2002-02-06, 08:40
äldre konto (old)
Ej medlem
Inlägg till herr Gavne

FIIIIINNS!!!
förståååå
nuuuu
ÅÅÅÅr
O-tillbörligt
nioooooo

pratar du såhär med??

/hejduk
Citera
2002-02-06, 09:08
Medlem
Inlägg till herr Gavne

Kristina!
Måste säga att jag beundrar dina försök att föra en vettig diskussion med Bengt-Olof. Problemet är, som du säkert ser i hans senaste inlägg, att han har en enormt skev världsbild. Det går helt enkelt inte att nå fram till honom med rationella argument. Dessutom har han alldeles egna definitioner av ord som "otillbörligt" och "hota".

Och du, Bengt-Olof, när du börjar blanda in dina motståndares civilstånd helt utan anledning ("Kristina utan fast karl") så når du en ny nivå i debatten. Man skulle kunna säga att du har nått den nedersta bottnen, och börjat gräva.

Du har efter närmare 100 inlägg fortfarande inte fått ett enda svar som håller med dig. Det behöver inte bero på att du har fel. Jag skriver det igen: Det behöver inte bero på att du har fel. Men det kanske kan förklaras med ditt irrationella sätt att skriva, och det faktum att du aldrig någonsin tar till dig vad andra tycker utan bara kastar en massa skit. Det finns faktiskt personer som är ärligt intresserade av vad du tycker (t.ex. jag), men man ger liksom upp när du bara överöser med svordomar och förtäckta hot.

Ändå kan jag berätta att dina inlägg har fått viss effekt. Din kamp mot begreppet "stad" fick mig att kvista över till biblioteket (Stadsbiblioteket i Malmö, för övrigt) och slå lite i riksdagsprotokollen. Se där, en positiv effekt av dina inlägg! Det var ju bara det att protokollen visar att du har fel...

Mvh
Joker (som hellre blir kallad anonym skitman/kvinna/det än får sitt namn spammat över Internet)
Citera
2002-02-06, 10:04
Medlem
Inlägg till herr Gavne

Hej Galne!

Namnbytet från Gavne tll Galne är genom dina senaste inlägg till fullo bevisat!!!!!

Hej du galne Galne!
Citera
2002-02-06, 12:56
Medlem
Inlägg till herr Gavne

Att när jag skriver -ovan i mitt inlägg ”Goa Kristina Pettersson”- att bibliotekarierna på kommunbibblan (i Västerås) gömmer undan böcker. …SÅÅÅ, helt fantastiskt!!! menar jag PRECIS detta.
Avser jag INTE något -som fru Kristina skriver ovan- om ”trevliga bibliotekarier” som hämtar upp från källaren det som man önskar.

Som bibliotekarierna helt visst gör inklusive att kunna vara trevliga. –Dock, att dessa alltså INTE!!! hämtar upp de böckerna som jag –ovan- talar om, de gömda. Dels gömda till att aldrig tas upp, dels gömda som man som besökare inte känner till dem, som de alltså INTE finns registrerade.
-Å va´fö e´de då så här??? På bibblan i Västerås. Ja det vet jag inte riktigt.

Och sen, att bibliotekarierna låter böcker som, borde vara referensböcker, vara utlåningsböcker. T.ex. skolläroböcker, och andra mycket speciella böcker, som bara finns i ett enda exemplar.
Till att när någon biblioteksbesökare söker en uppgift som bara finns i en sådan bok, …är boken förstås utlånad. På 5 veckor. Då, fungerar inte vårt kommunbiblioteket som ett bibliotek.

Å så då också, att bara köpa in ett enda exemplar av en bok som, rimligen kan uppfattas vara av intresse för många kunskaps sökare.
Sådant som bibliotekschefen Staffan Rune inte fattar; och heller INTE VILL fatta!!!. Att han tror, att om just en viss bok råkar vara utlånad, så kan man ”JUUU” ta någon annan i samma ämne.

Detta är samma kännetecknande dumma, och inkompetens, för bibliotekschefen Staffan Rune, att han menar att en dagstidning bara har ett färskvaru värde. Dagen-efter numret är …inget att bry sig om.
Och därför struntar bibliotekschefen Staffan Rune fullständigt, inkompetensmässigt i att ordna med vården av just-inte dagsaktuelle dagstidningar.

Och för Internet-besökare datorerna, bör ju användaren veta dess innehåll av olika dator program. –Men alltså faeen, inte ens den ansvariga bibliotekarien vet, överhuvudtaget vad datorn innehåller för program. Som biblioteket för övrigt tar med en klackspark, vad för datorprogram som man stoppar in.

Att ta 2 kronor för en kopiering –på biblioteket- som i sak kostar 20 öre!!! –Är faeen något med bedrägeri. Demokratibedrägeri, som man hindrar kunskapstörstande samhällsmedlemmar att få släcka sin törst. –Å hindrar samhällsgemenskapens möjligheter för att kunna utveckla sig.

Att ta 2 kronor för en dator-utskrift –på biblioteket- som kostar …säg 20, 40 öre, är inte mindre bedrägeri som med kopieringen.
… å så kissa-avgiften!!! 2 spänn för att komma in på toaletten. –E´ju för faeen rån. Att vi samhällsmedlemmar först betalar nått på 500 kronor för VÅÅÅR biblioteksverksamhet.

Och sen betala 2 kronor för att få slå en, helt naturlig drill. Och för oss gamlingar, som av Naturens ordning bara ”kastar vatten” lite åtgången. Blir ju ruinerade med att besöka VÅÅÅRT bibblan (i Västerås).

-Då blir hela biblioteksverksamheten bara en kul grej. Likt ett alternativ till systemets varor.
…och det kanske också är syftet med verksamheten, för våra samhällsledare. Att folket INTE skall lära sig okontrollerat. –För faeen, då blir ju folket O-styrbart.
En liten grej som ju den starka människan lätt kan parera, med att själv köpa in de böcker och övrigt kunskapsmaterial som hon anser sig behöva. Alltså ett segregerande förhållande.

Med, som jag skriver ovan, att man kan undra över vad som finns bakom pannbenet på socialdemokraten Marita Öberg-Molin och ungdomen moderaten John Bilow??? Med flera, å alltså inte minst ledamöterna i kulturnämnden (i Västerås).
Citera
2002-02-06, 13:09
Inlägg till herr Gavne

Galne! Håll dej till din egen toa hemma, där slipper du betala avgift. Och stanna där!
Citera
2002-02-06, 16:33
äldre konto (old)
Ej medlem
Inlägg till herr Gavne

Kommer att tilskriva chefen för Västerås stadsbibliotek och ^be honomatt stänga av gavne grån brukandet av datorerna. De har tidigare stängt av andra som uppträtt störande.
Citera
2002-02-06, 19:44
Medlem
Inlägg till herr Gavne

Hej igen herr Gavne!

Denna gång vill jag börja med ett citat ur Norsteds Svenska Uppslagsbok:
”Fru = Gift kvinna” Eftersom jag är ogift så bör du titulera mig fröken istället för fru, fast jag är inte så kinkig så det går bra med Du i fortsättningen.

Jag måste säga att jag är lite besviken på dig. Gång på gång har jag uttryckt förhoppningar om att föra debatten på en vettig nivå. Jag har aldrig skrivit att du är en galning, att du är okunnig, att du är ett fall för psyket eller något liknande, många andra här på forumet har skrivit sådant men aldrig jag. Ändå skrivet du ”att du undrar över VAD jag är”, du ändrar rubriken till ”Skall Kristina Pettersson MÖRDA mig???”, du antyder att jag skulle skriva under falskt namn, att jag skulle vara någon av dina namngivna personers ”hejduk”, att jag skulle vara ”rejält ansvarslös”, dessutom gör du, vad jag uppfattar, narr av mig genom att referera till mig som; ”25 bast utan fast karl”. Det enda du faktiskt vet är att jag är ogift och 25 år, men utan fast karl, närå där tar du fel… Fast karl har jag sedan 7 år tillbaka, fast det har ju förstås inte du med att göra och mitt civilstånd är knappast betydande för fortsättningen av denna diskussion. Men OK nu vet vi var vi har varandra!

Angående Josefsson så påstår du att JAG läser slarvigt. Hallå! Var i texten ovan (förutom i ditt inlägg 2002-02-06 00:10) kan du visa att du skrivit att DU var ÅKLAGAREN? Har DU verkligen jobbat som åklagare (= tjänsteman hos myndighet som har i uppgift att utreda och vid domstol åtala för brott och som vid rättegång skall bevisa den svarandes skuld). Ursäkta denna undran, men dina inlägg i detta forum visar inte några tecken på att du skulle ha innehaft detta ämbete.

Du skriver att din son greps av polisen för att han var anklagad för att du fått vårdnaden om honom. Kom igen! Visst är jag både ung och har blåa ögon men så dum är jag inte att jag går på detta. Visst kan det vara så som du antyder, att detta var den bakomliggande orsaken till att polisen (eller vem det nu var) ville sätta dit din son, men när de grep honom så måste han ha varit anklagad/ efterlyst för något helt annat. Det är ju väldigt svårt att förstå dig om du bara skriver halva sanningar!

Angående förhållandena på biblioteket så kan jag bara skriva vad JAG tycker, du kan inte döma mig för att jag har en åsikt. Hurvida det blåser så att man blir sjuk eller inte kan jag inte uttala mig om eftersom jag inte varit där då det blåst och jag har heller aldrig blivit sjuk av att vistas där.Tråkigt att du blev sjuk!

Jag trodde faktiskt aldrig att jag skulle skriva detta, men var beredd, nu kommer det: Jag håller faktiskt med dig om EN sak!!! Det är dåligt att behöva betala 2 kr för ett toalettbesök på biblioteket. Men sörru, jag är inte så ond som du verkar tro för här kommer ett tips. Gå till toaletten nere i släktforskningsrummet, den är så gott som alltid uppställd och därmed gratis.

Däremot så tycker inte jag att man kan beskylla bibliotekschefen för; toalettkostnader, för lite personal (för dagstidningshantering och datorstrul) eller för små lokaler (gömda böcker?). Det är nog snarare så att det beror på att biblioteket har fått för lite pengar tilldelat sig, personalen kan ju inte jobba gratis. Jag tror inte heller att detta är unikt för vår stad, det är nog så i hela vårt avlånga land, tyvärr.

Sen tror jag att det faktiskt är du, bäste herr Gavne, som läser lite slarvigt. Jag skriver att det aldrig är tillåtet att hota någon (någon annan människa alltså). Om jag däremot säger att jag ska kalla på polis för att du tafsar mig i baken, då är det inget hot utan snarare en upplysning om vad jag är påväg att göra. ”Hota = varnande tillkännage sin avsikt att utsätta den tilltalade för obehagligheter om denne inte handlar på önskat sätt”. I exemplet du nämner så spelar det ingen roll hur du skulle agera efteråt, jag skulle ändå kalla på polis dvs det är inget hot utan en upplysning för du har redan gjort dig skyldig till förargligt beteende och polis kommer att tillkallas.

Det är kanske för mycket att hoppas på att denna debatt skall inta en vettig nivå men jag ber dig Gavne att i fortsättningen inte ta till personangrepp (på mig och andra) när dina argument tryter.

Vi hörs väl igen, jag tycker faktiskt att det är rätt så intressant att diskuttera med dig.

Vänliga hälsningar
Fröken Kristina Pettersson, Västerås

Citera
2002-02-06, 20:47
äldre konto (old)
Ej medlem
Inlägg till herr Gavne

Mitt förslag till "galne" Gavne att han försöker dejta "fröken" Kristina.

Bibliotek har efter en undersökning varit det bästa stället att flörta på.

Så "galne" Gavne slå till nu.
"Fröken" Kristina verkar vara lika galen som du.

Vnd-hyllan.
Citera
2002-02-06, 21:09
Medlem
Inlägg till herr Gavne

Till ovanstående Vnd-hyllan!
Jag skulle inte tro att jag är speciellt galen. Varför skriver du så? Det gäller bara att vara tålmodig och lite klurig för att nå fram till Gavne. Jag försöker att göra detta genom att undvika personliga påhopp genom att enkelt fråga om de saker han så nedlåtande skriver om.
För upplysnings skull så kan jag meddela att jag inte särskilt ofta besöker biblioteket i V-ås och eftersom jag redan har "fast sällskap" så är jag inte särskilt intresserad av att dejta Gavne. Det skulle jag förresten inte vara även om jag nu inte redan levde i ett lyckligt förhållande. Om du nu är så klok som du skriver så är väl det minsta man kan begära av dig att du förstår mina inlägg i denna debatt och inser att jag i det stora hela håller med de övriga i detta forum i de allra flesta fall. Om du inte förstår det så kan du väl i alla fall läsa mina inlägg eller skicka ett mail till mig så du inte får en felaktig uppfattning om vem jag är..

Bästa hälsningar Kristina
Citera
2002-02-06, 21:37
Medlem
Inlägg till herr Gavne

har med intresse sett hur någon återigen försökt föra en saklig diskussion med Gavne. Och misslyckats. Jag tänker inte ta nån diskussion om vad som är en debatt men helt uppenbart är att Gavne icke är det minsta intresserad av vad andra tycker.
Han vill bara lyss' till sig själv.
Jag tror som du Kristina att det antagligen finns en historia värd att uppmärksammas bakom Gavnes agerande, men när vederbörande beter sig som en klassisk rättshaverist (av den allra värsta sorten dessutom), blir hans agerande det intressanta och man glömmer bakgrunden,
Citera
2002-02-06, 21:47
Inlägg till herr Gavne

Bäste Kristina.

Kanske har jag fått en fel bild av dig...

Men din metod som du beskriver här,
"Det gäller bara att vara tålmodig och lite klurig för att nå fram till Gavne."
visar tydligt hur galen du är.

Om Du vill mig något, finns jag alla dagar på stadsbiblioteket vid Vnd-hyllan.

Citera
2002-02-06, 23:40
äldre konto (old)
Ej medlem
Inlägg till herr Gavne

Intressant diskussion...

Gavne mannen borde portförbjudas här.

Vafan är Vdn-hyllan för något, det står här ovan...

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in