2008-04-19, 10:23
Medlem
Supersmurfens avatar
Idag när jag vaknade bakfull och ledsen då jag insåg att jag lever i ett högst ofritt samhälle så fick jag en lysande idé. Jag bildar ett parti vars syfte är att införa nattväktarstaten i Sverige; Supersmurfens nattväktarparti! Jag är fullt övertygad att Supersmurfens nattväktarparti vinner valet, det är bara lite detaljer som behöver fixas såsom öka medlemsantalet (finns bara en medlem och han har inte betalat avgiften, han tjafsar hela tiden med den som ska ta avgiften), registrera partiet på någon myndighet med risk att träffa på någon vrenskande byråkrat, ja ni vet, detaljer!

Var lugn mina vänner, i mina trygga händer så vinner Supersmurfen nattväktarparti valet 2010!

Problemet är när Supersmurfens nattväktarparti har vunnit valet så finns det så sjukt mycket att göra Var ska man börja? Var i den offentliga byråkratapparaten ska man börja skära? Vilka lagar som kränker individens frihet ska man ta bort? Hjälp mig kära flashbackare, jag är bakfull och håller på att skriva partiprogrammet och jag har inte fått i medlemsavgiften ännu, han svamlar något om nollsummespel och anklagar mig för att jag bara skulle slösa upp pengarna på bira

Kort sagt, vad ska partiet göra när det får makten 2010?

Ps. Det är väl val 2010? hmm måste kolla upp det.
2008-04-19, 10:32
Medlem
Realizts avatar
Citat:
Kort sagt, vad ska partiet göra när det får makten 2010?
Spärra statens konton!
Då ger sig resten av sig självt.
2008-04-19, 11:07
Medlem
Supersmurfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realizt
Spärra statens konton!
Då ger sig resten av sig självt.

Bra, kraftfullt. Du härmed partisekreterare i Supersmurfens nattväktarparti!

Kan jag be om avgiften tack!

Kan du i egenskap av partisekreterare driva in avgiften från Möbelklister och Khepera, utsåg dem till partiets chefsideologer.

Driv in avgiften från AmandaPanda, utsåg henne till partiets svarta får (extra hög avgift på svarta får). Se till att hon inte uttalar sig i partiets namn heller, kan bli så konstigt då, typ : "Vi inom SSNVP vill förstatliga dagisen för barnen är statens minsta produktionsenheter osv"

OT, förutom att spärra statens konton, finns det några lagar man måste ändra på?
2008-04-19, 11:12
Medlem
Realizts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supersmurfen
OT, förutom att spärra statens konton, finns det några lagar man måste ändra på?
Nä, sånt löser sig självt när ingen får betalt av staten...

F.ö. yrkar jag på att finansministerkandidaten ska vara den snålaste jäkel som går att uppbringa. Han ska vara så snål att han skriker när han skiter för att han inte vill släppa nånting ifrån sig!
2008-04-19, 11:36
Medlem
Supersmurfens avatar
Citat:
F.ö. yrkar jag på att finansministerkandidaten ska vara den snålaste jäkel som går att uppbringa. Han ska vara så snål att han skriker när han skiter för att han inte vill släppa nånting ifrån sig!

Hmmm, får knata runt i småland och lyssna vid utedassen och hoppas att den person jag utser inte bara har problem med hemorojder.

Var är avgifterna min kära partisekreterare? Jag behöver (för partiets bästa) öl ikväll!

Det är ett rätt enkelt partiprogram, spärra statens konton. Fan, det borde jag, ursäkta partiet kunna fixa.

Inget annat, kära partisekreterare?

Invandringspolitiken?
2008-04-19, 11:50
Medlem
Realizts avatar
Citat:
Var är avgifterna min kära partisekreterare? Jag behöver (för partiets bästa) öl ikväll!
Nä, jag är för snål.
Citat:
Invandringspolitiken?
Spärra kontona!
2008-04-19, 11:56
Medlem
Supersmurfens avatar
Citat:
Spärra kontona!

Vad bra min kära partisekreterare, vi har partiprogrammet klart, så denna tråd kan låsas och vi kan invänta valsegern 2010. Jag dricker öl på faktura ikväll, skickar den till AmandaPanda!
2008-04-19, 12:21
Medlem
Kheperas avatar
Citat:
så denna tråd kan låsas

Och det var precis vad jag hade tänkt göra i vilket fall Laidback fikarumstråd.

Tråd låst
/MOD

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in