2009-02-26, 10:04
Medlem
Jag fattar inte att snuten alltid bara sitter på sina feta arcsle å bara väntar på paketlösningar efteråt,dom ska Fan ut å patrullera så man slipper dårarna!
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Även dansk polis har fall som de vill kolla upp honom mot, dock har jag inte sett några specifika fall där ännu?

Norsk polis har enligt Expressen 19 olösta mordfall som de vill kolla upp, låter lite mycket kanske men med facit i hand så vet vi ju att det är bättre att kolla en gång för mycket än en gång för lite.

http://www.expressen.se/nyheter/1.1123134/dansk-polis-vill-kontrollera-42-aringens-dna
Citera
2009-02-26, 23:59
Medlem
Tuesdays avatar
Brottet preskriberas om en månad

http://gd.se/nyheter/hofors/1.561813
Citera
2009-02-27, 08:51
Medlem
Frubeates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
http://gd.se/nyheter/hofors/1.561813

Om AE är gm i detta fall så har han hållit på i minst 20 år!!

Vad är orsaken till att de misstänker AE för denna våldtäkt?
Kollar de honom helt enkelt mot olösta fall, eller finns det annat som gör att de nu misstänker honom för denna våldtäkt?
Citera
2009-02-27, 09:37
Medlem
Drudass avatar
Citat:
TT skrev då att den 12-åriga flickan klev av skolbussen på en liten ort nordväst om Uppsala den 21 april 1988
och låste upp sin cykel för att åka hem när hon blev överfallen av en man.
Han beskrevs vara i 40–50-årsåldern och hade en blå toppluva med hål för ögonen neddragen över ansiktet.
Nu var han ju visserligen maskerad, men borde inte den uppskattade åldern på gm tala emot att det är AE?
Citera
2009-03-19, 15:24
Medlem
Eklund friades

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1503962/eklund-inte-langre-misstankt-for-valdtakt-pa-tolvaring
Citera
2009-04-05, 16:04
Medlem
Sanningsägarens avatar
I dag är det 1 år sedan riksäcklet anders eklund överföll och mördade 10-åriga Engla i Stjärnsund, hoppas att fanskapet börjar få det långtråkigt innanför murarna.
Citera
2009-04-05, 16:09
Medlem
Lasermannen2009s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanningsägaren
I dag är det 1 år sedan riksäcklet anders eklund överföll och mördade 10-åriga Engla i Stjärnsund, hoppas att fanskapet börjar få det långtråkigt innanför murarna.

Riksäcklet? Överdriver du inte lite nu?
Citera
2009-04-05, 17:50
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasermannen2009
Riksäcklet? Överdriver du inte lite nu?

Beror ju forstas pa vad man lagger i varderingen "riksackel"....vad tycker du man skall ha gjord for att kvala in pa listan?
Citera
2009-04-25, 17:51
Medlem
Såhär behandlas han och en annan innanför murarna

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1546106/forgiftad-i-fangelset
Citera
2009-04-26, 10:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TEO
Tänkte bara berätta att om han hamnar på psyk så skall han sitta där tills han är färdigvårdad. Om han fortfarande är psyksjuk efter att läkarna har testat allt de kan och har på honom så skall han försättas på fri fot eftersom han då anses färdigbehandlad. Tro mig när jag skriver detta för att detta är vad som hände med den dåren som försökte köra över mig inne på ett fik! Han blev frisläppt eftersom läkarvetenskapen inte hade någon fungerande behandling som de kunde ge honom. Behöver jag säga att jag tycker svenska rättsväsendet är ett stort skämt.

Oavsett hur osmakligt du än tycker att det är, så är det helt logiskt. Om någon är dömd till "vård" (fast det ges ingen vård där egentligen) och inte är behandlingsbar, så har man naturligtvis ingen rätt att hålla honom kvar.

Utskrivningsprövning infördes förresten som en eftergift mot pöbeln som inte fattar att en person som inte var vid sina fulla sinnens bruk vid ett brott ändå ska släppas så fort som han är symtomfri. Detta har tvärtom gjort att man håller kvar friska människor på psyket för att inte läkarna vill framstå i dålig dager, och då gäller det för det mesta relativa struntsaker som man hade fått några månader eller högst ett eller två år om man hade fått fängelse istället.
Citera
2009-04-26, 10:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Asswhole
Ja du

Enligt domstolshandlingar som Sydsvenskan tagit del av dömer Ulf Olsson ut den vård han får i Västervik som ren förvaring.

* Han kräver att få andas frisk luft. Rastgårdar finns inte på kliniken.

* Han vill ha tillgång till en motionsanläggning av något slag.

– Jag har suttit inne i ett och ett halvt år och gått upp 25 kilo. Knäna värker och jag kan inte röra mig, jag som är van att promenera med hunden varje dag. Det är inte människovärdigt, säger Olsson till Sydsvenskan.

* Han vill ha rätt att använda en dvd på sitt patientrum.

* Han begär permission för att få bli intervjuad av tv4. Det krävs, eftersom teveteamet är för stort för att få plats i besöksrummet, hävdar han.

Ulf Olsson anser också att det inte finns någon plan för vården av honom. Han kräver att få vara med att arbeta fram en sån.

Olsson arbetar med en begäran om resning, alltså en ny rättegång, där han räknar med att bli frikänd. För liksom han dömer ut sin psykvård, dömer han ut sin förra advokat.
– Under tiden är jag dömd till vård, och det måste jag acceptera. Men jag vill bli flyttad till regionpsykiatriska kliniken i Växjö i stället. Där finns andra möjligheter, säger Ulf Olsson.

Av handlingarna framgår att Ulf Olsson har skaffat sig en lägenhet. Det bekräftar han nu motvilligt för Sydsvenskan.
– Jag hade velat åka dit nu i helgen för att ställa i ordning mina tillhörigheter. Jag hade räknat med att två vårdare skulle följa med mig, det var inget problem. Men de vågar inte släppa mig utanför dörrarna, det här helknäppt, säger han.

Men vad ska du med en lägenhet till där du sitter?
– Det kan du väl fatta, jag ska ju få permissioner.

Gubb-fan har ingen som helst verklighetsforankring! Tror han ska bli frikand av HD

Vill vara delaktig i en vard-planering for honom? Gubb-fan kanske borde fatta att det forsta steget i en vardplan ar att han erkanner, lagger korten pa bordet, och tar ansvar for sina hemska handlingar istallet for att sitta och sjalvomka, "jag far inga permissar" "jag far inte kolla DVD" "jag far inte ga ut och andas frisk luft"!!!

Ska ha en lagenhet, varfor da? "for att jag ska ha permisar!"

Men basta citatet ar val "det finns ingen vard har bara forvaring", herregud om han nu ar oskyldig som han pastar sa behover han val ingen vard? da kan han ju bara sitta dar och bli "forvarad" tills han far resning och "upprattelse" i HD

Foressten sa forvaring bara bra nar det galler sana som UO, de ska forvaras innanfor murarna resten av livet eftersom de ar sa extremt samhallsfarliga!

Men det är ju förvaring. Och oavsett vad han har gjort så har han mycket riktigt rätt till en timmes frisk luft utomhus och en vårdplan.
Citera
2009-04-27, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Jag hörde något om att myndigheterna ibland placerar vidriga brottslingar på andra anstalter än dessa "säkra" under någon vecka genom att påstå att det inte alltid finns plats direkt. Detta skulle alltså göras för att vidriga sexbrottslingar skulle kunna misshandlas ordentligt innan de hamnar på sin säkra anstalt. Som någon sorts hemligt spöstraff typ. Har för mig att det skulle ha skett med lille Bobbys styvfarsa.

Vore ju för bra för att vara sant.

Vore helt underbart om detta stämde!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in