2008-04-18, 11:48
Medlem
Bartman777s avatar
hej!

jag upptäckte igår att filmer som jag försöker se på internet, tex youtube, tv4's hemsida, flurl, vad som hellst stannar upp efter någon sekund, både bild och ljud, fastänn det har buffrat färdigt.

sen kan man spola fram lite och då visar den ytterligare någon sekund bara och fryser igen.
jag kan ju kolla på filmer jag har på datorn utan problem, det är bara då jag ska kolla filmklipp på internet.

vad är det för fel? vore jättetacksam för hjälp
Citera
2008-04-18, 12:38
Medlem
Har exakt samma problem har dock ingen aning vad som är fel:/ Men oerhört störnade iallafall
Citera
2008-04-18, 12:40
Medlem
Bartman777s avatar
jo.. verkligen, upptäckte förövrigt att det även gäller när jag ska lyssna på radioklipp med =/
Citera
2008-04-18, 12:42
Medlem
Mainhands avatar
Har ett liknade problem . När jag kollar på steaming filmer och någon loggar in på msn så låser sig Mozilla och måste startas om. Ganska jobbigt ibland
Någon som vet var det kan vara? Eller rättare sagt vad man kan göra åt det?
Citera
2008-04-18, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
jo.. verkligen, upptäckte förövrigt att det även gäller när jag ska lyssna på radioklipp med =/

Ibland får jag detta problem med buffring i FF, då blir det att byta till IE i typ 10 minuter, Dock är IE ett helvette att surfa med.
Citera
2008-04-18, 13:31
Medlem
Tha Bounces avatar
får också de. stannar efter 2 sekunder med bara bild och inget ljud. troligast e att flash cpar. starta om ff fixar de alltid för mig.
Citera
2008-04-18, 15:10
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tha Bounce
får också de. stannar efter 2 sekunder med bara bild och inget ljud. troligast e att flash cpar. starta om ff fixar de alltid för mig.

ahha.. men jag använder opera som standard, men jag testade att använda FF, och då funkade de tydligen igen, men det hjälper inte fastänn jag bara startar om opera, som du sa att de gjorde med FF.
Citera
2008-04-18, 15:15
Medlem
kvints avatar
Testa rensa cachen/tillfälliga internet filer.
Citera
2008-04-18, 16:06
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvint
Testa rensa cachen/tillfälliga internet filer.

hmm.. vart gör jag det? är inte så hajj på datorer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in