Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-06-07, 12:06
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
I act 2 ska du ha skada inte mycket resist, punkt. Du får offra för mycket för resisten. Jag har kört full chromatic och fått upp den till 700, det sög. räcker gott med 200-250 resist.

Körde på hårt med resist i act 2, klarade igenom det 10ggr snabbare än mina polare som bara körde dmg, det enda jag hade problem med var belial fast det var pga av builden jag hade då. zombie bears trycker tillräcklig skada även om man inte har 40k dmg.
2012-06-07, 12:37
Medlem
Kenpachys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Jag har inga problem med min build på elites (Visst vissa kombos är omöjliga då jag är beroende av rörlighet, så jailer, mortar, desecrator, vortex combos kan vara omöjliga).

Visst, kan ta lite tid om de har extra life osv, men jag vet också att jag kan ta en smäll utan att dö - jag överlever hellre och spenderar lite tid på vissa mobs än att dö som en fluga och spamma ner dem med höga repaircosts)

Jo det är väl en smaksak antar jag. Som DH så har jag ju betydligt mer mobility så antar att det är lättare för mig att undvika slagen.

Och vissa combos är ju för mycket, finns inte mycket att göra då.
2012-06-07, 12:38
Medlem
nexss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenpachy
Men de skulle ju fixa buggen i den här patchen eller har jag förstått fel?

Ni inser att boj som de fixade ias buggen på gällde endast på nya drops? Finns risk att det blir samma med de andra items också, dvs att sitta med buggade items för miljoner kan bli väldigt dyrt.
2012-06-07, 12:38
Medlem
Flammbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Så du kör act 2 och vidare utan sköld?
Som monk körde jag länge med skölden men bytte till 2 stycken 1hand utan problem, fick ca 12% dodge också av bytet efter diminishing returns.

Se tex psystarcraft annars, ser mycket roligare ut också än den lite långsammare tank-stilen. Då barb scalar så pass bra med sina skills mot bättre gear kommer jag nog byta till barb framöver. Rerollade DH för att kunna farma.
http://www.youtube.com/watch?v=US8Cs06qCAA
2012-06-07, 12:42
Medlem
Kenpachys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nexs
Ni inser att boj som de fixade ias buggen på gällde endast på nya drops? Finns risk att det blir samma med de andra items också, dvs att sitta med buggade items för miljoner kan bli väldigt dyrt.

Jaså det gällde så?

Låter ju lite dumt att inte fixa en bug på de gamla items'en också. Att de slänger in nya legendarys och på så sett boostar dem är ju logiskt men att inte fixa en bug på redan droppade item utan att bara fixa det på nya likadana items är ju väldigt dumt. Då är ju tex. alla Ashearas boots som redan droppats värdelösa.
2012-06-07, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flammbar
Som monk körde jag länge med skölden men bytte till 2 stycken 1hand utan problem, fick ca 12% dodge också av bytet efter diminishing returns.

Se tex psystarcraft annars, ser mycket roligare ut också än den lite långsammare tank-stilen. Då barb scalar så pass bra med sina skills mot bättre gear kommer jag nog byta till barb framöver. Rerollade DH för att kunna farma.
http://www.youtube.com/watch?v=US8Cs06qCAA

Inte så erfaren med allt det taktiska här, men vad menar du att barn skalar bra mot bättre gerar? Kör du barb med 2 stk 1 hand också?
2012-06-07, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wastaah
Körde på hårt med resist i act 2, klarade igenom det 10ggr snabbare än mina polare som bara körde dmg, det enda jag hade problem med var belial fast det var pga av builden jag hade då. zombie bears trycker tillräcklig skada även om man inte har 40k dmg.

Det verkar väldigt individuellt isåfall. Jag körde act 2 med principen undvik mobpack så mycket som möjligt, kitea in dem i hörn och sen tar du småkrafset och bossar med hög damage.
2012-06-07, 13:34
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Så du kör act 2 och vidare utan sköld?

Korrekt.
2012-06-07, 13:40
Medlem
Donnos avatar
Citat:
satsa på resist, e helt idiotiskt alla som bara satsar dmg, har bara 25k dmg på min wd (obuffad) och har bara diablo inferno kvar

Det tror jag inte på innan jag ser det.

Citat:
Ursprungligen postat av nexs

Se ovan. Källa tack. Låter genomkorkat.
2012-06-07, 13:44
Medlem
h4xors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antmedapostrof
En block kan procca Revenge, det kan inte en dodge göra.

800 resist borde räcka för act 2 (det gör det för mig iaf), så det kanske är dina andra stats det är fel på.

Nån som kan förklara detta för mig?
2012-06-07, 13:47
Medlem
Sane?s avatar
Citat:
Har kommit fram till Belial med splinter-kite-build med 37k hp, 24k skada och 200-ish resists (20% move speed). Har bara skippat elite packs bestående av osynliga ormar och spöken.
2012-06-07, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
Nu är jag inte så bra på wizard men din energy armor (framförallt med force armor) och illusionist passiv känns värdelösa då du har 20k HP, allt insta-killar dig i princip ändå så de borde inte göra någon skillnad.

Självklart är det inte en universal specc för alla bossar, den ska moddas.

Illusionist och Force Armor behövs på Belial(och allt annat med adds) samt Azmodan
Beilal behövs den för p1 och p2, annars blir du instagibbad av adds.
Azmodan behöver den när en pool/corpse rain spawnar på dig. Utan dem blir du instagibbad, force armor+illusionist ger dig 1-2 sekunder att fly med teleport(wormhole på Azmodan).

På Azmodan behöver du dock inte blizz så brukar ta familiar istället. Men som sagt, en bra grundspecc för att soloa bossar.
Senast redigerad av ie 2012-06-07 kl. 13:50.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in