2008-04-18, 19:17
Medlem
När jag skulle logga in gick plötsligt ett tjutande, ihållande larm från datorn. Det fortsatte tills jag stängde av datorn. Vad beror det på? Jag har en laptop, av märket Packard Bell.
Citera
2008-04-18, 19:21
Medlem
Psykopat på fats avatar
Har hänt mig på en stationär dator när ett minne inte mått så bra. Oj, så det tjöt. Först när jag tog bort minnet så lade sig oljudet.
Citera
2008-04-18, 19:22
Medlem
Hejsan1s avatar
Har du testat starta den sen dess? Samma sak?
Har bara hört ett sånt ljud från en dator en gång och det var när jag installera ett grafikkort och glömde sätta i strömsladden.
Citera
2008-04-18, 19:23
Medlem
tomten_på_loftes avatar
fläkten?
Citera
2008-04-18, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsan1
Har du testat starta den sen dess? Samma sak?
Har bara hört ett sånt ljud från en dator en gång och det var när jag installera ett grafikkort och glömde sätta i strömsladden.

Ja, nu fungerar ju datorn igen.
Citera
2008-04-18, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomten_på_lofte
fläkten?

Nu fungerar datorn som sagt igen. Men jag misstänker fläktproblem. Jag har känt vid fläkten, och jag tycker att det verkar som om den inte fungerar riktigt. Kan datorn ta skada om jag använder den i så fall? D v s bör jag låta bli att använda datorn över helgen och lämna in den på service nästa v?
Citera
2008-04-18, 22:59
Medlem
Hejsan1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikael123
Nu fungerar datorn som sagt igen. Men jag misstänker fläktproblem. Jag har känt vid fläkten, och jag tycker att det verkar som om den inte fungerar riktigt. Kan datorn ta skada om jag använder den i så fall? D v s bör jag låta bli att använda datorn över helgen och lämna in den på service nästa v?

Det går nog bra att använda den, men stäng av så fort du misstänker nåt. Kör något slags temperaturövervakningsprogram som gärna varnar/stänger av datorn ifall det blir för hett. Gå inte ifrån datorn kan bli problems där om den börjar larma för nån fläkt gått och ingen är där och kan göra nåt åt det, då blir det välkommen hem till en smält dator eller nedbrunnet hus
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in