• 1
  • 2
2008-03-16, 00:39
Medlem
mongomongols avatar
om du fick möjligheten att bota all sjukdom världen över hade du då gjort det eller låtit det vara? själv hade jag nog låtit det vara eftersom ajg anser att jorden är överbefolkad nog och om antalet dödsfall skulle minska tror jag även att folk hade fått det väldigt svårare för att uppskatta glädje.
Citera
2008-03-16, 00:48
Medlem
Reoshis avatar
Så länge jag själv eller några av mina nära och kära inte är sjuka skulle jag låta det vara.
Citera
2008-03-16, 01:02
Medlem
Dr. Sjökvists avatar
Jag botar alla sjukdomar. Lika bra det.
Citera
2008-03-16, 01:34
Medlem
TeutonicWarriors avatar
Jag skulle välja att bota alla sjukdomar. Det skulle kännas tryggt att veta att man inte behöver oroa sig för AIDS och andra obotbara sjukdomar, och krig hade ändå funnits där för att minska överbefolkning. Helst av allt så skulle jag dock bara vilja att jag själv och mina närmaste hade tillgång till botemedlet.

/Teutonic Warrior
Citera
2008-03-16, 01:38
Medlem
Kheperas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mongomongol
om du fick möjligheten att bota all sjukdom världen över hade du då gjort det eller låtit det vara?

Naturligtvis. Jag är inte sadist, och känner empati med människor som drabbas av sjukdomar. (Tyvärr kan inte alla sjukdomar botas, men tanken är ju god.)
Citera
2008-03-16, 01:42
Medlem
TheFightingEggs avatar
Jag förstår inte varför man inte skulle vilja det. Självfallet skulle jag det. Det finns inget gott i sjukdomar.
Citera
2008-03-16, 02:11
Medlem
Citat:
om du fick möjligheten att bota all sjukdom världen över hade du då gjort det eller låtit det vara? själv hade jag nog låtit det vara eftersom ajg anser att jorden är överbefolkad nog och om antalet dödsfall skulle minska tror jag även att folk hade fått det väldigt svårare för att uppskatta glädje.

Det finns bättre sätt att motverka överbefolkningen. Det räcker med utbildning och jämställdhet. Jämför befolkningstillväxten i i-länder och u-länder, så ser du.

Jag hade gärna sett att man botade alla sjukdomar.
Citera
2008-03-16, 11:40
Medlem
Nej, det kan bli riktigt kassa följder av det.
Citera
2008-03-16, 12:02
Medlem
mongomongols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khepera
Naturligtvis. Jag är inte sadist, och känner empati med människor som drabbas av sjukdomar. (Tyvärr kan inte alla sjukdomar botas, men tanken är ju god.)

vad i helvete har sadism med det här att göra?
Citera
2008-03-16, 13:51
Medlem
Citat:
Varför inte sjukdommar har ju inte längre någon effekt på jordens överbefolkning då männsikor istället ser till att skaffa sig fler barn istället och därmed ökar den det som långsiktigt kommer att minska befolkningsökningen är minimeringen av sjukdommar.
Citera
2008-03-16, 14:15
Medlem
sommarlovs avatar
Jag tror på vad buddismen säger om karma.
Gör man ont får man ont.

Sjukdom är bara ett sätt att betala av dåliga saker man gjort i detta och i tidigare liv.
Citera
2008-03-16, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Jag tror på vad buddismen säger om karma.
Gör man ont får man ont.

Sjukdom är bara ett sätt att betala av dåliga saker man gjort i detta och i tidigare liv.
Så medkännande för utsatta är att acceptera ondska enligt dig om det nu är så vad förtjänar man i sitt kommande liv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in