2009-02-26, 21:42
Medlem
sleinads avatar
Vad är det för straff om man skulle bli påkommen då?
Citera
2009-02-26, 22:02
Medlem
Nr19UtanBanans avatar
Jag bodde i en lagerlokal i nästan två år. Men var skriven på annan adress. Jag hade inga problem med det, securitas som närmsta granne med febril nattaktivitet, så inbrottsrisken var lika med noll. Polisen satte dock upp span men det kan ha att göra med en viss ölförsäljning som pågick...
Citera
2015-08-19, 21:09
Medlem
Aspackad-huggorms avatar
Bumpar denna tråd. Min vän tänkte kanske sova över i sitt kontor (och nej det är inte jag, jag har en bostad). Hur pass brottsligt är detta? Vad för påföljder kan man få? Är det någon här som gör det?

Mvh
Citera
2015-08-19, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aspackad-huggorm
Bumpar denna tråd. Min vän tänkte kanske sova över i sitt kontor (och nej det är inte jag, jag har en bostad). Hur pass brottsligt är detta? Vad för påföljder kan man få? Är det någon här som gör det?

Mvh

Har svårt att tänka mig att man skulle bli straffad för det juridiskt, däremot är väl risken stor att man blir av med kontraktet på lokalen om(/när) hyresvärden kommer på en.
Händer det någon enstaka gång lär ingen bry sig, men sätter man det i system så kan nog kontraktet ryka.
Citera
2015-08-20, 07:29
Medlem
Bongomans avatar
Citat:

Mvh

Övernatta, går bra. Enstaka nätter, kanske en eller två i månaden ska inte ge problem. Bo som i permanent boende leder till förlust av kontraktet eftersom värden får otrevliga viten från kommunen.
Citera
2015-08-20, 13:36
Medlem
Aspackad-huggorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paesha
Har svårt att tänka mig att man skulle bli straffad för det juridiskt, däremot är väl risken stor att man blir av med kontraktet på lokalen om(/när) hyresvärden kommer på en.
Händer det någon enstaka gång lär ingen bry sig, men sätter man det i system så kan nog kontraktet ryka.

Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Övernatta, går bra. Enstaka nätter, kanske en eller två i månaden ska inte ge problem. Bo som i permanent boende leder till förlust av kontraktet eftersom värden får otrevliga viten från kommunen.

Okej, så att det inte är olagligt bådar ju gott, men å andra sidan så är det inte lika kul att kontraktet ryker. Frågan är hur man skulle bli påkommen ?
Citera
2015-08-20, 13:38
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Okej, så att det inte är olagligt bådar ju gott, men å andra sidan så är det inte lika kul att kontraktet ryker. Frågan är hur man skulle bli påkommen ?

Grannar som skvallrar. Vanligaste orsaken.
Citera
2015-08-20, 13:52
Medlem
Du bör inte folkbokföra dig på lokalen. Vilka som är folkbokförda på en adress är bara några klick bort för hyresvärd.
Citera
2015-08-20, 13:59
Medlem
Aspackad-huggorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Grannar som skvallrar. Vanligaste orsaken.

Jaha fan, men om man sköter det snyggt så kanske det kan fungera?

Citat:
Ursprungligen postat av 460430-0014
Du bör inte folkbokföra dig på lokalen. Vilka som är folkbokförda på en adress är bara några klick bort för hyresvärd.

Hehe, nej det är helt uteslutet Bara att bo där svart och ha en postbox
Citera
2015-08-20, 14:15
Medlem
heinos avatar
Finns ju kollektiv där folk bor i städskrubbar utan fönster i industriområden. Sådana är då med all säkerhet olagliga?
Citera
2015-08-20, 14:29
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Jaha fan, men om man sköter det snyggt så kanske det kan fungera?

Hehe, nej det är helt uteslutet Bara att bo där svart och ha en postbox
Det funkar nog om det inte finns nyfikna grannar som kan tänkas kontakta värden. Blir det upptäckt skulle jag tro att värden nöjer sig med en varning i första ledet.
Citera
2015-08-20, 20:09
Medlem
Aspackad-huggorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Det funkar nog om det inte finns nyfikna grannar som kan tänkas kontakta värden. Blir det upptäckt skulle jag tro att värden nöjer sig med en varning i första ledet.

Ja alltså min tanke är väl att OM det skulle bli upptäckt så kan man ju påstå att det är en engångsgrej
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in