2008-04-18, 01:15
Medlem
MumiN1s avatar
Tjenare. Har sökt men inte hittat svar på det jag undrar.

Skulle behöva hjälp med hur jag snabbast kan torka mina svampar ur min growbox,är cubensis om det spelar någon roll.

Är så att imorrn(Fredag) ska några personer ha lite av min svamp men dom har precis börjat torka lite granna. Så jag undrar kan jag tex öppna ugns luckan o ha dom där på eller i ugnen med luckan stängd på lägsta temp typ 50-75 grader och torka dom,eller är det risk att det blir sämre potens på dom??

Är tacksam för snabba svar.!
Senast redigerad av MumiN1 2008-04-18 kl. 01:17.
Citera
2008-04-18, 01:38
Medlem
fuskas avatar
Borde gå att torka svampen i ugnen på svaag svag värme.
Eller under en stark lampa på tidningspapper kanske.
Citera
2008-04-18, 04:52
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MumiN1
Tjenare. Har sökt men inte hittat svar på det jag undrar.

Skulle behöva hjälp med hur jag snabbast kan torka mina svampar ur min growbox,är cubensis om det spelar någon roll.

Är så att imorrn(Fredag) ska några personer ha lite av min svamp men dom har precis börjat torka lite granna. Så jag undrar kan jag tex öppna ugns luckan o ha dom där på eller i ugnen med luckan stängd på lägsta temp typ 50-75 grader och torka dom,eller är det risk att det blir sämre potens på dom??

Är tacksam för snabba svar.!
Över 50grader tror jag effekten av det verksamma ämnet börjar försämras.
Citera
2008-04-18, 07:50
Medlem
Därför!s avatar
äsch sälj dom halvtorkna! dryga ut inkomsterna lite sådär...
Citera
2008-04-18, 08:29
Medlem
MumiN1s avatar
Därför! : Palla hustlaman tycker ju inte om det själv

alprazolam_ : Jo jag har för mig att jag läst något sånt att inte över 50-60 grader,men har dom vid mitt element nu så får hoppas dom är torra tills ikväll
Citera
2008-04-18, 08:55
Medlem
TheBoots avatar
Du kan även micra på låg effekt. Går lite smidigare än att krångla med ugn.

Fast jag föreslår ju också att sälja dem i befintligt skick. Har dem hunnit torka mycket eller? Vet du den ursprungliga vikten för innan dem hade börjat torka? för isåfall rör det sig ju inte om hustle om det var t.ex. 50 g färskt eller om det blir runt 5 g torkat så blir ju priset ändå detsamma. Det är ju dessutom shysstare med färsk svamp så det tror jag bara att dem skulle uppskatta. Även om det har torkat något.
Citera
2008-04-18, 12:19
Medlem
MumiN1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBoot
Du kan även micra på låg effekt. Går lite smidigare än att krångla med ugn.

Fast jag föreslår ju också att sälja dem i befintligt skick. Har dem hunnit torka mycket eller? Vet du den ursprungliga vikten för innan dem hade börjat torka? för isåfall rör det sig ju inte om hustle om det var t.ex. 50 g färskt eller om det blir runt 5 g torkat så blir ju priset ändå detsamma. Det är ju dessutom shysstare med färsk svamp så det tror jag bara att dem skulle uppskatta. Även om det har torkat något.

Nej har ingen våg, vägde upp hos polaren sist, men dom mindre svamparna kommer va 100% torra tills ikväll iaf , men min stora feta är halv torr nästan, men den ska jag mysa på själv
Citera
2008-04-18, 13:28
Medlem
TheBoots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MumiN1
Nej har ingen våg, vägde upp hos polaren sist, men dom mindre svamparna kommer va 100% torra tills ikväll iaf , men min stora feta är halv torr nästan, men den ska jag mysa på själv

Hehe gottiflott! Enjoy and may the spores be with ya
Citera
2008-04-18, 15:15
Medlem
Traktorkraschs avatar
Tipset med Ugnen verkar smart. FÅr bara säga lycka till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem