2008-04-18, 00:20
Medlem
Marcel Pagnols avatar
För er som gillar att kolla på svt:s web-tv och andra realplayer källor där ute och vill kolla genom Realplayer 11 kan nu installera det. (Funkar bättre än förra versionen)
Ni hämtar .bin filen här:
http://forms.real.com/real/player/do...ayer11GOLD.bin

För er som behöver lite hjälp att installera .bin-filen i terminalen så kommer lite hjälp här för er med Debian-smaker (Ubuntu, Mint osv..):
Kod:
cd /till/RealPlayer11GOLD.bin
chmod +x RealPlayer11GOLD.bin 
sudo ./RealPlayer11GOLD.bin 

Skriv in lösenordet om och Följ sedan bara "wizarden". Så är den installerad

Kom ihåg att starta programmet för att få det totalt installerad i god Windowsanda genom att plöja igenom Guiden.
OBS! Var smart och läs igenom användaravtalet. Host host..

Nyheter är bland annat Windowsmedia codecs (dra mig på trissor) o annat skit.
Läs mer Här: https://helixcommunity.org/projects/player/news/907
Senast redigerad av Marcel Pagnol 2008-04-18 kl. 00:23.
Citera
2008-04-18, 01:28
Medlem
Jomazis avatar
Hur avinstallerar man möget?
Citera
2008-04-18, 02:20
Medlem
Marcel Pagnols avatar
Om du installerade från .bin exemplet ovan borde detta funka, detta handalar dock om 10 men borde funka ung. på samma sätt.

http://lists.helixcommunity.org/pipe...ry/000249.html
Tänkte inte ens på detta själv
Citera
2008-04-18, 08:17
Medlem
EliasAlucards avatar
Är det ens värt att installera den här skiten? Sist jag installerade RealPlayer så slutade det med att jag formaterade om datorn av ren irritation. Har de slutat med all överdriven reklam, spyware, och all annan skit de försöker pracka på en? Är det inte bättre med RealAlternative?
Citera
2008-04-18, 08:32
Bannlyst
Realplayer sköt sig själv i fötterna så jävla många gånger att jag ALDRIG NÅGONSIN tänker installera något från dem igen. När jag läser "Realplayer" på skärmen minskar dopamintillförseln i min hjärna. De försökte förstöra internet.
Citera
2008-04-18, 09:34
Medlem
Chattanogas avatar
Vad kunden vill ha...

Citat:
Ursprungligen postat av UnnamedPlayer
Realplayer sköt sig själv i fötterna så jävla många gånger att jag ALDRIG NÅGONSIN tänker installera något från dem igen. När jag läser "Realplayer" på skärmen minskar dopamintillförseln i min hjärna. De försökte förstöra internet.

Ett gammalt problem tydligen.
Rätt kul brev till RealNetworks från en missnöjd "kund":
http://slashdot.org/comments.pl?sid=89851&cid=7759569
Citera
2008-04-18, 10:43
Medlem
EliasAlucards avatar
För er som är oinsatta i varför Realplayer är Satans favoritval av mediaplayer, så finns det en gammal klassisk guide som förvisso är lite out of date idag (han rekommenderar ju trots allt värdelösa DivX 3, men annars är guiden ganska bra), men som utmärkt går igenom varför Real är skit:

http://www.stephenkozik.com/download...re%20Bible.pdf

Scrolla ner till slutet där ni kan läsa och njuta av hans enligt min mening klockrena anti-Real rant. Resten av guiden är också bra och underhållande läsning.
Citera
2008-04-18, 14:52
Medlem
Jag vet inte om jag vill stämma in i litanian. Visst är deas nedladdningsrutiner bra muppiga, men det behöver ingen gå igenom mer än en gång vart femte år eller så.

På OS X är real player mest bara ett helt vanligt program som visar filmer i det formatet. Inget mer med det, förutom att real faktiskt ser ut att ha lyckats mycket väl med att klara att leverera godtagbar kvalitet med små medel i form av rimlig datorkraft och blygsamt krav på nätverkskapacitet. Vad hifi-nördarna tycker kan vi räkna med är omvänt proportionellt mot den praktiska nyttan.

Egentligen är problemet att film på datorer är upphängt på alla dessa format med fula bokstavskombinationer. På min maskin finns de separata programmen flash, real player, quicktime, windows media player och vlc. Likt förbannat händer det inte sällan att jag stöter på saker som inte går att visa för att något program säger sig kräva en uppdatering eller något jävla "codec" som sägs saknas. Det är som om man skulle ha tio olika texteditorer för att en kör ascii, den andra utf-16, den tredje ännu någon kodning och så vidare, istället för att tala om det som "text" eller "dokument". (I och för sig är det ju delvis det vi plågas med vad gäller word-format och sådan skit.)

I en bransch som håller på med abstraktioner är det förbannat löjligt att användarna ska sitta och fundera över formatkodningar istället för att behandla filmfilerna som "film". Divx och xvid och xtjillevipp -- vem har anledning att bry sig?
Citera
2008-04-18, 14:54
Medlem
Zyclone-Bs avatar
Våga vägra Realplayer! Bara strulat på mina burkar.
Citera
2008-04-18, 20:19
Medlem
katten80s avatar
För det mest duger dock mplayer med diverse halv fula codec.
Vill man dock att allt ska fungera bra när man tittar på exempelvis SVT så är real player att föredra. Om man ska veta att real player för Linux inte är lika sunkigt med reklam och skit som Windows versionen (i all fall var inte 10an det när jag testade den.)
Senast redigerad av katten80 2008-04-18 kl. 20:22.
Citera
2008-04-18, 21:06
Medlem
håll er borta från realplayer skiten kommer gå i graven inom snar framtid
Citera
2008-04-18, 23:05
Medlem
Marcel Pagnols avatar
Som Katten80 säger är realplayer 10 & (11) inte samma skit som presenteras till Windows versionerna. Men faktumet att man får en massa skumma program installerat på sin eventuella windows-burk gör att man ser tvivelaktigt på företaget och deras programvara. Sedan om man läser användarvillkoren för *NIX versionerna verkar det som att de tillskriver sig rättigheten att använda sig av tredjepartsprogram och dyligt i Din dator. Även ifall jag tror att de mer eller mindre klippt avtalet från deras windows-mjukvara av lathet är avtalet ett faktum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in