• 1
  • 2
2008-04-19, 00:44
Medlem
927s avatar
det som visas på raderna 02 resp 03 kan störa webbläsaren men dessa finns i andra datorer som funkar utan problem (fast den där realplayer grejen har jag inte sett tidigare)
är det inte så att ditt torrentprogram tar "all" din bandbred och det blir segt att surfa, det där med vita sidor minns jag från slutet av 90-talet när man satt med 56k modem.
jag tror inte att det blir nå skillnad men du kan ju iaf testa med med ie på just de sidorna det gäller

kör du beta 5 nu?

ang safari
http://discussions.apple.com/thread....sageID=6823951

den här sidan svarar blixsnabbt
http://www.torrentbytes.net/login.php
Citera
2008-04-19, 10:15
Medlem
tror inte det är utorrent eftersom problemet finns även om det inte är på... jag har slutat använda beta versionen av mozilla eftersom jag trodde det var den som gjorde allt så konstigt...
har även tagit bort mappen som de beskrev men det hjälpte inte.
däremot lyckades jag reducera antalet uppdateringar för sidorna med hjälp av att avaktivera avast reality skydd...

men problemet finns ju fortfarande..
Citera
2008-04-19, 10:25
Medlem
slamberts avatar
Lösning
Så här löser du problemet i Internet Explorer:
1. Avsluta alla program som körs.
2. Klicka på Start och sedan på Kör.
3. Skriv regsvr32 urlmon.dll och klicka på OK.
4. När meddelandet "DllRegisterServer i urlmon.dll lyckades" visas klickar du på OK.
Om det inte löser problemet upprepar du steg 2 till och med 4 för följande filer (i steg 3 ersätter du Urlmon.dll med nedanstående filnamn):

• Shdocvw.dll
• Msjava.dll
• Actxprxy.dll
• Oleaut32.dll
• Mshtml.dll
• Browseui.dll
• Shell32.dll
Citera
2008-04-19, 10:53
Medlem
927s avatar
det är inte webbläsarna som är problemet för då skulle ju alla ha problem med dessa sidor. avast blockar ju inga sidor så det kan ju tyda på att du har för många aktiva skyddsprogram igång. jag har inte använt avast på väldigt länge men kolla igenom inställningarna så dom inte är för hårda, det ingår väl även nåt som liknar en brandvägg i avast
Citera
2008-04-19, 13:03
Medlem
jag tror det :S men snart så blire nog att köra om datorn om det inte löser sig
Citera
2008-04-19, 19:21
Medlem
927s avatar
avinstallera alla skyddsprogram och testa sidorna du har problem med,funkar det nu så installerar du endast antivir. sen kan du även installera ett antispywareprogram som du endast har att scanna med, tex gratisalternativen superantispyware eller malwarebytes antimalware.
Citera
2008-04-20, 15:11
Medlem
tack det löste problemet man ska nog inte ha för mkt antivirus
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem