycker den är finare och mer stilren.

Svar om motor-storleken beror ju lite på vad ändamålet med båten är. Skulle ju rekommendera 150 om du hade tänkt dig åka med 6st frekvent eller om vattenskidor/wakeboard är i baktanken.
Citera
2008-07-19, 20:19
Medlem
Jag är nöjd ägare till en V23´a (T-Rex) sedan två månader tillbaka, gillar stilen och den går väldigt bra i sjön (även när det är ojämnt). Jag håller med om att Dorado är en snyggare modell, men jag ville ha möjligheten att kunna övernatta i den.

På inrådan av en kunnig person i bekantskapskretsen köpte jag en 115 hk Mercury Optimax (2-takt), den faktiska effekten man får ut i denna är enligt honom likvärdigt med en 150 hk fyrtakts-motor.

Är helt ok drag i den för att marscha ~ 30 knop och dra vattenskidåkare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in