Inlägg till herr Gavne
Att när jag skriver -ovan i mitt inlägg ”Goa Kristina Pettersson”- att bibliotekarierna på kommunbibblan (i Västerås) gömmer undan böcker. …SÅÅÅ, helt fantastiskt!!! menar jag PRECIS detta.
Avser jag INTE något -som fru Kristina skriver ovan- om ”trevliga bibliotekarier” som hämtar upp från källaren det som man önskar.
Som bibliotekarierna helt visst gör inklusive att kunna vara trevliga. –Dock, att dessa alltså INTE!!! hämtar upp de böckerna som jag –ovan- talar om, de gömda. Dels gömda till att aldrig tas upp, dels gömda som man som besökare inte känner till dem, som de alltså INTE finns registrerade.
-Å va´fö e´de då så här??? På bibblan i Västerås. Ja det vet jag inte riktigt.
Och sen, att bibliotekarierna låter böcker som, borde vara referensböcker, vara utlåningsböcker. T.ex. skolläroböcker, och andra mycket speciella böcker, som bara finns i ett enda exemplar.
Till att när någon biblioteksbesökare söker en uppgift som bara finns i en sådan bok, …är boken förstås utlånad. På 5 veckor. Då, fungerar inte vårt kommunbiblioteket som ett bibliotek.
Å så då också, att bara köpa in ett enda exemplar av en bok som, rimligen kan uppfattas vara av intresse för många kunskaps sökare.
Sådant som bibliotekschefen Staffan Rune inte fattar; och heller INTE VILL fatta!!!. Att han tror, att om just en viss bok råkar vara utlånad, så kan man ”JUUU” ta någon annan i samma ämne.
Detta är samma kännetecknande dumma, och inkompetens, för bibliotekschefen Staffan Rune, att han menar att en dagstidning bara har ett färskvaru värde. Dagen-efter numret är …inget att bry sig om.
Och därför struntar bibliotekschefen Staffan Rune fullständigt, inkompetensmässigt i att ordna med vården av just-inte dagsaktuelle dagstidningar.
Och för Internet-besökare datorerna, bör ju användaren veta dess innehåll av olika dator program. –Men alltså faeen, inte ens den ansvariga bibliotekarien vet, överhuvudtaget vad datorn innehåller för program. Som biblioteket för övrigt tar med en klackspark, vad för datorprogram som man stoppar in.
Att ta 2 kronor för en kopiering –på biblioteket- som i sak kostar 20 öre!!! –Är faeen något med bedrägeri. Demokratibedrägeri, som man hindrar kunskapstörstande samhällsmedlemmar att få släcka sin törst. –Å hindrar samhällsgemenskapens möjligheter för att kunna utveckla sig.
Att ta 2 kronor för en dator-utskrift –på biblioteket- som kostar …säg 20, 40 öre, är inte mindre bedrägeri som med kopieringen.
… å så kissa-avgiften!!! 2 spänn för att komma in på toaletten. –E´ju för faeen rån. Att vi samhällsmedlemmar först betalar nått på 500 kronor för VÅÅÅR biblioteksverksamhet.
Och sen betala 2 kronor för att få slå en, helt naturlig drill. Och för oss gamlingar, som av Naturens ordning bara ”kastar vatten” lite åtgången. Blir ju ruinerade med att besöka VÅÅÅRT bibblan (i Västerås).
-Då blir hela biblioteksverksamheten bara en kul grej. Likt ett alternativ till systemets varor.
…och det kanske också är syftet med verksamheten, för våra samhällsledare. Att folket INTE skall lära sig okontrollerat. –För faeen, då blir ju folket O-styrbart.
En liten grej som ju den starka människan lätt kan parera, med att själv köpa in de böcker och övrigt kunskapsmaterial som hon anser sig behöva. Alltså ett segregerande förhållande.
Med, som jag skriver ovan, att man kan undra över vad som finns bakom pannbenet på socialdemokraten Marita Öberg-Molin och ungdomen moderaten John Bilow??? Med flera, å alltså inte minst ledamöterna i kulturnämnden (i Västerås).