• 4
  • 5
2008-04-21, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cobra Mk III
Innan:
Ingenjör1 till ingenjör2: Hoho! Jag smällde i en av de där bönräknarna från PRavdelningen, att våra bläcktråleskrivare blir sju gånger varmare än solen.

Ingenjör2: Bwahahahah, de går fan på vad som helst.

Vidare, Laserskrivare är såpass billiga att det oftast är bättre att köpa en laser än en bläckstråle.

OM man måste köpa en bläckstråle, köp inte HP eller Lexmark. Köp en lite dyrare skrivare av god kvalitet som de inte försöker tjäna in pengar på bläck i efterhand.

Visa mig gärna en färglaser som ger samma resultat som tex en HP Photosmart 7660(Som jag har för övrigt) på photopapper och som är rimlig i inköp. Betänk att jag betalade 3 000:- för min för några år sen och då följde det med en digitalkamera på köpet.
Citera
2008-04-21, 20:34
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMK
Visa mig gärna en färglaser som ger samma resultat som tex en HP Photosmart 7660(Som jag har för övrigt) på photopapper och som är rimlig i inköp. Betänk att jag betalade 3 000:- för min för några år sen och då följde det med en digitalkamera på köpet.

Jag sa att det oftast är bättre att köpa en laserstråle, självklart är det inte alltid det bästa alternativet för alla.
Citera
2008-04-21, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av On fire
Det är väll fan inte för mycket krävt att i alla fall läsa dom första 3 sidorna i en tråd innan man postar ett onödigt och efterblivet inlägg?

Hmmm har läst hela tråden och ville fortf. kommentera dess abusrdhet.
Citera
2008-04-21, 21:04
Medlem
klos_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nuukeer
Hmmm har läst hela tråden och ville fortf. kommentera dess abusrdhet.

Du kan dra ditt finger igenom en flamma på 1000C på någon sek utan att du börja brinna? Vad är det då som säger att man inte kan värma upp 7000C*7=49000C i en µ-sek då?

/Mvh Klos
Citera
2008-04-21, 21:57
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klos_
Du kan dra ditt finger igenom en flamma på 1000C på någon sek utan att du börja brinna? Vad är det då som säger att man inte kan värma upp 7000C*7=49000C i en µ-sek då?

/Mvh Klos
Nej! Inte "makaber humor"... Bra liknelse, skulle jag vilja säga istället..

Fast tekniken att fippla upp bläcket i circus 49 000 grader under den korta tiden verkar rätt avancerad.. Inte begriper då jag hur det hela funkar!?

Edit: Ööhm.. Jag tog ditt (följande!) inlägg, klos_, i ett pm istället för att skriva ett nytt själv.
Senast redigerad av d00rkey 2008-04-21 kl. 22:11.
Citera
2008-04-21, 22:01
Medlem
klos_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Nej! Inte "makaber humor"... Bra liknelse, skulle jag vilja säga istället..

Fast tekniken att fippla upp bläcket i circus 49 000 grader under den korta tiden verkar rätt avancerad.. Inte begriper då jag hur det hela funkar!?

DET ÄR MIN SIGNATUR

/Mvh Klos
Citera
2008-04-22, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheCaze
Till alla som inte tror på det.

Men det är bara under nån milli sekund eller nått sånt.
Happ, ser ut som att jag får leta fram ett bevis. Ska kika på deras hemsida och se om det finns där!

Under den millisekunden skulle skrivaren börjat brinna...
Citera
2008-04-22, 15:41
Medlem
giggitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klos_
DET ÄR MIN SIGNATUR

/Mvh Klos
Citera
2008-04-22, 15:48
Medlem
Kolagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icelaw
Under den millisekunden skulle skrivaren börjat brinna...

DET ÄR INGEN MILLISEKUND, Det är mikrosekunder vi snackar om! Det är 2 miljondelar av en sekund DVS. 2 mikrosekunder, på 2 mikrosekunder hinner det inte börja brinna i skrivaren
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in