Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-15, 01:32
  #181
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImMcGyverLOL
Här är ett förslag: Moddarn skall inte radera inlägg som är on topic men har ett politiskt/religiöst innehåll som moddaren inte gillar och raderar + ger varning för. Moddaren skall modda forumet, inte beriva politisk/religiös aktivism.

Moddaren skall därtill svara på PM och kunna argumentera för sin sak och inte stenvägga när det är uppenbart att inlägg raderats och varning utdelats för att moddaren personligen ogillade åsikterna framförda i inlägget så länge det är OnT.

Det är en del i kakan vad som gör en perfekt moddare.
Jag tror att de flesta moderatorer lever upp till det du beskriver och om du anser att så inte är fallet tycker jag att du ska vända dig till admins med konkreta exempel.
Citera
2017-07-15, 11:41
  #182
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Jag tror att de flesta moderatorer lever upp till det du beskriver och om du anser att så inte är fallet tycker jag att du ska vända dig till admins med konkreta exempel.
Jepp, den överväldigande majoriteten. Frågan var hur en perfekt moddare är, det är en del av kakan
Citera
2017-07-19, 17:41
  #183
Avstängd
Bejruts avatar
Siten blir tråkigare och när man ser var för folk har blivit avstängda så blir m rädd

Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Jag tror att de flesta moderatorer lever upp till det du beskriver och om du anser att så inte är fallet tycker jag att du ska vända dig till admins med konkreta exempel.


Tinuviel du stänger av folk på ett år och någon på sex månander är du 17år?

För 1.01 Dom har varit med här i mer än 3år.
Citera
2017-07-19, 17:56
  #184
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImMcGyverLOL
Här är ett förslag: Moddarn skall inte radera inlägg som är on topic men har ett politiskt/religiöst innehåll som moddaren inte gillar och raderar + ger varning för. Moddaren skall modda forumet, inte beriva politisk/religiös aktivism.
Det förutsätter att det politiska eller religiösa är on topik.




Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Tinuviel du stänger av folk på ett år och någon på sex månander är du 17år?

För 1.01 Dom har varit med här i mer än 3år.

Vid första avstängningen blir man avstängd en vecka, vid andra en månad och vid tredje i sex månader. En varning eller avstängning preskriberas ett år efter att den började verkställas.
__________________
Senast redigerad av Arne.Anka 2017-07-19 kl. 18:09.
Citera
2017-07-20, 08:03
  #185
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Tinuviel du stänger av folk på ett år och någon på sex månander är du 17år?

För 1.01 Dom har varit med här i mer än 3år.
Som moderator är min uppgift att se till att regelverket efterföljs. Om någon bryter mot regelverket riskerar denne avstängning.

En avstängning föregås i allmänhet av en omröstning bland moderatorerna så nej, det är inte "jag" som stänger av. Vad som avgör avstängningens längd beskrivs av Arne.Anka.

Tycker man som användare att en avstängning ter sig märklig eller avvikande har man möjlighet att fråga om det i den här tråden:
(FB) Avstängningar och bannlysningar: feedback
Citera
2017-07-20, 12:28
  #186
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Tinuviel du stänger av folk på ett år och någon på sex månander är du 17år?

För 1.01 Dom har varit med här i mer än 3år.

Det gör han inte alls. En avstängning kan inte göras av en enskild moderator, det görs av hela kåren.
Citera
2017-07-24, 15:48
  #187
Avstängd
Bejruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Som moderator är min uppgift att se till att regelverket efterföljs. Om någon bryter mot regelverket riskerar denne avstängning.

En avstängning föregås i allmänhet av en omröstning bland moderatorerna så nej, det är inte "jag" som stänger av. Vad som avgör avstängningens längd beskrivs av Arne.Anka.

Tycker man som användare att en avstängning ter sig märklig eller avvikande har man möjlighet att fråga om det i den här tråden:
(FB) Avstängningar och bannlysningar: feedback

Kände att jag vill svara här.

Tinuviel, ber om ursäkt för jag viste inte hur det funkade. Blir man avstängd i ETT år för 1.01 kändes tufft när jag såg det?


Nu vet iaf jag och det ska jag förmedla vidare att en varning ligger kvar i ett ett helt år.
Jag har blivit avstängd men det har varit för mina åsikter det gick snabbt och inte för att man sagt något dumt i bland under ett år.

En fråga till hur många Mod krävs för att stänga av någon ett helt år?
Jag kände att jag ville svara när man fick så vettiga svar MVH .// Berjut
Citera
2017-07-24, 16:02
  #188
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Kände att jag vill svara här.

Tinuviel, ber om ursäkt för jag viste inte hur det funkade. Blir man avstängd i ETT år för 1.01 kändes tufft när jag såg det?


Nu vet iaf jag och det ska jag förmedla vidare att en varning ligger kvar i ett ett helt år.
Jag har blivit avstängd men det har varit för mina åsikter det gick snabbt och inte för att man sagt något dumt i bland under ett år.

En fråga till hur många Mod krävs för att stänga av någon ett helt år?
Jag kände att jag ville svara när man fick så vettiga svar MVH .// Berjut
Den längsta avstängningsperiod som utdöms (om vi borträknar bannlysning) är sex månader så jag är lite förbryllad över din uppgift att någon skulle blivit avstängd i ett år. Vilken användare gäller det?

Jag är också förvånad över din uppgift över att du blivit avstängd för dina åsikter. Du har under åren samlat på dig en rad varningar och blivit avstängd för ohörsamhet.
Citera
2017-07-24, 18:00
  #189
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Kände att jag vill svara här.

Tinuviel, ber om ursäkt för jag viste inte hur det funkade. Blir man avstängd i ETT år för 1.01 kändes tufft när jag såg det?


Nu vet iaf jag och det ska jag förmedla vidare att en varning ligger kvar i ett ett helt år.
Jag har blivit avstängd men det har varit för mina åsikter det gick snabbt och inte för att man sagt något dumt i bland under ett år.

En fråga till hur många Mod krävs för att stänga av någon ett helt år?
Jag kände att jag ville svara när man fick så vettiga svar MVH .// Berjut

Du blandar nog ihop två saker nu.

Avstängningar kan som längst vara ett halvt år. Varningar ligger dock kvar ett helt år innan de blir preskriberade.

Och, nej, man kan inte bli avstängt för åsikter. I så fall har de varit flera över tid och dessutom OT, eller på annat sätt regelbrytande.
Citera
2017-10-12, 01:50
  #190
Medlem
ExtremParanoias avatar
Inte vara en jävla fjant som delar ut varningar för minsta lilla i alla fall.
Citera
2017-10-12, 06:53
  #191
Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExtremParanoia
Inte vara en jävla fjant som delar ut varningar för minsta lilla i alla fall.

Tittade igenom dina varningar och de är tveklöst helt korrekt utdelade.


admin5
Citera
2017-10-16, 02:37
  #192
Medlem
goran744s avatar
Exakt som den perfekte användaren.
Omöjligt att uppfylla så att säga men...

En "perfekt" moderator skall svara på frågor.
En" perfekt" moderator förklarar med egna ord felet man gjort.
En " perfekt" moderator bör ha glimten i ögat.
En " perfekt" moderator får inte svära och ha sig.
Det får enbart jag göra om jag svär efter regelverket förstås ( humor)

Ärligt talat så har jag nog inga problem med moderatorer.
Då måste de väl vara "perfekta" då..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback