2002-02-25, 22:52
Medlem
KOPIA!! KOPIA!! KOPIA!!

Till Direktör Carl-Johan Bonnier
Ordförande i Stora Journalistprisets jurynämnd, Stockholm

02-02-25 /info@bonnier.se

Värderade.

-Jag ber vänligen att få berätta att texten här nedan

: ” detta etablissemanget bestämde sig för att jag skulle hållas lågt. …och där har jag alltså varit, i dessa 21 (tjugoett) Ååren.”,

: ” med att de västeråsiska nyhetsmedierna håller tyst om mig; jo jag härjar ju rätt bra med samhällsförhållandena trots att vara socialt död. Och med att nyhetsmedierna neka mig att få publicera mig för västeråsarna. ”.

Och naturligtvis att inte heller detta brevet har kommit västeråsarna till kunskap.

Handlar alltså om –också- Anders Ahlberg (chefredaktörn´ för Vestmanlands Läns Tidning, i Västerås). …Du vet ledamoten i juryn.

Med högaktning
Bengt-Olof Gavne, Västerås

=================================
Till Europeiska Kommissionens Representation i Sverige.
Stockholm

02-02-18 /bursto@cec.eu.int

Angående EU:s förestående åtgärder mot Zimbabwes regering; och min livssituation i Västerås.

Värderade.
Med bland annat hänvisning till skrivningen på Er Internet-Hemsida om Representationskontorets uppgift, att ” Kontoret ….. uppgift är att hålla kommissionen underrättad om den politiska, ekonomiska och sociala utvecklingen i Sverige”, ber jag vänligen att få framföra min mening,

: att EU nu bör inte ta i för hårt mot Zimbabwes beslut att inte låta Sveriges FN-ambassadör Pierre Schori få vara i landet.

: att Sverige inte skall bli en orsak ett Afrika i brand. Som Sverige uppträder inom sig inte ett uns bättre än vad nu Sverige anklagar Zimbabwes regering för.
-Att inte omöjligen uppträder Sveriges representanter för EU:s valobservation i Zimbabwe, på ett sätt, ett provocerande sätt, som blir, detta blod som Sverige så gärna pratar om för Zimbabwe; av svenska inrikespolitiska skäl.

Där inte minst jag och min tillvaro här i Västerås, är ett tydligt exempel på detta, verkligen Sverige. –Jo förvisso är jag –ännu- inte fysiskt död.
Men alltså min psykiska och sociala –och ekonomiska- död.
På denna –verbala- våldsverksamheten som jag under de senaste 21 (tjugoett) Ååren är utsatt för.
Från den västeråsiska samhällsförvaltningen; från landshövding och ända ner till biskop. Och inte minst mellanliggande
politiker OCH!! tjänstemän i kommunhuset i Västerås.
Är inte att betrakta som något bättre än det, om än också fysiska våld, som Herr Pierre Schori talar om för Zimbabwe.

-Egentligen värre!! Som ju en –fysiskt- våldförd person i Zimbabwe kan få njuta av omgivningens sympati för hennes situation. –Där jag, här i Västerås, är …fullständigt avsaknad av sympati; som omgivningen bara inte tror att det går till så i Sverige.

Dessa förhållande kring mig är lätt att förklara. Att det politiska etablissemanget i Västerås, på direkten konstaterade då jag tog kontakt med den förste västeråsiske politikern då jag flyttade in till Västerås kommun hösten 1980, att jag skulle bli ett …dödligt hot mot detta etablissemanget.
Inte minst med denna, en hel del ruttna politiska verksamheten som kännetecknar Västerås samhällsförvaltning.

T.ex. att just nu skövla i ett mycket värdefullt naturområde för västeråsarna med anledning av behovet för flygplatsen. –Utan att man redovisar den ekonomiska bilden för flygplatsen. –Högst sannolikt att denna bilden är högst anmärkningsvärd.

Till att detta etablissemanget bestämde sig för att jag skulle hållas lågt. …och där har jag alltså varit, i dessa 21 (tjugoett) Ååren.

Att jag INTE har –fått- arbeta!! –Jag som är arbetsnarkoman.
Att man har verkat för att hindra mig att, överhuvudtaget komma in i samhällsgemenskapen.
Med att grovt kränka mig. Med att grovt förtala mig. –Å så med att de västeråsiska nyhetsmedierna håller tyst om mig; jo jag härjar ju rätt bra med samhällsförhållandena trots att vara socialt död. Och med att nyhetsmedierna neka mig att få publicera mig för västeråsarna.

Med att månatligen bara stoppa ner pengar i min brevlåda; och därmed att jag inte behöver besvära myndigheter.
–Pengar som alltså INTE kan vara socialbistånd; som jag ju inte har sökt socialbistånd.
Till att förvaltningsdomstol godkänner att kommunen lämnar ut –stoppar i min brevlåda- dessa, mycket små pengarna som jag lever av. –Trots att det inte finns något lagligt stöd för utbetalningen. Trots att DET FINNS laglig skyldighet för kommunen –sociallagstiftningen- att jag INTE skall gå här socialt död.

Att utesluta en människa på detta fullständiga sättet driver henne mot att ta livet av sig. –Och att jag, tillskillnad till judarna i Warszawagettot, har när som helst kunnat lämna Västerås. För att flytta ….nån annan stans, är bara teoretiska möjligheter; när man är socialt/psykiskt knäckt.

-Och naturligtvis!! är jag inte något unikt i Sverige. Dessa västeråsiska politiker är inte något unikt. –Det unika är Sverige. Och då bör EU ligga lågt med förhållanden som emanerar från Sverige.

Att dessa –unika – förhållandena för Sverige nu inte sätter hela Afrika i brand. Som ju detta unika för Sverige, tidigare HAR KUNNAT sätta världen i brand. T.ex. Sverige som neutralt i det Kalla kriget efter 1945 med att i lönndom bedriva avancerade spionflygningar över Baltikum för USA:s räkning. T.ex. denna ubåts hysterin på 1980-talet med de västtyska ubåtarnas mångåriga tillåtna utbildningstrafik i den stockholmska skärgården.

-Däremot vore jag, ytterligt tacksam för att få hjälp med att, så här på ålderns höst, få leva mänskligt. Att få erhålla det skydd som flera olika organisationer definierar med mänskliga rättigheter. Att få erhålla det skydd mot politiska övergrepp som svensk lag stadgar, allvarliga straff för. –Överhuvudtaget att Sverige moraliskt och etiskt blir likt övriga europeiska länder.

Vänligen
Bengt-Olof Gavne

Hammarbacksvägen 12 724 67 Västerås
tele/fax. 021/12 54 64
e-post: bogavne@hotmail.com

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ¤¤¤¤¤¤¤
Som bekant har vi svenska folk överenskommit, i stor sämja, att Sverige skall vara indelat i lokala politiska samhällen, vars geografiska områden innefattar, så praktiskt möjligt det kan göras, både landsbygd och tät-/stadsbebyggelse.

Å så var det då benämningen på detta!! Som blev som bekant ”kommun”. …väl inte så märkligt med betydelsen gemensam på det latinska språket.
Som vi har skrivit det i Kommunallagen: ”Sverige är indelat i kommuner” (§ 1).

-Emellertid är detta …rimligen för starkt för Anders Ahlberg (chefen på Vestmanlands Läns Tidning, i Västerås). Som uppvuxen i lärdomsstaden i Lund. …mjaaa, alltså Ahlberg har förklarat för mig att när saken berör något geografiskt eller byggnadsmässigt i tät-/stadsbebyggelsen Västerås, då talar han om (Västerås) ”stadens” förhållanden. Med att om saken berör samhällsgemenskapen mellan oss västeråsare, talar han om (Västerås) ”kommunen”.

–Å så kan vi alla bara, lätt som en plätt, konstatera i tidningsspalterna i VLT, att detta gör man …förbannat dåligt.
-Att det mest skrivs i spalterna om Västerås ”STAD” som köper en ny brandbil eller höjer sotningstaxan.

-Att man rimligen kan säga (chefredaktörn´)Anders Ahlberg driver här en terrorism mot benämnandet (Västerås) ”kommun” på vår västeråsiska lokala samhällsgemenskap.
Att med bedrägeriets kännetecken, lura västeråsarna till benämnandet (Västerås) ”stad”.
Det handlar alltså om likt Adolf Hitler syn på oss människor, att det är skillnad på en landsbygds boende människa och en stads boende.
…trots alltså att de landsbygds boende västeråsarna är piskade att vara västeråsare.
Citera
2002-02-26, 00:03
äldre konto (old)
Ej medlem
Till Direktör Bonnier

Galne uppger sig vara arbetsnarkoman. Men det är skillnad på att vara arbetslös och arbetsslö. Och hur som helst är det nog inte Bonnier som skall avhjälpa hans situation utan psyk.vården.
Citera
2002-02-26, 17:02
Till Direktör Bonnier

shh
Citera
2002-02-27, 10:48
Medlem
Till Direktör Bonnier

Men Bengt-Olof, varför skickar du saker till "direktör Bonnier"? Han är väl direktör för ett förlag (dvs i näringslivet) och inte någon politiker?
Citera
2002-02-27, 22:32
Medlem
Till Direktör Bonnier

Hej B-O!
Den sjätte i denna månad så besvarade jag ett av dina inlägg/skriverier i detta forum. Än i dag den tjugosjunde så har jag inte fått någon som helst respons, vad beror det på? Har du blivit mer avigt inställd till mig eller beror det på att du faktiskt missat mitt inlägg? Eller beror det på dåligt samvete att du faktiskt är skyldig mig en ursäkt för ditt sätt att besvara mina inlägg?? Jag gissar att du tänker att det inte är någon ide att svara mörkret/kvinnan/den eller det eftersom hon faktiskt har en del vettigt att framföra till din nackdel. Jag tror vidare att du gissar att om du ignorerar denne kvinna så kommer hon som tidigare debattörer på detta forum att tröttna på dig.. Sorry Gavne, det krävs mycket mer än dig för att jag ska ge mig, bara för att jag inte upplevt allt som du gjort, STORMDRAG på bibblan etc så har jag faktiskt rätt att tycka saker och jag har dessutom rätt i det jag säger... Hittills så har jag varit försiktig, ja, rentutav snäll mot dig och även om jag tycker att du bättre hör hemma inlåst på psyket (ja, jag vet att det kostar oss skattebetalande Västeråsare pengar) så har jag i mina inlägg gett dig chansen att bevisa att du verkligen har belägg för det du skriver. Men eftersom du slutar att skriva bara för att jag liksom du har en ordbok i min ägo så tror jag att du bara är en stor bluff som har väldigt väldigt tråkigt om dagarna. Om du nu är maskiningenjör eller vad det nu var du skrev att du var så varför jobbar du då inte på ABB, företaget har ju skrikigt efter arbetskraft under hela 90-talet fram till i förrgår, så för att inte få jobb där så krävs det en hel del, även för dig Gavne!

Här nedan så bifogar jag mitt av dig obesvarade inlägg. Om du tycker att det är jobbigt att svara i detta forum så svara via e-mail. Jag ger mig aldrig, så vilka tokerier du än skriver i fortsättningen så kommer jag alltid att finnas här.....
/Kristina (numera utan hopp om en trevlig, sansad diskussion)

"Hej igen herr Gavne!

Denna gång vill jag börja med ett citat ur Norsteds Svenska Uppslagsbok:
”Fru = Gift kvinna” Eftersom jag är ogift så bör du titulera mig fröken istället för fru, fast jag är inte så kinkig så det går bra med Du i fortsättningen.

Jag måste säga att jag är lite besviken på dig. Gång på gång har jag uttryckt förhoppningar om att föra debatten på en vettig nivå. Jag har aldrig skrivit att du är en galning, att du är okunnig, att du är ett fall för psyket eller något liknande, många andra här på forumet har skrivit sådant men aldrig jag. Ändå skrivet du ”att du undrar över VAD jag är”, du ändrar rubriken till ”Skall Kristina Pettersson MÖRDA mig???”, du antyder att jag skulle skriva under falskt namn, att jag skulle vara någon av dina namngivna personers ”hejduk”, att jag skulle vara ”rejält ansvarslös”, dessutom gör du, vad jag uppfattar, narr av mig genom att referera till mig som; ”25 bast utan fast karl”. Det enda du faktiskt vet är att jag är ogift och 25 år, men utan fast karl, närå där tar du fel… Fast karl har jag sedan 7 år tillbaka, fast det har ju förstås inte du med att göra och mitt civilstånd är knappast betydande för fortsättningen av denna diskussion. Men OK nu vet vi var vi har varandra!

Angående Josefsson så påstår du att JAG läser slarvigt. Hallå! Var i texten ovan (förutom i ditt inlägg 2002-02-06 00:10) kan du visa att du skrivit att DU var ÅKLAGAREN? Har DU verkligen jobbat som åklagare (= tjänsteman hos myndighet som har i uppgift att utreda och vid domstol åtala för brott och som vid rättegång skall bevisa den svarandes skuld). Ursäkta denna undran, men dina inlägg i detta forum visar inte några tecken på att du skulle ha innehaft detta ämbete.

Du skriver att din son greps av polisen för att han var anklagad för att du fått vårdnaden om honom. Kom igen! Visst är jag både ung och har blåa ögon men så dum är jag inte att jag går på detta. Visst kan det vara så som du antyder, att detta var den bakomliggande orsaken till att polisen (eller vem det nu var) ville sätta dit din son, men när de grep honom så måste han ha varit anklagad/ efterlyst för något helt annat. Det är ju väldigt svårt att förstå dig om du bara skriver halva sanningar!

Angående förhållandena på biblioteket så kan jag bara skriva vad JAG tycker, du kan inte döma mig för att jag har en åsikt. Hurvida det blåser så att man blir sjuk eller inte kan jag inte uttala mig om eftersom jag inte varit där då det blåst och jag har heller aldrig blivit sjuk av att vistas där.Tråkigt att du blev sjuk!

Jag trodde faktiskt aldrig att jag skulle skriva detta, men var beredd, nu kommer det: Jag håller faktiskt med dig om EN sak!!! Det är dåligt att behöva betala 2 kr för ett toalettbesök på biblioteket. Men sörru, jag är inte så ond som du verkar tro för här kommer ett tips. Gå till toaletten nere i släktforskningsrummet, den är så gott som alltid uppställd och därmed gratis.

Däremot så tycker inte jag att man kan beskylla bibliotekschefen för; toalettkostnader, för lite personal (för dagstidningshantering och datorstrul) eller för små lokaler (gömda böcker?). Det är nog snarare så att det beror på att biblioteket har fått för lite pengar tilldelat sig, personalen kan ju inte jobba gratis. Jag tror inte heller att detta är unikt för vår stad, det är nog så i hela vårt avlånga land, tyvärr.

Sen tror jag att det faktiskt är du, bäste herr Gavne, som läser lite slarvigt. Jag skriver att det aldrig är tillåtet att hota någon (någon annan människa alltså). Om jag däremot säger att jag ska kalla på polis för att du tafsar mig i baken, då är det inget hot utan snarare en upplysning om vad jag är påväg att göra. ”Hota = varnande tillkännage sin avsikt att utsätta den tilltalade för obehagligheter om denne inte handlar på önskat sätt”. I exemplet du nämner så spelar det ingen roll hur du skulle agera efteråt, jag skulle ändå kalla på polis dvs det är inget hot utan en upplysning för du har redan gjort dig skyldig till förargligt beteende och polis kommer att tillkallas.

Det är kanske för mycket att hoppas på att denna debatt skall inta en vettig nivå men jag ber dig Gavne att i fortsättningen inte ta till personangrepp (på mig och andra) när dina argument tryter.

Vi hörs väl igen, jag tycker faktiskt att det är rätt så intressant att diskuttera med dig.

Vänliga hälsningar
Fröken Kristina Pettersson, Västerås"
Citera
2002-02-28, 08:02
Medlem
Till Direktör Bonnier

-Du måste skilja på en allmän debatt, som Du skriver om här ovan.
Alltså ett samtal för och med ALLA människor i ett ämne som rör ALLA människorna.
Och ett samtal mellan två människor. Alltså ett samtal för och med BARA dessa i ett ämne som rör bara dessa.

Mina texter handlar om saker som rör ALLA människor. Att vi har människor i vår gemensamma samhällsorganisation, t.ex. polisen, t.ex. kommunbiblioteket. Vilka bär sig rejält illa åt med detta. T.ex. västeråspolisen som grep min grabb, t.ex. bibliotekschefen som utsatte biblioteksbesökare för stormdrag, -RENT LIVSFARLIGT!!
Med syftet att vi alla skall ordna upp dessa missförhållandena.

Och där var Du också med och tyckte. Med att jag svarade på, alltså endast!! på, sådant som jag tyckte var viktigt FÖR ÄMNET vad du skrev. Och alltså det som jag tyckte INTE var viktigt för ämnet, svarade jag inte på.
-Just som en allmän debatt skall vara.

Dina frågor om benämningen "fru", att Du missförstår mig. Jag som åklagare eller inte, mm. Är ju inget ALLMÄNT, för oss ALLA. Är ju en sido utveckling FRÅN ämnet, som DU!! gör.
... men visst kunde jag besvara detta. –Men också att jag orkar bara inte med hur mycket som helst.

: Ja visst står definitionen av benämningen fru i Svensk Uppslagsbok. -Som det var på den tiden den bokserien kom ut. 1950-tal.
:Ja visst undrar jag över vad Du VERKLIGEN vill?? Som jag ju inte vet ett dyft vem Du är. Och tänker mig allt möjligt och omöjligt. Kanske nån som bara leker med mig här??
: Åklagare, den som anklagar någon för brott till en domstol, kan vem som helst uppträda som.

:Det var precis som jag skriver, att polisen grep min grabb, satte honom i fängelse, för att att sen skicka honom till internatskola -endast!! med bakgrunden att ta honom ifrån min vårdnad, för att samhällsmässigt knäcka mig.
Ring gärna fd. chefredaktören på VLT Anders Harald Pers. Eller chefen på Radio Västmanland Malte Lind eller radioreportern Torbjörn Lindberg. Och fråga dem varför de höllt tyst om den storyn till Västeråsarna.
Det är ju klart, händelsen ligger ju en liten tid tillbaka, med dess effekt!! finns här idag.
:Man skiljer mellan tillbörligt hot och o-tillbörligt. Sen kan människor blanda samman dessa båda i ett visst fall.

-Sen är det faktiskt så att "man", från landshövding ända ner till biskop och inte minst politiker och kommuntjänstemän, har -lyckats med att- hålla mig socialt död. Hindrat mig från att kunna leva, -I 21 (tjugoett) ÅÅÅr.
Men detta är ju inget unikt!! Josef Stalin höllt ju sina politiskt obekväma i Sibirien dubbla tider. Kinas ledare låser in deras dissidenter.
-Och vad tror Du?? Att EU nu kommer att gripa in??
Citera
2002-02-28, 13:15
äldre konto (old)
Ej medlem
Till Direktör Bonnier

Det har föreslagits att lobotomera Galne. Men det är väl han redan?
Citera
2002-02-28, 17:14
Medlem
Till Direktör Bonnier

Det har föreslagits att sluta prata med Gavne så han lägger ner.

Jag stödjer den linjen.

/Mattias2
Citera
2002-02-28, 17:32
äldre konto (old)
Ej medlem
Till Direktör Bonnier

mEMO TILL kRISTINA pETTERSSON:

dET HETER "AVOGT INSTÄLLD" INTE "AVIGT INSTÄLLD"

nU VET DU DET OCKSÅ
Citera
2002-02-28, 18:38
Medlem
Till Direktör Bonnier

Man börjar meningar med stor bokstav följd av små bokstäver. Nu har du i alla fall sänkt nivån för denna tidigare så låga diskussion. ;)

/KP
Citera
2002-02-28, 20:23
Medlem
Till Direktör Bonnier

Man, dessa ovan olika -smutsiga- signaturerna, västeråsare från landshövding ända ner till biskop.
I drömmen att, de vore väl faeeen också om ”vi” inte skall lyckas med att driva Gavne att ta livet av sig.
Och ju mer och mer bara en dröm, till synen av så mycket jag har lyckats med att verbalisera och visa Världen, hur det kan gå till i vårt, SÅ KALLADE demokratiska och rättsstatstänkande Sverige.

–I verkligheten ett GENOMRUTTET demokrati och rättsstatstänkande. T.ex.
: Länsrätten i Västerås som godkänner olagliga pengar till mig att hålla mig socialt död med.
: En socialdemokrat Åke Hillman som manövrerar t.ex. med Hässlö flygfältets framtid. Berömvärt -OMMMM!!! han också kunde stå upp och svara för sin manövrar …när en unken lukt från manövrarna börjar kännas. I stället smet med svansen mellan benen och sände fram en kommunist att svara för honom.

–En vacker dag gör säkert …tror Ni inte de´?? SFOR-styrkorna ett besök i kommunhuset (i Västerås) och tar med sig det första västeråsgänget till Haag.
Citera
2002-03-01, 17:31
äldre konto (old)
Ej medlem
Till Direktör Bonnier

han hittar bara på massa saker. Sådana finns det gott om i Sverige.
Kanske är han/hon/rymdvarelsen/konstigheten t.o.m någon i de närgränsande kommunerna som vill misskreditera sin granne för att öka inflyttningstalet till den egna kommunen?

Bengt-Olof Gavne: Lämna några bevis för att detta händer, då kanske media tar dig på allvar. Det finns gott om paranoida människor i världen, och om du vill att \"folk\" skall ta _dig_ på allvar, måste du ta _dem_ på allvar.

Som det är nu så liknar dina berättelser mer en nutidsversion av Don Quijote.
Petterson vill förstå dig, där har du din färdkamrat kanske, en som räcker ut sin hand.
Ingen annan här verkar bry sig om vad som må hända i lilla västerås. Kanske du skall använda dig av den epostadress som hon lämnade för att hitta din vapendragare. Fortsätter du som vanligt...tja...lycka till...

Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in