• 2
  • 3
2008-04-18, 18:52
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tipton
För det första, han blev rejält "uppmjukad" med armbågar(ej tillåtna i pride) så indirekt gav reglerna honom segern. Sedan vet vi inte heller hur mycket det betyder för Crocop att kunna skära vinkler etc.etc. Går att rabbla upp hur mycket som helst så det där påståendet styper direkt. Och nej, jag bryr mig inte om crocop vinner lr förlorar, han är långt ifrån någon favorit hos mig men jag försöker se helheten..

Jag blir riktigt irreterad när folk klämmer ut sig sådana här grejer. Tyder bara på en väldig okunskap om MMA. Omständigheterna och reglerna har en enormt mycket större betydelse än vad folk tror.

Det samma gäller "soccer kicks" och stomps. Nej, du ser dem inte ofta men fighters håller sig borta från positioner där de kan träffas av dessa slag och det ändrar gejmet väldigt mycket. Finns massa andra exempel och skulle kunna skriva en flera sidor lång essä om ämnet men orkar inte...

I'm out!

Skriv en bok, det jag hade i baktanken var mer brottning/dirty boxing mot octagonen, kanske var oklar och du får gärna bli jätteirriterad och kalla mig okunnig om det får dig att känna dig bättre.
Citera
2008-04-18, 20:40
Medlem
Inte överskattad för fem öre. Snarare underskattad.
Citera
2008-04-21, 20:46
Medlem
mmas avatar
MMAScoops.com has learned that K-1/Dream is looking at building a major show in July.

They are trying to put together Mirko Cro Cop vs. Sergey Kharitonov for the main event.

Ge mig den fighten!!
Citera
2008-04-21, 22:25
Medlem
tidenrinnerivags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GandalfTheGay
Inte överskattad för fem öre. Snarare underskattad.
Instämmer. Tror inte att hans tid är förbi, inte på långa vägar.
Citera
2011-03-22, 08:52
Medlem
1. Var har han tränat MMA/Grappling?
2. Hur mycket har han fått i prispengar sammanlagt ungefär?
Citera
2011-03-22, 16:08
Medlem
Han kommer ju inte bli lika bra som för 8 år sen. Så är det ju bara. alla även silva kommer sluta som dålig.
Citera
2011-03-24, 09:36
Medlem
Angående om han ska sluta eller inte så tycker jag det som är oroväckande att han förlorat flera fighter i UFC stående när det är där han ska vara stark. Kanske borde han ska gå ner till lätt tungvikt och därmed bli snabbare samt bli mycket bättre i grappling. Nånting måste han göra om det nu är någon ide öht? I UFC är han nog slut, men han kanske kan komma in i M1
Citera
2011-03-24, 10:31
Medlem
J.Stalins avatar
Crocop blev pensionerad från UFC efter sitt senaste framträdande på UFC 128. Det var nog lika bra då jag inte tycker att han gjort en enda bra match på sistone även om han lyckades vinna några fighter. Om han inte är totalt pank så lär han väl hålla sig borta från mindre organisationer och pensionera sig helt.
Citera
2011-03-27, 15:08
Medlem
Magnanimitys avatar
Räknar man amatörboxning, K1 och MMA så har han väl gått över 150 matcher? Sen kan man lägga till årtionden av hård sparring och träning till det. Det är som min farsa säger, det handlar inte bara om vilken årsmodell man är, miltalet räknas.

Han har fortfarande tekniken och styrkan, men han ser aldrig motiverad ut. Kyliga fighters som han och Fedor är alltid de bästa, men Mirko verkar nästan för lugn när han slåss. Som om han ser det som bara en dag på jobbet, eller som en sparringrunda. Det är hemskt att se honom leka med sin motståndare i 15 minuter för att sedan bli knockad. Han är en vuxen man och ingen av oss har rätt att säga vad han ska eller inte ska göra, men jag och många andra fans är nog oroliga för hans hälsa.

Han borde bli en tränare eller kommentator. Han är en legend och fortfarande väldigt populär. Sen är han jäkligt rolig. Språket borde inte vara ett hinder då det inte hindrar Bas Rutten.
Citera
2011-03-27, 15:45
Medlem
Blandats avatar
That man is my hero....
Senast redigerad av Blandat 2011-03-27 kl. 15:51.
Citera
2011-09-10, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.Stalin
Crocop blev pensionerad från UFC efter sitt senaste framträdande på UFC 128. Det var nog lika bra då jag inte tycker att han gjort en enda bra match på sistone även om han lyckades vinna några fighter. Om han inte är totalt pank så lär han väl hålla sig borta från mindre organisationer och pensionera sig helt.
Han får en ny chans mot BJJsvartbältaren Roy Nelson! Ska bli intressant
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in