2008-05-02, 00:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av borat4ever
Alija var medveten till 100% att det skulle bli krig när de förklarar sig självständigt, alltså var det han som bröt freden.

Så om jag vet att jag kommer bli mordhotad av t.ex. Pajebote om jag diskuterar är det mitt fel om han dödar mig?

Borat din dumhet slår igenom gång på gång
Citat:
Samma dag som bosnien deklarerade sj.h så sköts en brudgum ner av en muslimsk paramilitär.

Det var ett vanligt mord.

Citat:
Både muslimska och serbiska grupper försökte säkra sina områden på liknande sätt. Bosnierna hade redan i förväg inporterat vapen och fixat in islamister som cengic stod för. Alltså hade muslimerna redan förberett sig för krig.

Nej det var efter krigsutbrottet. Och det andra: "Sina områden"??????

Är Bosnien nu serbiskt eller???
Varför utförde ni etnisk rensning?=??
Citera
2008-05-02, 00:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gump
Jösses Borat! Efter att ha läst dina femtielva inlägg kan jag bara konstatera att du är en tragisk vilsen människa, som är hjärntvättad och helt utan förmågan att se saker objektivt. Jag antar ett du inte ens var torr bakom öronen då det brakade loss där nere. Samtliga dina inlägg innehåller så mycket fel så jag måste nog utnämna dig Flashbacks svar på Bagdad Bob. Grattis till utnämningen. Du är en riktig förebild för de stackars missförstådda Serberna!

Ännu en har insett det. Du ska också veta att Borat4ever tillsammans med användaren Srb blev utsedd till balkantrådarnas dummaste person, vilket måste ses som en stor bedrift.

Kommer med länken snart där hon utsågs till den dummaste personen. Det var en stor kväll då även många svenskar följde hans skrattretande inlägg.

Idioten har till och med påstått att Tyskland startade kriget i Jugoslavien eftersom de var rädda för den ekonomiska konkurrensen från Serbien

En levande legend helt enkelt.
Citera
2008-05-02, 00:25
Medlem
TheBosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2weeksleft
Ännu en har insett det. Du ska också veta att Borat4ever tillsammans med användaren Srb blev utsedd till balkantrådarnas dummaste person, vilket måste ses som en stor bedrift.

Kommer med länken snart där hon utsågs till den dummaste personen. Det var en stor kväll då även många svenskar följde hans skrattretande inlägg.

Idioten har till och med påstått att Tyskland startade kriget i Jugoslavien eftersom de var rädda för den ekonomiska konkurrensen från Serbien

En levande legend helt enkelt.

Och det ska komma från dig,hahahaha tillåt mig småle...
Citera
2008-05-02, 00:31
Bannlyst
Citat:

Ja, Karadzic varnade dem för det tom.
Men det är fel att beskylla allt serberna, eftersom kroater hade liknande planer, dvs få sin del av landet.

Bara för att en fascist hotade med att förinta det bosniska folket innan de faktist försökte göra det är det alltså enligt dig bosniernas fel?

Citat:
Serbien krigsföklarade ingenting. jag tror inte att det fanns en krigsförklaring ens.
Nej för att ni låtsades försvara Jugoslavien. Och krigsförklaring sysslar seriösa länder med, inte folkmordskåta cetniks.

Citat:

nej, bosnierna bröt freden. vilket ledde till krig. det fanns ingen som kan återta freden fredligt när kriget började.

Genom att begära något 70% av befolkningen ville och hade rätt till?

Citat:
Jag är tveksam om de lämnade Jugoslavien lagligt då omröstning om självständighet endast kan genomföras om alla går med på det. Vilket de inte gjorde. Det är inte heller lagligt att skapa en ny arme som ska bryta sig loss utan att Jugoslavien vet om det. Så deklarationen tror jag inte var helt laglig.
för att konstitutionen låter inte en delrepublik bryta loss hur som helst
Så 70% av befolkningen räcker inte?

Enligt FN's, EU's, USA's, alla människorättsorganisationer's och Pisslands tolkningar hade Bosnien rätt till självständighet. Vad du tror spelar ingen roll då du är en hjärntvättad idiot. Och Bosnien skapade ingen arme pucko.

"Utan att Jugoslavien vet om det": När ska du fatta att Serbien inte är Jugoslavien???
Jugoslavien bestod av de 6 delrepublikerna, varav 4 var för Jugoslaviens upplösning. Bara Serbien och deras satelitdelrepublik Montenegro var emot den.

Citat:

Det man kan lungt säga med alijas roll är att han bär ansvar för att ha brutit freden. När man tar ett sådant beslut så måste är det hans ansvar att behandla sin befolkning lika och förhindra ett blodigt inbördeskrig vilket han inte gjorde. Det är darför FN normalt sett inte erkänner sådana fall.Han bär ansvar för hela krigets gång lika mycket som alla andra.

Vi drar en paralell till händelserna i Österrike. Eftersom Elisabeth varit våldtagen sen hon var 11 borde hon ha fattat att hon kommer bli bestraffad om hon försöker fly. Hon gjorde det ändå och därför är det nu hennes fel att hon blivit instängd i 24 år. Är det så du tänker pucko??

Citat:
Serber (från serbien)gick inte in i bosnien. Bosnierserber däremot gick runt i bosnien och säkrade områden.

Säkrade områden??
Är en olaglig ockupation, folkmord, etnisk rensning, lite massmord här och där och att sätta 1 700 000 människor på flykt att säkra områden???

Citat:
Det är det jag vill komma fram till. Du har tydligen bilden av att bosnierna skaffade vapen för försvas mot de onda serberna som skulle börja mörda bosnier direkt.

Han har en rätt världbild.
Citat:
Men fallet var som jag beskrev, båda gick ut samtidigt för att försvara(sina områden). Vilket ledde till krig.

"Sina" områden????

Citat:
Nej men i Jugoslavien fick man inte ha en egen arme föränn man blev en självständig stat.
Så Bosnien hade en arme innan självständigheten eller???
Citera
2008-05-02, 00:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av leon666
Mmmmm det är så synd om er stackars Kroater med...............

Får man inte kritisera balkantrådarnas dummaste person bara för att han är serb?

(Delad plats med Srb var det)
Citera
2008-05-02, 00:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hithere
Det du skriver har alla i PU redan nämnt flera gånger om, inklusive jag. Borat verkar helt seriöst sjukligt propagandaskadad. Jag har tagit mig tiden att skumma igen några av Borats gamla inlägg och kan bara säga att jag aldrig stött på en människa lika hjärnskadad som Borat. Därför är det lika bra att skippa Borats inlägg men förhoppningsvis märker han/hon att det finns en spoiler funktion.

Men vi kan konstatera att serber inte är skyldiga till något, däremot är bosniaker, kroater och albaner skyldiga till allt. Serber är alltså de riktiga offren, att Serbien startat 4 krig inom loppet av några år är en slump, att 80% av de åtalade i Haag är serber är en slump, att Serbiens president (död nu), premiärminister, försvarsminister etc sitter i Haag är en slump, att serber begått folkmord och att Serbien blev bombad av omvärlden är en slump. Vi talar alltså om en världskomplott mot serber eftersom de är Europas största offer. Enligt Borat alltså ...

Ditt pucko när ska du fatta att tyskar var inblandade!!!

Citera
2008-05-02, 00:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheBoss
Och det ska komma från dig,hahahaha tillåt mig småle...

Du kan väl börja med att leta fram ett lika propagandaskadat inlägg från mig innan du skrattar.
Citera
2008-05-02, 11:53
Medlem
borat4evers avatar
Citat:
Så om jag vet att jag kommer bli mordhotad av t.ex. Pajebote om jag diskuterar är det mitt fel om han dödar mig?

Du förvrider det jag säger som vanligt.
Alija fick inget hot, utan en varning om att det kommer bli krig.
Och då kan lika väl du bli mördad eller pajebote.
Alltså är inte en av er helt oskyldiga eller oansvariga.

Citat:
Det var ett vanligt mord.

Skottet kom från en paramilitär arme som i inledningsfasen av kriget mördade många serber i sarajevo. Och här visar du total okunnighet och säger att det var ett vanligt mord. det ironiska är att du visar din dunhet gång på gång.

Citat:
Nej det var efter krigsutbrottet.

Hur kan det bli krigsutbrott innan serbernas och bosniemuslimernas armeer har gått ut för att försvara sig?

Citat:
Och det andra: "Sina områden"??????

Är Bosnien nu serbiskt eller???
Varför utförde ni etnisk rensning?=??

haha, du är ju fan dum på riktigt.

de omården som hade serbisk majoritet i bosnien försvarades av bosnieserber och omvänt hos muslimer.
Citera
2008-05-02, 12:33
Medlem
borat4evers avatar
Citera
2008-05-02, 15:20
Bannlyst
Citat:
Du förvrider det jag säger som vanligt.
Alija fick inget hot, utan en varning om att det kommer bli krig.
Och då kan lika väl du bli mördad eller pajebote.
Alltså är inte en av er helt oskyldiga eller oansvariga.

.

http://www.youtube.com/watch?v=OwsvMcI5lfA
Är det här inget hot?

-Om ni röstar för självständighet kommer det bosniska folket kommer att försvinna.

Eg. "Jag kommer se till att det bosniska folket försvinner"
Citera
2008-05-02, 17:24
Medlem
Gumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leon666
Mmmmm det är så synd om er stackars Kroater med...............
...jag borde fattat det! Självklart tror Serben leon666 att jag är Kroat för att jag råkade kritisera, någon som är förvånad att reaktionen från de stackars missförstådda vilka ser fiender överallt. Jösses amalia! Jag råkar vara helsvensk men har varit nere 93-94 i Bosnien under FN flagg och sett hur de missförstådda, förtryckta serberna "försvarat" hjältemodigt sitt territorium. Man kan bara undra hur dessa serber på forumet kom hit? De borde väl ha stannat ock kämpat sådana patrioter och hjältar de verkar vara. Näe, de är lika ryggradslösa som rövarbanden var där nere som så fort de stötte på en starkare fiende bölade de hedlöst och bad för sina små liv. Har aldrig mött konstigare folk. Se så, palra dig hem och för kampen vidare så slipper vi få med er i EU.
Citera
2008-05-02, 18:18
Medlem
borat4evers avatar
Citat:
http://www.youtube.com/watch?v=OwsvMcI5lfA
Är det här inget hot?

-Om ni röstar för självständighet kommer det bosniska folket kommer att försvinna.

Eg. "Jag kommer se till att det bosniska folket försvinner"

Du förvränger som vanligt.
han sade
Om det blir krig, så kommer inte muslimerna kunna försvara sig. Och de kanske kommer att försvinna.

Alija sade själv att han var villig att offra freden före suveräniteten.

Det tolkar jag som ett hot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in