Idag när jag vaknade bakfull

och ledsen

då jag insåg att jag lever i ett högst ofritt samhälle så fick jag en lysande idé. Jag bildar ett parti vars syfte är att införa nattväktarstaten i Sverige; Supersmurfens nattväktarparti! Jag är fullt övertygad att Supersmurfens nattväktarparti vinner valet, det är bara lite detaljer som behöver fixas såsom öka medlemsantalet (finns bara en medlem och han har inte betalat avgiften, han tjafsar hela tiden med den som ska ta avgiften), registrera partiet på någon myndighet med risk att träffa på någon vrenskande byråkrat, ja ni vet, detaljer!
Var lugn mina vänner, i mina trygga händer så vinner Supersmurfen nattväktarparti valet 2010!
Problemet är när Supersmurfens nattväktarparti har vunnit valet så finns det så sjukt mycket att göra

Var ska man börja? Var i den offentliga byråkratapparaten ska man börja skära? Vilka lagar som kränker individens frihet ska man ta bort? Hjälp mig kära flashbackare, jag är bakfull och håller på att skriva partiprogrammet och jag har inte fått i medlemsavgiften ännu, han svamlar något om nollsummespel och anklagar mig för att jag bara skulle slösa upp pengarna på bira
Kort sagt, vad ska partiet göra när det får makten 2010?
Ps. Det är väl val 2010? hmm måste kolla upp det.