2018-10-07, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pantywanker
Återanpassning vilket skämt. Tror han verkligen att han kommer kunna leva ett vanligt liv någonsin om han mot förmodan skulle släppas ut någon gång i framtiden.
Han har väl alltid varit störd och kommer så att förbli.

Om han nu mot förmodan skulle släppas ut igen kan man undra hur lång tid det tar innan någon blir nästa offer och vem det blir.

Man kan iofs undra hur lång tid det kommer att ta innan han själv blir brottsoffer i så fall.

Man kan också undra om han kan tänkas ha fler brott i sitt bagage. Kan vi helt enkelt ha en seriemördare i honom?
Citera
2018-12-04, 18:54
Medlem
allegragellers avatar
"Livstidsdömde dubbelmördaren Anders Eklund är fortfarande farlig och har inte tagit till sig av behandlingen. Det skriver Rättsmedicinalverket i ett utlåtande sedan Eklund begärt att få sitt straff tidsbestämt."

"Sedan oktober 2014 är Eklund intagen på Tidaholmsanstalten där han i juli har begärde att få sitt straff tidsbestämt till 18 år, något som Rättsmedicinalverket nu har utrett.

Utredarna, som träffat Anders Eklund under sammanlagt tio timmar, drar slutsatsen att Eklund inte har tagit till sig av den behandling han hittills fått och att han heller inte inser vilka problem han har och istället bagatelliserar dem. Anders Eklund har tidigare bedömts ha ett utpräglat självcentrerat synsätt, en låg begåvningsprofil och bristande empatisk förmåga, något som utredarna konstaterar fortfarande gäller."

https://www.dn.se/nyheter/sverige/englas-mordare-anses-fortfarande-farlig/

Kan inte låta bli att le. Den här ursäkten till människa tror att han skall få komma ut från fängelset men har misslyckats med att övertyga myndigheterna om att han gör bot och bättring på Tidaholm. Riktigt goda nyheter.
Senast redigerad av allegrageller 2018-12-04 kl. 18:57.
Citera
2019-02-21, 14:38
Medlem
Knullkungens avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4dPdQa/engla-hoglunds-syster-det-kom-som-en-chock-for-oss/promo

"Engla Höglunds mördare Anders Eklund intervjuas i SVT:s nya dokumentär om advokaten Leif Silbersky. Det har fått Englas syster Sol Höglund, 22, att reagera. ”Det är otroligt jobbigt att höra och ska inte behöva komma som en chock för oss”, säger hon.

✓ Därför vägrar Englas syster köpa SVT:s förklaring."
Citera
2019-05-06, 17:52
Medlem
Anders Eklund har fått avslag på sin ansökan om ett tidsbestämt straff.

I Sitt pressmeddelande skriver Örebro tingsrätt anser att det finns en "konkret och beaktansvärd risk för att Anders Eklund återfaller i brottslighet av allvarligt slag".

Rättsmedicinalverket har i sitt yttrande skrivit: "det finns en hög risk för återfall i brottslighet för honom och att han har en bristande insikt kring framtida risker och risksituationer för att återfalla i brott."
Citera
2019-05-06, 21:19
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Anders Eklund har fått avslag på sin ansökan om ett tidsbestämt straff.

I Sitt pressmeddelande skriver Örebro tingsrätt anser att det finns en "konkret och beaktansvärd risk för att Anders Eklund återfaller i brottslighet av allvarligt slag".

Rättsmedicinalverket har i sitt yttrande skrivit: "det finns en hög risk för återfall i brottslighet för honom och att han har en bristande insikt kring framtida risker och risksituationer för att återfalla i brott."

Härligt och Gudi Behagligt att han inte fick tidsbestämt. Han är en riktigt sjuk jävel som aldrig borde få se dagens ljus igen.
Citera
2019-05-06, 21:20
Bannlyst
Man drar en lättnadens suck med tanke på Sveriges pissväsende.
Citera
2019-05-07, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Härligt och Gudi Behagligt att han inte fick tidsbestämt. Han är en riktigt sjuk jävel som aldrig borde få se dagens ljus igen.

Han är faktiskt inte 'sjuk' alls och det är anledningen till att han för morden dömdes till livstids fängelse. Nu får vi hoppas att Gud fortsätter vara behaglig mot oss andra och låter livstid vara just livstid. (Så kan han få Alvedon när han har ont i huvudet eller feber).
Citera
2019-06-23, 21:41
Medlem
Pantone297Cs avatar
Sitter och ser dokumentären om Ander Eklund på TV6. Är ju en jävla skandal att han fick så korta straff för tidigare våldtäkter, misshandelsfall och blottningar.
Jävlar vad jag önskar vi hade dödsstraff när jag ser det där äckliga feta svinet.
Citera
2019-06-24, 01:24
Bannlyst
Man är som skattebetalare på väldig avudsjuk på dom fängelser man har i USA, där man kompetens att behandla såna som Anders Eklund på ett bättre sätt. Det finns 24 timmars isolering och man kan dra ner på vätska och mat till såna som Anders Eklund. Svensk kriminalvård har misslyckas, man inte ens fått fanskapet att hänga sej själv i cellen.

Citat:
Ursprungligen postat av Pantone297C
Sitter och ser dokumentären om Ander Eklund på TV6. Är ju en jävla skandal att han fick så korta straff för tidigare våldtäkter, misshandelsfall och blottningar.
Jävlar vad jag önskar vi hade dödsstraff när jag ser det där äckliga feta svinet.
Citera
2019-08-25, 00:51
Medlem
Hoppas han får sitta tills han avlider.. Har för mig att GW sa i något TV-program att om det är någon i det här landet som sitter livet ut så är det Anders Eklund.. Vad tror ni?
Citera
2019-08-25, 07:53
Medlem
pantywankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.R.
Hoppas han får sitta tills han avlider.. Har för mig att GW sa i något TV-program att om det är någon i det här landet som sitter livet ut så är det Anders Eklund.. Vad tror ni?
Jag tror och hoppas att det blir så.
Att han ens trodde att han skulle få tidsbestämt på tioårsdagen bevisar ju hans låga IQ.
Citera
2019-09-01, 22:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av E.R.
Inte ens chans, han kommer få komma ut närmaste 10 åren om han lever dvs.
Han kommer inte sitta inne tills han dör
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in