Citat:
Ursprungligen postat av Tipton
För det första, han blev rejält "uppmjukad" med armbågar(ej tillåtna i pride) så indirekt gav reglerna honom segern. Sedan vet vi inte heller hur mycket det betyder för Crocop att kunna skära vinkler etc.etc. Går att rabbla upp hur mycket som helst så det där påståendet styper direkt. Och nej, jag bryr mig inte om crocop vinner lr förlorar, han är långt ifrån någon favorit hos mig men jag försöker se helheten..
Jag blir riktigt irreterad när folk klämmer ut sig sådana här grejer. Tyder bara på en väldig okunskap om MMA. Omständigheterna och reglerna har en enormt mycket större betydelse än vad folk tror.
Det samma gäller "soccer kicks" och stomps. Nej, du ser dem inte ofta men fighters håller sig borta från positioner där de kan träffas av dessa slag och det ändrar gejmet väldigt mycket. Finns massa andra exempel och skulle kunna skriva en flera sidor lång essä om ämnet men orkar inte...
I'm out!
Skriv en bok, det jag hade i baktanken var mer brottning/dirty boxing mot octagonen, kanske var oklar och du får gärna bli jätteirriterad och kalla mig okunnig om det får dig att känna dig bättre.