2010-02-24, 23:12
Medlem
Eller s utnyttjar man att de faktiskt kr med livstids garanti och fr ett gratis repearationskit med en frsk och fin kabel:

http://www.myportapro.com/

Citera
2010-03-18, 20:43
Medlem
Koss porta pro - Reparations-kit?

Har efter den femtioelvte trasiga koss porta pro-luren hittat sidan www.myportapro.com. Jag skickade in en reklamation och fick ett svar kort drefter som ld "Vi skickar ett ersttning/reparations-kit till dig.

D undrar jag, vad innehller detta reparations-kit? Nn med erfaranhet som kan ge en ngorlunda detaljerad beskrivning?
Citera
2010-03-18, 20:47
Medlem
Ingen aning, men gissar att det kanske r en kabel som du ska lda fast, ifall det r glapp i din nuvarande kabel.
Fr jag bara frga, vad skrev du egentligen till dom? Jag har ett par porta pro's som fortfarande r hela, men ajg skulle grna vilja f hem det dr kitet s att jag har det redo om hrlurarna dr.

edit: Nmen titta!
http://www.myportapro.com/index.php?...d=117&Itemid=1

Om lnken blev rtt s ser du allts att dom skickar sjlva hgtalardelen med kabel.
Senast redigerad av Jarhead 2010-03-18 kl. 20:50.
Citera
2010-03-18, 20:48
Medlem
Awesomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drlowe
Har efter den femtioelvte trasiga koss porta pro-luren hittat sidan www.myportapro.com. Jag skickade in en reklamation och fick ett svar kort drefter som ld "Vi skickar ett ersttning/reparations-kit till dig.

D undrar jag, vad innehller detta reparations-kit? Nn med erfaranhet som kan ge en ngorlunda detaljerad beskrivning?
Varfr reparera den sjlv nr du har livstids garanti? Om du inte har ett eget kvitto s frga bara ngon som har ett, du fr ju ett nytt kvitto nr du hmtar ut ett par nya (om dem inte kan repareras).
Citera
2010-03-18, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jarhead
Ingen aning, men gissar att det kanske r en kabel som du ska lda fast, ifall det r glapp i din nuvarande kabel.
Fr jag bara frga, vad skrev du egentligen till dom? Jag har ett par porta pro's som fortfarande r hela, men ajg skulle grna vilja f hem det dr kitet s att jag har det redo om hrlurarna dr.

Nop, det r sjlva bygelkonstruktionen som har krajat. Hr fljer en kopia p vad jag skrev:

Hoppas man fr en ny bygel d, nn som kan styrka detta?
Citera
2010-03-18, 20:52
Medlem
Den dr flummiga filmen sger ju iofs inte vad kitet innehller i sin helhet, hoppas jag... Dom kan vl inte vara s jvla dumma i huvudet och skicka nya hrlurskablar nr jag frklarat felet fr dem?
Citera
2010-03-18, 21:30
Medlem
dom skickar en ny bygel om det r den som r trasig, r lurarna trasiga/kabeln glapp eller trasig skickar dom lurar och kabel.
Fullstndigt klockren garanti frn Koss!!
Citera
2010-03-19, 17:15
Medlem
Jag kpte mina Porta pro (25th anniversary) i Oslo dr jag bor och igr nr jag skulle ta av mig lurarna brts bygeln precis under "comfort zone", samt att det var en spricka p samma stlle p den andra bygeln. Gick till butiken dr jag kpte dem, Elkjp (Elgigantens norska syster), men de hvdade att Koss lifetime warranty inte gller vid fysisk skada. Jag hvdade det motsatta d det inte str vad garantin gller mer n normal use. Men dem gav sig ikke.

Skickade ett mail till myportapro.com och dem ville att jag skulle skicka in alltsamman fr underskning. Vet inte om jag eller dem str fr portot i ett sdant fall. Samtidigt s frgade jag om det var mjligt fr dem att skicka ett par nya byglar om jag stod fr kostnaden fr byglarna och portot. Men det verkade inte vara mjligt det heller. Vilket jag tycker r lite konstigt. r lite osker p vad jag skall gra.

Frmodligen s frsker jag i en annan butik som ocks sljer porta pro, d man kan lmna in produkter till en butik som sljer produkten ven om man inte har kpt den dr.

S gr det fr mig, inga vldigt goda upplevelser med Koss garantin. Men det kanske vnder.

Hur gr det fr dig TS?
Citera
2010-03-29, 21:07
Medlem
AbsolutFackads avatar
KOSS porta pro - reklamation.

P http://www.myportapro.com kan man gra en reklamation om sina hrlurar. Och nu har mina hrlurar gtt i snder p ett stt som inte garantin tcker. S nu undrar jag om ngon hr skulle kunna hjlpa mig dra ihop en story s att dom skickar mig ett reperationskit. r s otektnisk. Felet med nu btw r att sladden har gtt i snder fr att jag har virat sladden runt min ipod s hrt s att 3,5 mm pluggens gummi har lixsom slpps s att man ser sladden.
Citera
2010-04-14, 11:36
Medlem
Herr_Greens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.oakstream
Eller s utnyttjar man att de faktiskt kr med livstids garanti och fr ett gratis repearationskit med en frsk och fin kabel:

http://www.myportapro.com/

Tack ska du ha!
Citera
2010-04-21, 21:47
Medlem
Tnkte bara uppdatera om det r ngon som i framtiden undrar vad dem kan f frn myportapro.com
Jag skrev att min bygel hade brutits och att jag ftt en spricka i den andra. Strax under comfort zone. P posten fick jag d en ny bygel, allts allt utom sjlva hgtalarelementen och den runda plastplattan dem r fsta i.

S bara positiv respons frn myportapro.com. Det tog ca 4 veckor men jag r nd vldigt njd.

Tack fr mig.
Citera
2010-05-09, 13:38
Medlem
Behvde ni kvitto fr att detta? Jag har slarvat bort mitt d det var flera r sedan jag kpte mina porta pro som nu har brjat glappa..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in