2022-05-19, 00:03
Medlem
Kommer Anders komma ut på vägarna igen och leverera gods och frälsning?
Citera
2022-05-19, 07:37
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IH8Juice
Kommer Anders komma ut på vägarna igen och leverera gods och frälsning?

Eftersom detta är Sverige är det inte omöjligt. Dock har han inte fått sitt straff tidsbestämt och han har inte varit en mönsterfånge, så han kan bli sittande för evigt om Gud är god. Hade han dömts till rättspsykiatrisk vård, vilket hade varit bättre, så hade de aldrig släppt ut honom eftersom han är så dålig på att dölja sina perversa lustar. Och om han kommer kunna jobba som lastbilschaufför om han skulle bli fri? Nix, inte en chans, dels kommer han inte ha körkortsbehörigheten och dels skulle ingen anställa svinet.
Citera
2022-05-19, 18:00
Medlem
1986 försommar, jag var alldeles för ung då, för krogen, men brukade komma in ändå för jag såg äldre ut. Promenerade hem från centrum i Gävle, men blev följd av ett gäng i en bil och vek av in på en cykelväg vid fjärranhöjderbadet som låg där då. På denna vägen blev jag uppsprungen av en man, som till en början bara verkade vilja prata lite.. stämningen ändrades snabbt och han blev alltmer hotfull, minns att jag sa en rad svordomar, vilket faktiskt dämpade honom. 250 meter kvar av cykelvägen, försöker han plötsligt ta tag i min arm och jag springer, av all kraft, han följer en sträcka men jag var snabb. Hade enorma örhängen som fick mina öron att blöda, men min räddning var mina röda sandaler. Jag kunde springa, i pumps som var populärt då, hade jag kanske inte varit här.. jo jag kontaktade polisen då jag sprang till min närmaste vän, de såg att han kommit med en lastbil som parkerats bakom badet.. jag blev aldrig kontaktad av polisen efter detta.
Citera
2022-08-02, 14:48
Medlem
st33rs avatar
Tidigt efter att Eklund gripits var det en artikel med bild där de intervjuade en ung tjej som var Anders Eklunds kompis. De hade ingen relation men hade åkt på charter ihop. Hennes mamma hade gett tillåtelse.

Det hel var så märkligt. Nån som minns detta? Det ha varit knäpptyst från den där tjejen sen dess .

Hon var kanske 16 årsåldern och såg ut som en helt normal ung tjej. Och så kompis få med den lätt efterblivne Anders Eklund.

Edit hittade artikeln:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rx5Kzd/anders-lekte-med-mitt-barn
Senast redigerad av st33r 2022-08-02 kl. 14:51.
Citera
2022-08-04, 04:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Tidigt efter att Eklund gripits var det en artikel med bild där de intervjuade en ung tjej som var Anders Eklunds kompis. De hade ingen relation men hade åkt på charter ihop. Hennes mamma hade gett tillåtelse.

Det hel var så märkligt. Nån som minns detta? Det ha varit knäpptyst från den där tjejen sen dess .

Hon var kanske 16 årsåldern och såg ut som en helt normal ung tjej. Och så kompis få med den lätt efterblivne Anders Eklund.

Edit hittade artikeln:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rx5Kzd/anders-lekte-med-mitt-barn

Minns det där. Helt sjukt att mamman gav sin tillåtelse att dottern åker iväg med en lönnfet efterbliven lastbilschaufför. Det Osar verkligen Whitetrash.
Citera
2022-09-10, 10:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Eftersom detta är Sverige är det inte omöjligt. Dock har han inte fått sitt straff tidsbestämt och han har inte varit en mönsterfånge, så han kan bli sittande för evigt om Gud är god. Hade han dömts till rättspsykiatrisk vård, vilket hade varit bättre, så hade de aldrig släppt ut honom eftersom han är så dålig på att dölja sina perversa lustar. Och om han kommer kunna jobba som lastbilschaufför om han skulle bli fri? Nix, inte en chans, dels kommer han inte ha körkortsbehörigheten och dels skulle ingen anställa svinet.

Leif GW ska ha sagt att om det är nån som kan komma att bli sittande resten av livet så är det just Anders Eklund.

Och jag är böjd att hålla med. Tror inte Tingsrätten i Örebro kommer bevilja tidsbestämt när det gäller den mannen.

https://www.domstol.se/nyheter/2019/05/anders-eklund-far-inte-sitt-livstidsstraff-tidsbestamt/
Senast redigerad av TageBanan 2022-09-10 kl. 10:21. Anledning: Tillägg av länk.
Citera
2022-09-10, 19:25
Medlem
eltonkebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Leif GW ska ha sagt att om det är nån som kan komma att bli sittande resten av livet så är det just Anders Eklund.[/url]
Han och Arklöv antagligen
Citera
2022-12-07, 16:29
Medlem
Romanche92s avatar
Det är fan ett jävla under och tråkigt att den här människan lever fortfarande. Sveriges sämsta rättssystem har gjort att Anders hade kunnat mörda 2st tjejer.
Citera
2022-12-07, 18:43
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Leif GW ska ha sagt att om det är nån som kan komma att bli sittande resten av livet så är det just Anders Eklund.

Och jag är böjd att hålla med. Tror inte Tingsrätten i Örebro kommer bevilja tidsbestämt när det gäller den mannen.

https://www.domstol.se/nyheter/2019/05/anders-eklund-far-inte-sitt-livstidsstraff-tidsbestamt/
Han är för farlig att ha ute.
Citera
2022-12-16, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GROKNAK.Ankbonden
Tror inte heller Anders släpps. Anders är seriemördarmaterial och lär inte släppas sålänge han är frisk nog att ta sig framåt på egna ben. Anders är nog en sällsynt "äkta" livstidare.

Med all rätt. Mycket farligt att vara kvinna i närheten av den här snubben.

Tänkte på Anders Eklund när jag såg den verklighetsbaserade serien Black Bird om Larry Hall. Känslan är att de skulle kunna vara bästa vänner & bröder i ett annat liv.
Citera
2023-01-31, 18:11
Bannlyst
Monstret bli inte frisläppt på ett tag. Borde man införa ansökningavgift på säg 500 000:- för livstidsdömda. Låt varje prövning om straffet skall vara tidbestämt eller inte, kosta den livstidsdömde 500 000:-.

Idag verka förekomme ogynnes ansökninmgar. Anders Eklund sökte för 5 år sen om tidbestämt straff, detta utgör onödig belastning för rättväsendet. Om det fanns en avgift kopplad till ansökan, då skulle man slippa onödiga ansökningar.

Tioåriga Engla Höglund mördades för snart 15 år sedan. Nu ville den livstidsdömde dubbelmördaren Anders Eklund få straffet tidsbestämt – men domstolen sa nej.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/dubbelmordaren-anders-eklund-nekas-tidsbestamt-straff
Senast redigerad av PalmeKiller 2023-01-31 kl. 18:13.
Citera
2023-02-15, 08:12
Medlem
Mördaren och våldtäktsmannen Anders Eklund nekas tidsbestämning av sitt livstidsstraff – efter knappt 15 år som frihetsberövad.
Enligt tingsrätten utgör den höga återfallsrisken ett absolut hinder mot tidsbestämning av straffet.

https://www.dagensjuridik.se/nyheter/hog-aterfallsrisk-for-anders-eklund-nekas-tidsbestamning/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in