2008-04-14, 21:34
Medlem
Hej! Detta kommer antagligen låta helknäppt men detta kom jag på häromdagen.

För en vecka sedan havererade min gamla spis och jag köpte en ny, vilken fick bli en induktionshäll. Som de flesta vet angående induktionspisar fungerar inte alla grytor och pannor på en sådan. Jag var därför tvungen att byta ut några grytor och stekpannor. Dessvärre upptäckte jag att min trogne tryckkokare inte hade magnetisk botten och kan således inte värmas på min nya spis
Denna tryckkokare används inte så väldigt ofta så jag vill inte gärna köpa en ny. De är ju väldigt dyra nu för tiden.

Så jag kom på en sak. Borde det inte fungera att helt enkelt sätta ner tryckkokaren i en större gjutjärnsgryta (som fungerar på spisen) och låta grytan värma upp tryckkokarens botten? Visst, det är långt ifrån effektivt och väldigt otympligt men skulle det fungera? Tror ni att det skulle resultera i några skador på tryckokaren eller gjutjärnsgrytan genom att göra på detta viset?

Jaja, jag vet detta är billigt och det slutar antagligen med att jag köper en ny tryckkokare, men detta var bara en galen idé jag fick =)
Vad tror ni?
Citera
2008-04-14, 22:02
Medlem
http://www.jula.se/e-Sales/esa/defau...ID%40EQ=809012

150spänn och du får en reservspis på köpet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in