Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
Håller med om det som många säger om looten. Man är ju liksom redan maxlevel, har man väl dödat Diablo på inferno så finns det liksom inget mer.
Looten i Diablo 2 var som en trisslott, det var spännande att se vad man fick. Alla visste ju redan vad som var "målet" så att säga. Känslan när en unik ring droppade går inte att beskrivas. Troligtvis var det ju en nagelring eller manald heal men det KUNDE vara en soj!
Det fanns ett antal unika man visste redan innan man identifierat att wow, detta är bra loot, nu ska vi se hur hög rollen är. Vita och grå items var inte alls värdelösa som många tror (och devs verkar ha fått för sig med deras argument om "item showers") utan några av de dyraste sakerna i spelet kunde hittas här. Besvikelsen när man hittade en bra roll med fel antal sockets, känslan när det var precis rätt.
Gems och runor hade alltid ett värde, alla typer av gems sparades och kubades upp till perfect, dessa kunde man sedan sälja i stacks av 20 eller 40 beroende på färg och på så sätt få ett par runor, dessa runor i sig såldes vidare för uppgraderingar och tillslut lyckades man få tag i exakt de runorna man behövde för att göra sitt runord, kanske en enigma.
En enigma var dyr och det tog ett tag innan man nådde dit, men det var fullt möjligt och inga fusk eller timtals tradigt guldfarmande behövdes.
Magin med D2 var ALDRIG svårighetsgraden, ju lättare hell blev i och med gear, desto roligare var det! det betydde att man snabbare kunde döda, och snabbare få den där trisslotten man väntat på. Ingen hade tyckte D2 var roligare om Mephisto tog 10 minuter att döda och man var tvungen att döda 5 packs av dolls på vägen dit.
Folk spelade det här i många, många år. Vissa för PVP, vissa för prestigen med HC, vissa för att bli level 99 och vissa, som mig, för att helt enkelt fortsätta se looten droppa för att någon dag kanske få en grandfather, eller kunna köpa den där perfekta skölden till paladin. Det fanns ingen ände på hur långt folk gick för att få tag i allt, de till och med lade ut sina egna pengar på tveksamma hemsidor för ett spel som var över 10 år gammalt!
Nu får vi farma en ful goblin i flera timmar för att vi hade ett liv och inte hann exploita i ett par dagar innan nerfen. Snart kommer RMAH och vill man få tag i det bästa gearen då räcker inte ens det, då är det äkta slantar som gäller.
Och ja gearen, var är min enigma? min soj? min griffon? ingenstans ta det här blå itemet med random roll istället. Tyvärr finns inget att leta efter, bara scanna AH dag ut och dag in för den där bättre random rollen. Lade du just dina 20 miljoner på ett svärd du trodde var det bästa du kunde få? men idag är det en ny dag och här kom en annan roll istället.
Det räcker egentligen med att de bästa item du kan få tag i i spelet heter saker i stil med reckless crossbow of the hawk och chromatic shield of fuck you.
Jag är verkligen så sjukt besviken.
Mycket bra sagt!
Nu var jag aldrig nån hardcore D2-spelare men körde iaf oftast upp till en lvl 70-80 iaf och lessnade alltid ur på Hell när det blev för svårt :P
MEN det var ändå roligt att man kunde levla till 99 och det verkligen tog tid när man kom upp i level.
Nu har jag kommit till Hell, är ganska nyligen dingad 60 på min DH och tappat sugen helt och hållet. Det går för fort att nå maxlevel/för låg maxlevel (men det blir väl som i WoW att varje expansion ger ett antal level till att nå (vilket är pisstråkigt)).
Jag har egentligen inget sug att spöa diablo i hell för att förmodligen bli fullständigt våldtagen i Inferno. ( jag har väl ca 150K guld på kontot också så att handla gear för 100 miljoner finns inte på kartan direkt :P )
Ska levla min babbe nu tänkte jag.. verkar vara rolig än så länge och är nog roligt tills jag når 60. Men skulle vara kul att göra en "tank" för Inferno.. får se hur det går.. för att vara glass-cannon är inte så roligt.