• 1
  • 2
2008-04-22, 10:39
Medlem
Men hur kollar de frimärkens äkthet? Jag tycker inte de ser så märkvärdiga ut, man borde kunna skriva ut dem med en bra färgskrivare och sedan stämpla ut räfflor i kanterna lätt.

Finns det några säkerhetsdetaljer i stil med sedlar?
Citera
2010-01-30, 10:46
Medlem
Hittade denna tråd, lite sent kanske..

Postar själv oerhört mycket varje vecka...
Söker metoder att få ner portot, Finns det några som har ideer.???

Hört talas om något som säljs på tradera, portofrisk eller något liknande.

Hörde en snunne snacka om återanvända frimärken på stan, vad är det

Någon som vet..
Citera
2010-02-01, 03:00
Medlem
fittas avatar
Om du inte vill göra något svart så tror jag frankeringsmaskin är billigaste lösningen för en som skickar mycket brev. Den laddar du, om jag minns rätt, genom att ringa ett nummer och vips är den laddad med stämplar som trycks på ditt brev. Det här har jag för mig blir billigare än att köpa frimärken på tjorran.

http://images.google.se/images?q=fra...N&hl=sv&tab=wi
Citera
2010-02-01, 11:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fitta
Det här har jag för mig blir billigare än att köpa frimärken på tjorran.

Kostar 5.30 för brev <100g. Sen tillkommer färgpatroner som är skitdyra pga bristande konkurrens (iaf i fallet med min frankeringsmaskin). Det är väldigt smidigt med frankeringsmaskin iaf, så det är mest därför jag har den.
Citera
2010-02-02, 05:04
Medlem
Nu är det så att jag inte har tillgång till något kontor men ändå måste ut med
en j..la massa brev..

Tänkte höra om någon visste hur man kunde spara på portot.
Citera
2010-02-02, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av turandot
Nu är det så att jag inte har tillgång till något kontor men ändå måste ut med
en j..la massa brev..

Tänkte höra om någon visste hur man kunde spara på portot.

När jag gick på gymnasiet så snodde jag på mig 1000 tals bred i from av kommunens egna med "porto" betalt... Har använt dem i flera år nu

....
Citera
2014-06-23, 12:04
Medlem
inofficiells avatar
Dessa frankeringsmaskiner, de måste ju gå att lura på något sätt? Hur fungerar de egentligen?
Citera
2014-06-24, 17:47
Medlem
Frankeringsmaskiner är ju plomberade... eller de var det för i alla fall, och man måste ha ha ett licensavtal för att få ha en sån. Om de var lätta att "lura" skulle alla göra det.

Frimärken är heller inte alls lätta att förfalska, de har ju en symbol stansad mitt på och dessutom ser färgerna väldigt konstiga ut på de falska. Dessutom kan även andra saker vara fel som ex. "Nåmdöfjärden" istf "Nämdöfjärden" som det äkta frimärket heter.

Vissa företagare spar pengar lagligt genom att köpa gamla frimärken i låga valörer. Dvs ostämplade. Priset kan då vara något lägre än det nominella värdet men då måste man istället klistra på frimärken över halva kuvertet.

Observera att valörlösa frimärken dvs där det bara står "Brev" alltid gäller för det aktuella portot. Dvs just nu 7 kr. Dessutom har posten ändrat viktgränserna så att de nu gäller för upp till 50 gram istf 20 gram (för inrikes brev).
Senast redigerad av dagmar.ebbesen 2014-06-24 kl. 17:51.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in