2017-06-23, 15:48
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BroderSteel
Respektera sina medlemmar.
Jag förutsätter att alla mina kollegor bemöter samtliga användare och moderatorer med respekt.
Citera
2017-06-23, 15:52
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Jag förutsätter att alla mina kollegor bemöter samtliga användare och moderatorer med respekt.

Som jag sa så ser jag fram emot konkreta exempel på när så inte är fallet.
Citera
2017-06-23, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
På Flashback kan man läsa en hel del synpunkter på moderatorerna och deras agerande. Ibland som enskilda inlägg och ibland i trådar startade för att påtala fel eller brister hos dem. Om vi förutsätter att man måste ha mods för att få Flashback att fungera så vore det intressant att få synpunkter på hur ”den perfekte moderatorn” skulle agera för att inte väcka missnöje hos medlemmarna.

lägga åt sidan sina synpunkter på saker och ting. Sedan ska moderatorn titta på skärmen som en icke-deltagande. Du måste träna dig till det..
Citera
2017-06-23, 17:29
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
lägga åt sidan sina synpunkter på saker och ting. Sedan ska moderatorn titta på skärmen som en icke-deltagande. Du måste träna dig till det..
Intressant synpunkt. Du har förstås rätt i det första. Men vad menar du med det andra?
Citera
2017-06-24, 03:48
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
En moderator är i första hand en medlem så att inte delta funkar inte.

Citat:
Ursprungligen postat av BroderSteel
Respektera sina medlemmar.
Det är ömsesidigt.
Citera
2017-06-24, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Intressant synpunkt. Du har förstås rätt i det första. Men vad menar du med det andra?

Det är vad man kallar professionell inställning. När man tittar på skärmen bör man lära sig se "mönster" istället för spänningar. I egenskap av en moderator ska man låta alla synpunkter komma upp, mönsterseende hjälper en att avpolitisera tråden och istället fokusera på hur alla eller en person slriver OT.
Citera
2017-06-24, 18:30
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Det är vad man kallar professionell inställning. När man tittar på skärmen bör man lära sig se "mönster" istället för spänningar. I egenskap av en moderator ska man låta alla synpunkter komma upp, mönsterseende hjälper en att avpolitisera tråden och istället fokusera på hur alla eller en person slriver OT.
Jo, fast nu skrev du till mig och då undrar jag vad du menar om just mig.
Citera
2017-06-24, 22:02
Medlem
GormDenGamles avatar
Vara lyhörd och svara på ens PM!
Att svara borde egentligen vara något grundläggande.
Citera
2017-06-24, 22:04
Medlem
gato12s avatar
Erkänna när de har fel. Men jag tycker nog de flesta är ödmjuka.
Citera
2017-06-25, 14:40
Medlem
goran744s avatar
Lyhörda.
Förstå att man inte alltid förstår reglerna.
Jag har haft problem med regeltolkning.
Tror att jag har något så när kläm på det nu.

Brukar fråga. Får svar alltid. Det är bra egenskaper.

Men ber man dem dra åt helvetet ja då blir det som det blir också.
Otrevligt på alla sätt som finns.
Citera
2017-06-30, 16:16
Medlem
Objektiv och neutral skulle jag vilja säga.

Vad gäller den biten har det skett en enorm förändring, inte minst sen ÅG's tid.
Klart att det finns vissa enstaka moderatorer kvar som verkar lägga fokus på att dumförklara och alienera sig med användarna, snarare än att upplysa, och tydliggöra regelverket. Det är liksom skönare att trycka till den där användaren man haft en konflikt med, än att värna om objektiviteten och att behandla alla användare likvärdigt.

Visst, klart det är högt i tak och varken användare eller moderatorer ska ha munkavle på sig, men när man modererat i affekt så förstör man bara för forumet som helhet.
Citera
2017-06-30, 16:48
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Vara lyhörd och svara på ens PM!
Att svara borde egentligen vara något grundläggande.
Under den tiden som jag var moderator svarade jag på 95% av alla PM jag fick.
De jag inte svarade på var antingen av karaktären "Jävla fitta, varför raderade du mitt inlägg?!?!?!" följt av ett PM 2 minuter senare: "Svara då din fega jävel".
Oftast svarade jag även på dessa men lät då och då bli, vill man ha svar får man skriva på ett sätt som gör att man orkar svara.

De andra gångerna var när jag helt enkelt glömde bort att jag hade ett ärende som jag sparade till senare, då fungerade det att bara skicka en påminnelse så satte jag mig in i ärendet och svarade efter bästa förmåga.

Man får inte glömma att moderatorerna är användare som då och då kan känna att de inte vill "jobba" och således avvaktar med att svara på PM, ta hand om RP av mindre allvarlig grad med mera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in