Tjena, var ett tag sen jag var hr men har tnkt p en sak...
Visst vill man inte att ens anhriga ska frsvinna eller s men om t.ex. cancer kommer kunna botas s smning om s kommer det lite senare leda till att andra sjukdommar ocks botas, och till slut kommer i stort sett alla sjukdomar kunna botas/behandlas (?).
Men jorden r ju redan verbefolkad s varfr frsker man verbefolka den nnu mer? Och vad kommer det leda till?
r inte dagens forskare smarta nog att frst att jordens resurser inte r ondliga...
(Sjlv tycker jag att det r sjlviskt att frska rdda ALLA (mnniskor))
Troligtvis kommer inte alla sjukdomar kunna botas men mnga, plus att vi sker kommer kunna bli aif lite ldre n nu.
Och d kommer nog jorden bli en vrre plats n den r idag (mer svlt m.m)
Det skulle nog vara ganska frdande, speciellt dr dom inte har preventivmedel. Det skulle bli nnu mer folk nr det redan nu r fullt tillrckligt. Dock r det nog ingen risk eftersom, som ovanstende sger, det kommer nya sjukdomar hela tiden.
Men en grej jag tnkt p en del. Ju fler sjukdomar vi kan bota, ju svagare blir mnniskoslktet. Tnk om vi under digerdden kommit p ett botemedel. D skulle fortfarande den sjukdomen finnas och plga folk eftersom inte bara folk med den speciella mutationen, som uppkom, verlever. Antagligen kommer det frr eller senare komma mnniskor som r resistenta mot HIV (i morgon eller om hundra r, vad vet jag), men om vi kommer p ett botemedel s kommer alla fortfarande vara mottagliga. Liten tanke bara.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!